Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1988146
Gister hebben mijn honden zoals gewoonlijk weer kalkoenvleugels gegeten. Ze eten al lang barf, dus dat kan geen probleem zijn. Gisteravond werd 1 van de honden "ziek". Hij liep met hele kleine stapjes met zijn achterpoten. Voor was prima. Even contact opgenomen met de DA en die vond het net als ik niet een noodgeval. Dus een afspraak om vanmorgen 10 uur gemaakt.
Vanmorgen werd ik wakker en kon Wamão helemaal niet meer lopen of zitten of wat dan ook. Dus de DA eerder gebeld. Hier thuis heeft hij Wamão wat onderzocht en daarna zijn we naar de kliniek gegaan.
Het is een neurologisch iets wat hij voorheen alleen gezien heeft bij één van mijn andere honden. Zijn darmen zitten vol met feaces, maar verder is er op de foto's niets te zien. Had wel wat harde ontlasting, maar gewoon bruin van kleur.
De behandeling bestaat net als bij Querida uit eerst 3 dagen vitamine B en een sterkere pijnstiller in injectie in een spier. Daarna kijken hoe het verder gaat.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of kent iemand deze symptomen. En wie kan mij advies geven zodat ik het kan voorkomen?
Ik denk dat ik alleen vleugels ga voeren in combinatie met lever etc.
Door Xada
#1988428
Ik zit aan die vleugels te denken omdat één van mijn andere honden dezelfde symptomen kreeg na het eten van kalkoenvleugels. Verder is er eigenlijk geen link tussen, tenminste als er niet iets vreemds in het vlees zit.
Door Lizzy
#1988474
Je kunt kalkoenvleugels ook schrappen van je menu. Ik zie ook het verband niet hoor. Maar ik vind kalkoenvleugels wel ondingen. Ik vind het bot te hard en te scherp.
Door Lizzy
#1988476
Als je toch kalkoenvleugels wilt geven, combineer ze dan met pens. Laxerende lever + hard botwerk vind ik geen fijne combinatie.
Door Xada
#1988549
Kalkoen zou ik kunnen schrappen, maar dan heb ik zeker te weinig variatie. Ik heb 4 diersoorten op dit moment. En vuile pens kan ik hier ook niet aankomen. Alleen de witte schoongemaakte pens verkopen ze. En zelfs mijn honden eten dat niet. Ik heb wel overal orders uitstaan dat als er een dier (geen varken) aan huis geslacht wordt, ik alles kan ophalen wat de mensen (buitenlanders, portugezen eten alles van een dier) niet eten. En dan koop ik ook wat vlees. Probeer op die manier ook wel hele dieren op te kopen. Maar daarmee heb ik dus nog geen vlees.
Is het ook een idee om de botten klein te slaan en hoe klein dan? Ik kan natuurlijk ook de botten eruit halen, maar kan ik dan de kleinere laten zitten?
Door Veerle-scrappyToo
#1988679
Ik koop hier ook kalkoenvelugels op de markt maar haal de botten er wel uit.  Ik betrouw die niet echt maar ben blij met de extra diersoort die ik hier gewoon makkelijk kan kopen... Bij het kalkoenvlees krijgen ze dan gewoon bot van een andere diersoort bij...
Door Anne in Zweden
#1988692
Xada schreef: Wamão is overleden. :'(
Nou moe?!?!?! Wat vreselijk! Hoe kan dat nou toch ineens? Of ineens, er was natuurlijk iets, maar dit komt toch wel heel onverwacht, of niet?!

Je schreef dat Querida het ook heeft gehad. Heb je enig idee wat er aan de hand is?

Hoe oud was Wamão? Meid, wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte met deze onverwachte en harde knal! :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1988707
Wat vreselijk!!!!!! :'(
Dit moet wel heel onveracht en keihard aankomen...Heel erg veel sterkte!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door