Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1988362
Vandaag zijn we enkele uren weg geweest. Duster heeft in die tijd bij Tanja buiten gezeten. (kwam toevallig zo uit)

Nu we terug thuis zijn zie ik dat Duster kreupel loopt met een voorpoot. Hij springt wel nog, is gewoon happy, maar loopt dus duidelijk niet goed :-\ :( En hij trappelt vaak als hij happy is, maar nu trappelt hij ook anders.

Ik heb geprobeerd te ontdekken waar de pijn zit door op verschillende plekken druk uit te oefenen (pootje, zooltjes, schouder), maar ik kan niet zeggen dat er een specifieke plaats hem pijn doet. Ook tussen de zooltjes kan ik niks ontdekken. Wel voelen de zooltjes van het kreupele pootje warmer aan dan het andere pootje :-\

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En wat ik er aan kan doen?

Als het met een paar dagen rust niet beter gaat of als het erger word, ga ik sowieso naar de DA.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1988415
Voetje uitpluizen is vaak ook het eerste wat ik doe bij onduidelijke kreupelheid, ook kijken naar breukjes in de nagel (die kunnen flink zeer doen).
En anders even aankijken, evt traumeel erin als je dat in huis hebt.
Sterkte met de grote man  :-*
Door Lizzy
#1988486
Vandaag weer even heel goed bestuderen. Ik had een tijd geleden hier een hond die niet lekker liep, niks te zien. De dag erop weer niet. Twee dagen later was de poot dik door een abces. De poot zat vol met pus. Er had dus toch iets ingezeten. Als je denkt dat er mogelijk toch wat in zit, kun je de poot alvast 1 keer per dag in een badje soda zetten. Ik vind soda dus beter werken dan Biotex.
Door **Jolanda**
#1988717
Heel vreemd, maar vandaag lijkt meneer helemaal nergens last van te hebben ::)
Of zijn zooltjes nog altijd warmer zijn dan de andere weer ik niet, ik heb dat nog niet gevoeld.
Door kayaenwodka
#1990329
Eef+doggies schreef: Als de zooltjes warm zijn zou je denken aan een ontsteking.
Dus misschien is er toch iets ingekomen wat nu een ontsteking veroorzaakt.
Beterschap!
Ik denk dit ook.
Maar als je het niet weet ga naar de DA.

sterkte

MO
Door **Jolanda**
#1990688
Hij liep de dag erna alweer normaal en heeft ook niet meer kreupel gelopen.
Ik had die avond een potje laten vallen in de keuken en ik heb het vermoeden dat er een glassplinter buiten de keuken terecht is gekomen, hij met zijn pootje daar in is gaan staan en later in de bench aan zijn poot is gaan likken en zo de glassplinter onder zijn poot vandaan heeft gehaald ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door