Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#1987029
Beste Barfplaatsers.

Wie weet kunnen jullie mij helpen in de strijd TEGEN vlooien.
Ik heb nog nooit en te nimmer vlooien in mijn huis gehad. Zelfs toen ik niet standaard elke 4 weken mijn katten (4 stuks destijds nu nog 2) en 2 honden ( nu 3) deed ontvlooien.

Nu heb ik sinds 1 november een vlooiebaal binnen gehaald. Denk je een lieve MC kat een goude mand te bezorgen, zorgt ze inmiddels dat ze goud kost  :( Met haar zijn dus heel veel huisdiertjes het huis binnen gekomen. ik heb toen gelijk het hele huis van onder tot boven gespoten, en alle dieren ontvlooit. Niet met frontline, maar met ander spullie vd DA. Moet even de naam zien terug te vinden.

Een week later alles met de vlooiekam uitgekamt, nergens eitjes. HOERA we zijn vd vlooien af!

hmm was het maar zo'n feest. Alice moest geopereerd worden. (ze was toen net 2 maanden hier, dus 2 maanden geleden alles ontvooit) haar tandjes eruit. Heel de dag bij de DA. En ze komt thuis, met heel veel huisdiertjes  :( Of dat nou toch weer via mijn huis komt of via per ongeluk een buurvrouw bij de DA...ik weet het niet. Laten we even in het midden. Ik dus weer met spuitbussen in de weer en alles wederom ontvlooit. Ik gebruik qua spuitbussen die van EcoStyle omdat die dier en kind vriendelijk zijn. Maar is die wel goed genoeg? Ik betwijfel het nu ten zeerste.

Alice is nooit ei vrij geweest al die weken. Maar om nu elke keer als ik eitjes zie een vlooie kuur in haar nek te stoppen...dat zie ik ook niet zitten. Ondertussen zijn de pups geboren. Wel hebben we dus na 4 weken na de operatie toen hier dus net de pups lagen. de bovenverdieping en het onderhuis gespoten. De dieren weer ontvooit. En met een puppy-kitten spullie van EcoStyle de werpkist uit geboent en de vloer gedweilt ( sterk verdunt met water, wilde de pups niet vergiftigen).

nu weer 4 weken later, weer alles ontvlooit, weer alles gespoten. Ook de pups ontvlooit, met de puppy spullie van EcoStyle. Telkesn na het stopzuigen gooi ik de zak weg.

WAT MOET IK NU NOG???
Ik weet het niet meer. Het lijkt wel of die vlooien gewoon niet dood willen. Het is geen vlooienplaag. Heel af en toe zie je sporadisch een vlo. in de bijna 6 maanden dat we Alice hebben heb ik bij elkaar 5 keer een vlo gezien. Dus het valt wel mee. Maar ik moet die krengen niet in mijn huis.

WIE O WIE kan mij DE tip geven? ik weet het niet meer.

groetjes
Nathascha
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1987103
Vorig jaar heb ik ook voor het eerst vlooien in huis gehad en mijn ervaring met EcoStyle producten is dat ze niet werken  :-\
Kjell heb ik na het uitproberen van diverse natuurlijke middelen toch moeten wassen met chemische vlooienshampoo en het huis is
een paar keer ingespoten met chemische omgevingsspray. Ook niet hetgeen waar ik de voorkeur aan geef, maar toen waren ze wel weg.
Succes met het verdelgen van die taaie krengen.
Door Nathascha
#1987181
ok. nou dat klinkt dus niet fijn  :( zitten toch al heel wat euro's in nu. En dus voor nope. Das balen zeg.
En wat raad je dan evt. aan? Ik heb hier 2 kleine kinderen rondlopen en 9 pups. Dus zit niet echt te wachten op chemische zooi eerlijk gezegt. Maar ja ook niet op vlooien.  ::) lekker situatie zeg. Echt balen. :-\
Door Esther Q
#1988797
Als het er zo weinig zijn zou ik voorlopig even niets doen, behalve wat je al doet, dus goed schoonmaken, stofzuigen (wel iets in de zak stoppen wat de vlooien doodt). Ik zou de pups voordat ze naar de nieuwe eigenaren gaan (dat gaan ze neem ik aan) even isoleren en heel goed uitkammen en uitleggen dat je een keer een vlo hebt gezien maar dat ze ze in principe niet hoeven te behandelen, als ze het in de gaten houden. Hopelijk doen ze dat dan ook niet. Als ze perse wel iets willen doen zou ik wassen met een anti vlooi shampoo (geen idee van producten) aanraden en dus geen frontline ofzo. Als bij jou daarna toch de vlooienpleuris uitbreekt, tja, dan zit er denk ik niets op dan de grove middelen inzetten :-\
Door Nathascha
#1988967
Hi Ester
dank je voor je antwoord.

Ik heb nu geen vlo meer bij de pups gezien. Alleen bij de kat. En die gekke kat is dol op de pups, dus die is er niet bij weg te slaan en loopt dus wel in de ren rond. Ik kan haar daar niet in tegen houden. Over 2 weken zijn bijna alle pups weg ( blijven er 2 iets langer, gaan naar het buitenland) Maar dan zal ik mijn huis weer helemaal behandelen. En de katten eens wassen met vlooienshampoo misschien werkt dat beter.

