Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Henny V.
#1988296
De laatste tijd heeft tommy weer wat nieuws met eten.
Onlangs met lamsribben zit hij er op  te kauwen, slikt alles door en haalt het dan weer terug om verder te kauwen.
Dit gaat dan een paar keer achter elkaar tot het er in blijft zitten.

Nu vanavond met geitensnippers ook.
Is ie aan het kauwen slikt het door, haalt het terug kauwt er weer op enz.

Ik geef hem nu maar voortaan kvv dat gaat er in een keer in.
Iemand een idee waarom dit is ?
Door nienk
#1988322
honden hebben tot diep in hun lijf beheersing over hun slokdarm, eten wat niet helemaal optimaal gekauwd is kunnen ze opgeven om het nog een keer te proberen. dat kunnen ze zo een aantal keer doen.

wel raar dat hij het zo nu ineens doet, is er iets veranderd in zijn menu? of met hem in het algemeen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1988351
vanaalst schreef: dan schrokt ie en slikt te grote stukken door..
zou het in hapklare stukken snijden...voordat ie zich echt een keer goed verslikt...
en die hapklare stukken, dan heb ik het over spiervlees ed, geen botwerk in hapklare stukken geven!!
misschien geen ribben meer geven maar karkassen die je eventueel plat kan meppen...
Door smulpaap
#1988373
Misschien kan je voor het vleesbot eerst het spier of orgaanvlees geven ? En dat idd wat kleiner snijden . Dat werkte hier prima toen er nogal te snel gegeten werd . Met bv hazenrug of ribben doe ik het nog steeds zo . En anders zou ik ook de ribben weglaten en karkas plat meppen . Ribben vind ik leuk voor honden die beheerst eten
Door Henny V.
#1988390
Vanavond heeft ie gewoon geitensnippers gehad en daar deed ie het ook mee.
Zodra het grover is dan gaat ie dat doen.
Voorheen ging het wel goed allemaal en had ie er geen last van.
Hij eet ook vrij rustig, dus het komt niet van het schrokken.
Laatst gewijzigd door Henny V. op za 09 apr 2011, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Henny V.
#1988391
nienk schreef: honden hebben tot diep in hun lijf beheersing over hun slokdarm, eten wat niet helemaal optimaal gekauwd is kunnen ze opgeven om het nog een keer te proberen. dat kunnen ze zo een aantal keer doen.

wel raar dat hij het zo nu ineens doet, is er iets veranderd in zijn menu? of met hem in het algemeen?
Hij heeft sinds een paar maanden last van syringo waar hij medicijnen voor krijgt.
Voor de rest is er niets veranderd aan zijn menu of zo.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1988417
Kan hij zijn dat kauwen zeer kan doen bij syringo?
Miss dat dat het gedrag wat verklaard.
En anders zou ik hem voorlopig orgaan en spiervlees in hap-slik stukken geven en alleen klein/zacht botwerk.
Door Lizzy
#1988475
Heeft hij misschien moeite met slikken? Last van zijn slokdarm? Of is het inderdaad het kauwen dat hem pijn bezorgt? Lijkt me ook aannemelijk....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door