Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1986784
omdat ik die brokkenpoep echt zwaar zat ben zit ik te overwegen om de honden op vlees te doen.
( de opvanghonden dus he )
ik lees hier over lotgeringen, kivo enz wat dus best goedkoop zou zijn klopt dat wat zijn ong de grotere inkoopsprijzen.,
en de ervaringen.

hoe goedkoper hoe meer kan dat ik t vergoed krijg ;)
smuldier is eigenlijk niet echt duur maar goed ik vind handiger als vlees per kilo is :P

ik lees dat soms niet zo goed gevonden word, maar ik denk als ik ze dat 3 dagen geef bv ipv brokken is altijd beter dan brok, of denk ik nu verkeerd?
wat vinden jullie
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 07 apr 2011, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1986845
Ik zelf heb ervaring met KIVO & Lotgering als goedkoopste 2 KVV's, maar Smuldier, verkrijgbaar in de supermarkt en in grotere hoeveelheden vaak daar te bestellen is ook een optie. Zelf heb ik geen goede ervaringen met Smuldier, de ene hond is de andere niet dus het kan best zijn dat jou honden het er prima op doen. Lotgering idem, ik voer het tussendoor om de prijs lager te houden, maar op alleen Lotgering doen de honden het niet goed (genoeg). Maar ook dat verschilt, zat mensen die het wel alleen maar voeren. Verder voer ik ook BIBI en Darf beide zijn iets duurder (ook verschillend wat de leverancier/tussenpersoon per kilo rekent trouwens). En af en toe Tinlo Barfmenu compleet een doos met 5 verschillende smaken, de prijs hiervan is ook redelijk maar ligt weer iets hoger. Ook hier geld weer dat niet iedere hond het er goed op doet. Dus dat blijft uitproberen. Veel suc6!
#1986920
[quote="danielle1980"]
ow ja?

haha ook niet of niet beter is om goedkoop vlees te geven ipv brok  :-\
[/quote]

Oh ja, dat lijkt me duidelijk hé :biggrin2:  alleen ken ik de genoemde kvv's verder niet inhoudelijk, maar ik denk als je een beetje afwisseld dat het sowieso beter dan dat die droge brokkenmeuk.
Door Lil
#1986933
Mijn ervaring: kivo is aardig vet. Eentje wordt er dus dik van. Verder prima voer waar ze het al langere tijd goed op doen (dikkertje krijgt beetje kivo en beetje puur gemalen vlees. ' S avonds beiden een beetje barf). Lupa zou ook een goedkopere optie kunnen zijn? Lotgering ken ik niet.
#1986991
Smuldier kan je ook in rollen van 500 gr krijgen dan kosten het 1,75 per kilo, tenminste daar koop ik het voor.
Iets duurder dan de bakje van 400 gr omgerekend maar ik vind het vlees ook iets mooier ogen en beetje "lekkerder" ruiken.
#1987262
Ik betaal hier 0.46 voor de smuldier pakjes van 400 gr. UItgezonderd Hart, dat is duurder. Ik bestel gewoon bij de C1000 hele dozen van 12 pakjes.

Ik combineer dat hier met de mixen van SW. En voeg zelf nog spiervlees/orgaan bij.
Laatst gewijzigd door Freggel op vr 08 apr 2011, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#1987408
[quote="Lil"]
Ik zou eens naar de supermarkt gaan fioon. Smuldier kost daar 50 tot 70 ct voor 400 gram. Dan vind ik 1.75 behoorlijk duurder. Dat is 3.50 de kg. Daar koop ik andere merken voor
[/quote]

[quote="Fioon"]
Smuldier kan je ook in rollen van 500 gr krijgen dan kosten het 1,75 per kilo
[/quote]

;)  :)
#1987419
Kivo is goedkoper per kilo, als je in grotere hoeveelheden afneemt.

Het is wel rijker dan andere kvv, de beren hadden toen ze nog kivo aten veel minder ervan nodig dan van andere kvv. Ze vonden kivo ook het lekkerst.
Van Barf hebben ze nu dus meer nodig dan van Kivo.

Ik ben altijd wel tevreden geweest over kivo.
#1987610
Ik ben over het algemeen best tevreden over Lotgering, alleen zou het fijn zijn als ze eens normaal gaan labelen.
Kivo vond ik ook aan de vette kant en smuldier krijgt ie niet meer. Daar ging ie na een poosje van stinken.
Naturis is ook een goede kvv en ook betaalbaar.
#1987752
Voordat ik ging barfen had ik de honden en katten op lotgering staan.
De honden deden het er goed op totdat ik een kippennek erbij had gevoerd als langzame start richting barf. Alleen onze teef dacht er toch echt anders over en ging de lotgering weigeren omdat ze de kippennek wel errug lekker vond. Tja dan kun je maar een ding doen met de hele beestenboel overstappen op barf.

De verpakking is heel simpel, gewoon een plastic velletje erom heen. Dit vond ik wel makkelijker dan de rollen van Carnibest. Niet veel poespas denk dat de prijs mede daardoor zo laag is.
Voor de honden hebben ze gelukkig wel meer smaken dan voor de katten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door