Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kaar
#198696
Hoi allemaal,
we zijn net terug, hebben een poos moeten zoeken maar we hebben ze gevonden!
We hebben nu Cranberry+C voor een goede blaasfunctie.
Capsules zijn van Cranberola , van plantaardige oorsprong.
(Arkopharma)

Samenstelling per capsule:
Elke capsule bevat 250 mg cranberry extract dat is gestandariseerd op tenminste 30%organische zuren, Acerola extract rijk aan natuurlijke vitamine C (90mg/capsule) en bioflavonoiden.

Gebruiksaanwijzing:
Preventief: 's morgens en 's avonds tijdens de maaltijd met voldoende water innemen

Acuut: 's morgens en 's avonds 2 capsules tijdens de maaltijd met voldoende water innemen.

Okee, nu mijn vraag (die had ik ook nog)
Welke dosering moet ik Abbaio geven?
Door Lizzy
#198699
Kaar schreef: Hoi allemaal,
we zijn net terug, hebben een poos moeten zoeken maar we hebben ze gevonden!
We hebben nu Cranberry+C voor een goede blaasfunctie.
Capsules zijn van Cranberola , van plantaardige oorsprong.
(Arkopharma)

Samenstelling per capsule:
Elke capsule bevat 250 mg cranberry extract dat is gestandariseerd op tenminste 30%organische zuren, Acerola extract rijk aan natuurlijke vitamine C (90mg/capsule) en bioflavonoiden.

Gebruiksaanwijzing:
Preventief: 's morgens en 's avonds tijdens de maaltijd met voldoende water innemen

Acuut: 's morgens en 's avonds 2 capsules tijdens de maaltijd met voldoende water innemen.

Okee, nu mijn vraag (die had ik ook nog)
Welke dosering moet ik Abbaio geven?
Heb je ook nog apart vitamine C gekocht? Ik vind de dosering vitamine C namelijk wat laag (mag hoger). Ik zou zelf beginnen met 2 maal per dag 1 capsule tijdens de maaltijd.

Mmm, ik zit me net te bedenken dat het best wel handig zou zijn als je zelf de pH waarde van de urine zou kunnen meten... Dan kun je zelf een beetje bijhouden wat de dosering doet.... Stom dat ik daar gisteren niet aan dacht! Heb je een beetje een meewerkende DA? Je zou dan hem kunnen vragen of je een paar strippen mag lenen zodat je om de paar dagen even kunt meten. Heb je geen meewerkende DA (maar volgens mij wel he?!), zou je de pH waarde stripjes ook bij de apotheek kunnen bestellen. Vraag de apotheek om pH stick die een pH waarde tussen bijv. de 4.5 en 10.0 kunnen meten.

Goed, terug naar de dosering: je zou dus met 2 capsules per dag kunnen beginnen. Het is niet onmogelijk dat Abbaio er dunne ontlasting van krijgt. Maar goed, als de ontlasting niet al te dun wordt, dan zou ik het toch even volhouden te geven. Eventueel zou je er nog wat extra vitamine C bij kunnen geven (bijv. 250 mg, 2 maal per dag).

Ja, en dan zul je toch even aan moeten kijken hoe het gaat.... En nogmaals, de pH waarde zelf meten of door de DA laten meten.
Door Kaar
#198701
Hoi Lizzy,

Ja, we hebben er nog vitamine c 500 mg capsules bij gekocht.
Vond het zelf ook al erg weinig en wat hij teveel krijgt komt er toch wel weer uit.
Dat is trouwens wel een goed idee van je, morgen heb ik zowiezo contact met de da en dan gelijk even vragen voor een paar sticks.
Anders blijven we heen en weer rijden en zo weet je gelijk of het idd wat doet.
En anders idd de apotheek.

Ik ga hem zo gelijk de eerste capsules geven, dan heeft hij die vast binnen.
Bedankt!
Door Eef+Stippels
#198864
Omdat yindra twee keer blaasontsteking had, heb ik toen bij de apotheek ook van die ph-strips besteld (Combur3 test). Dit is een verpakking met 50 strips voor 17,-. Ze hadden ook nog een ander merk, namelijk Uristix, maar daarvan wist ze niet zeker of het ook de ph-waarde meet (?).

De apotheek kan het dus zo voor je bestellen.
Door Elvira
#199310
M'n vader heeft toen hij regelmatig een blaasontstekking had, gulderoedethee gedronken en dat hielp. M'n hond heeft solidago )guldenroede) in een hele hoge verdunning gehad tegen blaasonstekking. De eerste dag moest ik het een paar keer geven (ze plaste toen ook heel vaak) en daarna afbouwen. Ik kan het misschien nog wel ergens vinden.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door