Frontline gebruik ik zelf ook liever niet, want dat werkt ook niet. Dus ik ga straks wel even agressief tegen de vlooien tekeer. Eerst de pups naar de nieuwe huisjes!
Door Lizzy
#1989087
Ecostyle werkt niet. Gewoon niet, niet eens slecht, nee: niet. Ik weet niet of je vloerbedekking of kleden in huis hebt? Als je kleden hebt liggen: zou ik die eruit gooien. Vloerbedekking is wat lastiger vervangen natuurlijk... En verder elke dag stofzuigen en dweilen indien mogelijk, de woning inspuiten met iets echt giftigs, de stofzuigerzak behandelen met of een spuitbus of een stuk vlooienband ingooien en verder poes behandelen. Je zou kunnen kijken of je haar minder aantrekkelijk kunt maken met het homeopathische middel Sulfur D30.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1990116
Ik zou de vlooienkat een pipetje stronghold voor katten geven (juiste gewicht aanhouden, kittenpipetje geven als de kat onder de 2? kilo is). Dat werkt ook een beetje op de omgeving en hopelijk net genoeg voor de rest van het huis en de kleine hondjes. Ik ben geen voorstander van omgevingsspray, omdat het giftiger is dan het lijkt en de walmen kunnen meer blijven hangen. Met een pipetje behandel je gericht de vlooiendrager. Stronghold werkt het breedst en het beste. Frontline werkt niet meer goed; de vlooien zijn er resistent voor. Vlooienband in de stofzuigerzak kan wel, daar komen de dieren niet extra mee in aanraking.
Kat wassen, laat staan met vlooienshampoo, is echt niet leuk, laat staan een langhaar met ondervacht.
Hou er rekening mee dat stronghold al een behandeling is, dus en stronghold en shampoo en eventueel spray mag niet eens allemaal samen (teveel gifstoffen in 1x).
Door kayaenwodka
#1990336
ik had Kaya vandaag naar de trimmer gebracht ( voor het eerst) en ze belde gelijk op vlooieeeeeeeeeeeeen ( ze vond 5 vlooien).
Nee, dat kan niet ik heb net ( eind feb) een pippetje van prac-tic gegeven.
Dus ik weer gelijk naar de DA en weer pippetjes gekocht. Dus wodka pippetje en Kaya is gelijk behandeld bij trimmer. Dan mag ik donderdag pas weer een pippetje geven.
Normaal heb ik nooit vlooien, waar ze nu opeens vandaan kom????
Ik heb ook twee katten en die krijgen frontline. Hun hebben geen vlooien???
Toen zij belde heb ik gelijk ook wodka na gekeken ook zag ik bij haar een vlooi.
Dus ik weet het niet, werk die prac-tic nu wel of niet?
Ik gebruik prac-tic pas sinds feb2011. Daarvoor smeerde ik kaya en wodka altijd in met trea tree olie.

Nou liggen alle kleden buiten en heb binnen gespoten en kleden worden gewassen.
Wat een ........ beesten.
je stofzuiger, let op de honden en katten en toch vlooien.

bah  >:(

Mo
Gebruikersavatar
Door nova
#1990555
Ik heb 2 zomers gelden een vlooien invasie gehad.

Voor mn huis heb ik een paar spuitbussen met omgevingssray gebruikt, merk Virbac, gekocht bij de DA.
Ook heb ik de auto een paar spuitbeurten gegeven  ;) ;)
Als ik me goed herinner heb ik de honden tijdelijk een vlooienband omgedaan.
Al met al was het afdoende, de vlooien hebben verloren  :D

Ik heb geen katten in huis, dan maakt het wel wat makkelijker
Gebruikersavatar
Door nova
#1992843
Mijn honden hebben alleen een vlooienband omgehad, geen pipetten.
Dat geeft hier behoorlijke jeuk :-\

edit: hanna, ik besef nu pas dat jouw vraag niet wrs. aan mij gericht was :-[ :-[
Laatst gewijzigd door nova op za 16 apr 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#1993522
Nee was voor TS.  :) Maakt niet uit. Mijn ervaring is dat als je een goed product gebruikt op de honden en katten je vrij vlug van de vlooien af bent, het moet wel een product zijn wat snel werkt, dooie vlooien leggen nl geen eitjes meer. Een goed product dood de vlooien binnen een paar uur. Het is dan wel even chemisch, maar het werkt wel. Ik heb hele goede ervaringen met advantage. Frontline heeft inmiddels veel resistentie en werkt dus niet meer goed.
Door Nathascha
#2010593
Ben dus nu een paar weken verder.

Heb inmiddels mijn huis toch wel helemaal ingespoten met omgevingsspray. Dieren allemaal naar buiten, kinderen bij Opa en oma. Alle ramen en deuren ( behalve de achterdeur, want daar moesten de dieren blijven) open.

De honden allemaal Pric-tac
en de katten hebben een Program spuit bij de DA gehad. Die moet ik nu elk half jaar herhalen. ben niet zo voor spuiten van zooi in mijn dieren, maar ik wil gewoon van die vlooien af.

Een vlooien invasie is het niet echt geweest hier in huis. Heb vroeger bij mijn ouders, als we terug van vakantie kwamen wel heel veel erger meegemaakt. Er is ook maar 1 kat, Alice, die dus ook daadwerkelijk de vlooien draagt en ook altijd de poepjes in haar vacht heeft.

ik heb sinds ik alles gespoten heb, geen vlo meer gezien. Het gekke is dat Alice nog steeds poepjes in haar vacht heeft. Maar dit lijkt ook steeds minder te worden per borstel beurt. Dis heeft een lange dikke vacht, dus ik hoop nu maar dat het oude poepjes zijn. ik wil haar over 2 weken wassen met vlooienshampoo. Misschien wat overdadig nu lijkt dat er geen vlooien meer in huis zijn. Maar ik wil haar gewoon schoon hebben.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door