Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1985302
Didot is herstellende van zijn operatie aan de sesambeentjes.
Alles gaat zeer voorspoedig hij herstelt eigenlijk veel vlugger dan de bedoeling en gebruikt nu na een kleine week zijn poot alweer volledig en heeft ook geen pijn meer.
Natuurlijk mag hij niet veel lopen en het gros van de dag ligt hij of bij ons op schoot of in de bench.
Maar omdat hij watervlug is zou het goed zijn om zijn pootje wat meer rust tegeven en hem dus op te binden als hij naar buiten mag voor een plas en een poep.

Nu dacht ik dat me dat wel zou lukken, maar na diverse pogingen met o.a. een bandage is het me nog niet echt gelukt. Hij glipt er steeds uit met zijn pootje :-\

Wie heeft er voor mij een tip? De truc is om de elleboog te fixeren en de poot aan de ellepijp omhoog te heffen (aan de halsband vast ofzo?)
Het verband mag ook niet afknellen, maar te los en hij is er zo weer uit :-X

Pffft lastig zo'n snelle genezing >:(
Door pallas
#1985362
sella schreef: Ik zou het niet weten. Anders de dierenarts het laten voordoen?
Ben net terug :-\
Paul had het over een bandje en dan vastzetten aan de halsband. Maar dat heb ik geprobeerd, maar hij fliept er steeds zijn pootje uit. Doet zijn kop naar benee en zijn poot naar voren en dan zit het bandje in zijn oksel.
Durf het ook niet heel erg strak te doen ivm de circulatie
Door *Natasja*
#1985409
Ik heb van die nylon schoentjes voor de honden (althans, ik geloof dat het nylon is), die met een lang stuk klittenband om het pootje bevestigd worden. Ze kosten maar een euro of 10. Als je daar nou de voet van af zou knippen, en je doet de "schacht" om het onderste deel van het pootje dmv het klittenband. Zou dat blijven zitten?
Door pallas
#1985425
*Natasja* schreef: Ik heb van die nylon schoentjes voor de honden (althans, ik geloof dat het nylon is), die met een lang stuk klittenband om het pootje bevestigd worden. Ze kosten maar een euro of 10. Als je daar nou de voet van af zou knippen, en je doet de "schacht" om het onderste deel van het pootje dmv het klittenband. Zou dat blijven zitten?

MMm...ligt eraan hoe strak het dan om het pootje zit. met glad matriaal is het zomaar uit. zoek dus naar iets stroever spul.
Door pallas
#1987367
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles geprobeerd, maar meneertje floept er óf zijn poot uit óf hij laat zijn hoofd zakken en dan komt hij met de poot alsnog op de grond.

Ik heb even geen ideetjes meer :-[
Helaas betekend dat voor Didot dat hij nu maar heel veel in de bench zit en alleen aangelijnd eruit mag om met mij te knuffelen :'(

Plas en poep rondjes beperken we tot 3 keer daags 5 minuten.

Het gaat ook erg tegen mijn gevoel in, hij geneeste eigenlijk dus veel te snel :-X

Willen julie duimen dat volgende week de wond dicht is zodat hij met hoog water even in de hydrobak mag stappen/zwemmen?
Zou zo lekker voor hem zijn........
Door sella
#1987371
Ik duim voor jullie.
Buffel doneert met liefde zijn waterhoogte aan Didot.
Hij loopt liever droog.
Wordt weer een uitdaging straks
Door Nynke
#1987485
[quote="pallas"]
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles geprobeerd, maar meneertje floept er óf zijn poot uit óf hij laat zijn hoofd zakken en dan komt hij met de poot alsnog op de grond.

En als je nu zijn poot omhoog bindt aan zijn romp??  Dus vetrap om de poot, dan vetrap om zijn romp en andere voorbeen en dan zijn elleboog knikken en omhoog halen??  :-\ :-\
Door JvZ
#1987494
een t shirt aan trekken en  die ene poot niet eruit laten steken????
handoek om zijn romp wikkelen en op de rug met stevig klitteband vastzetten, goede poot door een zelfgemaakt gat laten steken????

savour likt vaak aan zijn voorpoten, likgranuloom, en ik ben ook maanden aan het zoeken geweest naar iets dat er voor zorgt dat hij er af blijt, tegenwoordig twee sokken met elastiek over zijn rug, verband had hij er ook in no time vanaf
succes
Jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door