Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1986825
hallo

heb net wat strotjes ontdooit om ze vanmiddag te geven als extraatje. nu heb ik wel het een en ander gevonden over runderstrotten over een y-vormig botje wat er eventueel uit moet geld dit ook voor de lams en geitenstrotjes? nu is het zo dat ze de laatste tijd voornamelijk op kvv of zelf gemalen kvv staan. kan ik het dan gewon geven zonder te hoeven pletten/slaan?

wat zijn verder nog dingen waar ik op moet letten?

Groetjes Carola
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1986930
lolpugz schreef: khad er een heel ander beeld bij het is gewoon een luchtpijp met nog wat long
Dan denk ik dat je geen strotten gekregen hebt...
Strot zoals wij het bedoelen is het strottenhoofd met vlees daaraan.
Bij het rundertopic van Nadia (verzamelplaats) staat een foto van runderstrotten.
Van lam of geit zou volgens mij hetzelfde moeten zijn maar dan een maatje kleiner.
Door lolpugz
#1986937
dus toch had al zo'n vermoeden maa was de eerste keer dat ik het in het echt zag (althans dat dacht ik dan) ze hebben het wel met smaak gegeten waar valt dat eigenlijk onder? long is orgaan maar volgens mij weinig toegevoegde waarde maar een luchtpijp?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1986980
Strotjes zijn kleine ronde "balletjes" zeg maar.
Maar meestal krijg je idd een stuk luchtpijp met soms het strotje eraan en soms wat long.
Long is idd orgaan. Luchtpijp valt een beetje nergens onder, is voornamelijk kraakbeen net als strotjes.
Leuk voor een keer extra, maar niks voor in je menu.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1986989
Ik heb wel eens een runderluchtpijp gedroogd, dat vond Kjell heerlijk, dus ik kan me zo voorstellen dat je een lam/geit luchtpijp ook kan drogen en dan als knabbel voor tussendoor geven.
Ik snijd dan wel de luchtpijp in de lengte door 2 of 4, zodat er geen complete ringen over blijven die in Kjell zijn keel kunnen komen zitten.
Door lolpugz
#1986990
drogen heb ik ook gedaan ja vinden ze heerlijk!

het was ook echt als extraatje daar had ik ze voor genomen maar kan ik zeker nog wel eens doen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door