Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tervueren milo
#1987888
Ik liet net Casper en Floris naar binnen om te gaan plassen,ze lagen buiten te pitten.
Toen Floris wat vreemd wankelend binnen kwam en voor de voordeur ging zitten,ik vond dus dat hij heel raar deed en ging meteen kijken wat er aan de hand was.
Zijn ogen gingen heel snel heen en weer en hij keek heel verdwaasd om zich heen,het duurde maar heel even........heel raar om te zien.
Ik heb meteen de DA gebeld.
Uitgelegd wat er aan de hand was en het leek volgens hem op een soort epileptische aanval,in ieder geval iets vanuit zijn kop vandaan.
Ik kon eventueel komen om hem na te laten kijken maar hij gedroeg zich al weer normaal.
Ik heb afgesproken om het aan te kijken en als ik het niet vertrouw zou ik hem terug bellen.
Desnoods vannacht als het moet.
Ik heb hem daarna laten plassen en hij heeft gewoon zijn kefir opgedronken en ligt nu rustig te slapen.
Gatverdamme.................nou dat weer  :( kan er ook nog wel bij.


Iemand toevallig ook zoiets meegemaakt
Door tervueren milo
#1987966
Ik ben gelukkig niet zo heel snel ik paniek,dat scheelt weer  ;)
Het was inderdaad een heel raar gezicht,en ook net of hij even niet goed kon zien.
Zo verdwaasd keek hij om zich heen.
vannacht is het allemaal goed gegaan en hij doet nu ook volkomen normaal.
Als er bij ons wat is zijn het altijd hele rare dingen,dus ben inmiddels al heel wat gewend helaas.
Door miik
#1987967
Het klinkt wat als epilepsie...
Maar ook vestibulaire ataxie moet ik aan denken (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 707.0.html).
Dan zie je ook vaak ongecontroleerde oog bewegingen en evenwichtsstoornissen....
Ik zou in ieder geval precies opschrijven wat je aan hem ziet, en hoe laat en hoe lang, en als het je lukt ook een filmpje maken, dat kan de dierenarts heel veel op weg helpen !
Laatst gewijzigd door miik op za 09 apr 2011, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#1987970
Heb zoiets 2 jaar geleden met een van de riesenschnauzers ook meegemaakt. Ik liep met ze te wandelen Snoeker bleef staan keek een beetje wezenoos om zich heen, toen ik haar riep kwam ze langzaam en waggelend mijn kant op, ging liggen, tilde af en toe haar kop op, maar wilde niet meer overeind komen, liet haar ontlasting lopen. In paniek heb ik de da gebeld. Ik rende naar de auto om Snoeker op te halen en dan naar de da te gaan. Toen ik bij de auto was, kwam Snoeker rustig aanlopen. Ging naar de drinkbak, slobberde deze bijna leeg en keek me aan als of er niets was gebeurd. Volgens de da was het vermoedelijk een lichte epileptische aanval. Ze heeft er nooit meer last van gehad.
Door tervueren milo
#1988083
Toen hij ongeveer 16 weken was heeft hij ook een soort aanval gehad in de nacht.
Hij gilde heel hard en was niet wakker te krijgen,toen ik aan hem zat schrok hij zich wezenloos en greep heel wild om zich heen,in mijn arm dus.
Toen hij weer bij zijn positieven kwam stond hij op en ik heb hem naar buiten gelaten om te plassen.
Hij deed daarna ook weer helemaal normaal.
Volgende morgen DA gebeld en daar is hij helemaal nagekeken,er is toen niks uitgekomen.
Een week of wat later zag ik opeens dat zijn teen aan de binnenkant van zijn achterpoot een heel stuk korter was als het hoort te zijn,daar zijn foto's van gemaakt en daar zat dus een cyste in die stuk was gegaan en daardoor is het gewricht van die teen niet meer mee gegroeid,zijn voetkussen is dus niet goed ontwikkeld en gaat steeds stuk.
In zijn rug zit ook iets niet helemaal zoals het hoort en af en toe gaat het met het plassen door die zenuwen die naar de blaas lopen ook niet goed en laat hij het gewoon lopen.
De blaas en nieren zij helemaal goed,dat is onderzocht tot 2 keer toe.
Ik heb het idee dat alles met elkaar in verband staat.
Moedeloos word je er af en toe van en die arme beesten kunnen het niet helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door