Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1986515
Sinds 4 weken heb ik een BLM teefje uit Duitsland. Nou blijkt het daar verplicht voor fokkers de pups tussen de 7 en 8 weken gelijk de coctail te geven en na 4 weken nogmaals. Dus geen pupenting geen parvo en weil, maar gelijk de coctail. Ik had 28 maart  weer gemoeten, maar ik heb het nog niet gedaan. Tsja, waar doe ik goed aan.  :-\
Door Lizzy
#1986539
Yep, hier had ik dat ook met Biscuit. Ik viel zowat uit mijn stoel. Ik heb op 12 weken de DHP + L laten zetten en was daar echt niet blij mee maar had niet zoveel keus voor m'n gevoel (omdat de Lepto ook binnen 2 of 3 opnieuw geboosterd moet worden).
Door vagebond
#1986556
Zo heftig, anders heb je kans op een boete of zo? Of wat? Apart land Duitsland. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1986557
vagebond schreef: Zo heftig, anders heb je kans op een boete of zo? Of wat? Apart land Duitsland. Gr. Ingrid
Geen idee, volgens mij krijgen ze geen boete maar is dit gewoon standaard.
Door Suzanne
#1994322
EEn beetje late reaktie, sorry ;-(
Wij hebben ook destijds een frutseltje uit Duitsland gehaald ;-) en die kreeg idd zoals wij hier een puppyenting kregen, meteen de volle laag.
In overleg met mijn DA (Amande van Grondelle in de praktijk van Atjo Westerhuis) hebben we besloten dat het verstandig is dat hij uiteindelijk wel hetzelfde aantal entingen kreeg als in Nederland en dus heeft Tristan als 1-e enting bij ons de pup-enting gekregen en later, op de daartoe voorgestelde leeftijd de "normale" 3-e enting. We hebben dus alleen de volgorde omgedraaid.

Kan dat in jouw geval ook werken en zou je je daarin kunne vinden?

(De boel staat bij ons op het 3-jaarsschema van Nobivac/intervet)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1994334
Suzanne schreef: EEn beetje late reaktie, sorry ;-(
Wij hebben ook destijds een frutseltje uit Duitsland gehaald ;-) en die kreeg idd zoals wij hier een puppyenting kregen, meteen de volle laag.
In overleg met mijn DA (Amande van Grondelle in de praktijk van Atjo Westerhuis) hebben we besloten dat het verstandig is dat hij uiteindelijk wel hetzelfde aantal entingen kreeg als in Nederland en dus heeft Tristan als 1-e enting bij ons de pup-enting gekregen en later, op de daartoe voorgestelde leeftijd de "normale" 3-e enting. We hebben dus alleen de volgorde omgedraaid.

Kan dat in jouw geval ook werken en zou je je daarin kunne vinden?

(De boel staat bij ons op het 3-jaarsschema van Nobivac/intervet)

Suzanne

Vorige week is de 2e coctail (Nobivac) er al ingegaan. Ze heeft nergens last van gehad. Mijn DA vond dat voldoende.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1994631
*Lia* schreef: Sinds 4 weken heb ik een BLM teefje uit Duitsland. Nou blijkt het daar verplicht voor fokkers de pups tussen de 7 en 8 weken gelijk de coctail te geven en na 4 weken nogmaals. Dus geen pupenting geen parvo en weil, maar gelijk de coctail. Ik had 28 maart weer gemoeten, maar ik heb het nog niet gedaan. Tsja, waar doe ik goed aan. :-\
Euhh, wat is een BLM? :-[ :-[
Door Nynke
#1994683
Hitam schreef: Euhh, wat is een BLM? :-[ :-[
Blue Merle, dat is een kleur bij de Shelties :) :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door