Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1988228
De zalmkoppen en makreel vielen niet goed in het begin. Ik denk dat ze te vet waren voor haar. Ze heeft 's nachts een paar keer heftige diarree gehad, dus ik ging op zoek naar iets anders.

Heb een tijdje kleine ansjovisjes gevoerd, van de turk, dat ging er wel goed in, moest er wel wat bot bijgeven.

Daarna ben ik overgestapt op sardientjes, maar mevrouw hoeft ze niet meer. Gister heeft ze er met lange tanden wel 1 opgegeten, en de rest laten staan..
Ik had er al een scheut yoghurt overheen gedaan, maar ook dat mocht niet baten.

Iemand tips? Andere vis proberen, of misschien zalmmix van kiezebrink ofzo?
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1988255
Misschien de kop er af halen en de orgaantjes eruit?
Raiko smulde in het begin ook van vis. Maar moest er in ene niets meer van hebben. Het gaat er nu beetje bij beetje weer in, maar ik moet niet te veel aanbieden, en zijn sardientjes e.d. fileer ik dus tegenwoordig. Nu eet ie het wel weer.
Zalmkoppen moest ie sowieso al nooit iets van hebben, daar gaat ie voor op de loop... :biggrin2:
Door Linda_Bonbon
#1988331
Cootje wil alleen vis eten als de kat het ook eet... Zo van, oh jee ik zal het maar snel opeten anders gaat mijn deel naar de kat! Gewone pure jaloezie dus, maar wel een goede manier om hem aan de vis te krijgen ;)

Hij vindt de grof gemalen vismix van lupa trouwens wel lekker!
Door smulpaap
#1988363
Hier vinden ze vis ook niet te pruimen . Alle vis geprobeert op alle mogelijke manieren .... nee dus . Ik heb het dus maar opgegeven en geef ze nu visolie . Alleen foute vis zoals een zoute haring is lekker . Maar daar krijgen ze natuurlijk niet teveel van .
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1988419
Terug naar de ansjovisjes?

Hier hebben ze geen problemen meer met vis. In het begin wel met zalm (slappe ontlasting, overgeven), maar na een tijdje wennen en vleesbot erbij geven eten ze het nu allemaal zonder problemen.

En anders miss iets gemalen proberen? of de sardientjes even in droger?
Door robbiekomvoor
#1988461
stephanieslabbers schreef: Hier ook niet echt visliefhebbers, maar een panharinkje of een sardien uit de droogmachine wordt wel gegeten.
Een sardien uit de droogmachine?
Krijg je die wel droog en zo ja,hoe lang laat je ze dan drogen?? :-\
Door robbiekomvoor
#1988463
Lonaa schreef: De zalmkoppen en makreel vielen niet goed in het begin. Ik denk dat ze te vet waren voor haar. Ze heeft 's nachts een paar keer heftige diarree gehad, dus ik ging op zoek naar iets anders.

Heb een tijdje kleine ansjovisjes gevoerd, van de turk, dat ging er wel goed in, moest er wel wat bot bijgeven.

Daarna ben ik overgestapt op sardientjes, maar mevrouw hoeft ze niet meer. Gister heeft ze er met lange tanden wel 1 opgegeten, en de rest laten staan..
Ik had er al een scheut yoghurt overheen gedaan, maar ook dat mocht niet baten.

Iemand tips? Andere vis proberen, of misschien zalmmix van kiezebrink ofzo?

Mijn honden lusten ook geen hele vissen,maar de gemalen zalm van herby eten ze wel,misschien een bestellinkje Herby/Riichard doen? :biggrin2:
Door Lizzy
#1988469
Ik denk persoonlijk dat je ook geen bak vis moet proberen te geven aan honden die het niet lekker vinden. Ik geef hier gewoon 2 a 3 keer per week een visje erbij als extraatje en dan gaat het er bij alle 3 goed in en wordt er niemand misselijk. Ik leg het sardientje wel eerst een minuut of 10 in heet (niet gekookt!) water. Dan wordt de vis zachter en dat vinden ze lekkerder. En de vis leg ik dan in de bak naast/bij het vlees en vleesbot.

Gemalen handel zou ik persoonlijk niet gaan geven. Omdat het gemalen is. En dat vind ik en niet goed voor de maag van mijn honden en ik weet niet welke kwaliteit er in zo'n prak verwerkt is. Dan zou ik nog liever een keer of 3 per week wat visolie geven.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1990280
Nadia schreef: Waarom vind je dat niet goed voor de maag Lizzy?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Sammy eet ook geen hele vissen, maar de gemalen vindt ze super lekker, maar als dat niet verstandig is ga ik wel capsules geven  :-[
Door malimaniac
#1990310
Je kan ook gemalen vismix van alaska proberen bevat geloof ik pens, 3 soorten vis en kippebot. Maar ik zou denk ik liever zelf malen dan weet je zeker wat er in zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door