Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#187537
eigenlijk ging ik naar het kruidvat om nieuwe zalmolie capsules te halen.
Toen zag ik daar ook een potje staan speciaal voor: HUID & HAAR & NAGELS
Zou dat niet beter zijn voor de vacht, want als ik bij de zalmolie kijk staat er eigenlijk alleen maar dat het cholesterol-verlagend is.
Ik heb maar een potje mee genomen voor mijn kale teefjes, die begin volgend jaar de ring in moeten ..... ::)
De HHN bestaat PER TABLET uit:

Vitamine B1, 2.8 mg
B2 3.2 mg
B6 4.0
Vitamine C 60 mg
Vitamine E 10 mg
Panthoteenzuur 6.0 mg
Biotine 0.2 mg
Selenium 50ug
Zink 7.5 mg
Cystanine 2.5 mg
Haaienkraakbeenpoeder 15 mg
Akkerpaardestaartpoeder 100 mg
Blauwe bessen extract 12.5 mg
Druivenpitextract 3 mg
Tomatenpoeder 20 mg

60 tabletten € 3,70

WAT DENKEN JULLIE HIERVAN ;)

tjonge jonge mag ik ff een brilletje, wat zijn die lettertjes klein op dat potje ::) ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#187596
Had ik vanmiddag ook met een potje calcium + magnesium bij De Tuinen,geen brilletje bij en mijn armpjes waren vrij kort.Heb het toch maar meegenomen.ha ha ha. Ik neem niet aan dat jou potje veel kwaad kan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#187608
Dit zijn voornamelijk antioxidanten en vitamines die op de huid inwerken.
Is heel wat anders dan zalmolie.
Door casangio
#188066
Lizzy schreef: En eerlijk gezegd vind ik haaienkraakbeen niet kunnen....
Vind ik ook, laat die haaien maar lekker zwemmen in de oceanen en laten we het kraakbeen maar van mensen gaan gebruiken die die haaien vangen ;D ;D ;D ;D
Er bestaan nu voorts alternatieven genoeg die haaienkraakbeen vervangen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#188071
Karin & Pyrs schreef: eigenlijk ging ik naar het kruidvat om nieuwe zalmolie capsules te halen.
Toen zag ik daar ook een potje staan speciaal voor: HUID & HAAR & NAGELS
Zou dat niet beter zijn voor de vacht, want als ik bij de zalmolie kijk staat er eigenlijk alleen maar dat het cholesterol-verlagend is.
Ik heb maar een potje mee genomen voor mijn kale teefjes, die begin volgend jaar de ring in moeten ..... ::)
De HHN bestaat PER TABLET uit:

Vitamine B1, 2.8 mg
B2 3.2 mg
B6 4.0
Vitamine C 60 mg
Vitamine E 10 mg
Panthoteenzuur 6.0 mg
Biotine 0.2 mg
Selenium 50ug
Zink 7.5 mg
Cystanine 2.5 mg
Haaienkraakbeenpoeder 15 mg
Akkerpaardestaartpoeder 100 mg
Blauwe bessen extract 12.5 mg
Druivenpitextract 3 mg
Tomatenpoeder 20 mg

60 tabletten € 3,70

WAT DENKEN JULLIE HIERVAN ;)

tjonge jonge mag ik ff een brilletje, wat zijn die lettertjes klein op dat potje ::) ::)

Die fabrikant van het potje zalmolie die jij koopt doet zijn product ernstig tekort met deze omschrijving. Het is wel iets waar een mens eerder zalmolie voor zal kopen als wanneer men erbij vermeld dat het zo'n goede invloed op het vachtje heeft. Zalmolie doet veel meer dan alleen cholesterol verlagend zijn. Wij zweren hier bij zalmolie (voor de honden) en ik denk dat je voor jezelf gewoon even moet uitproberen of je schokkende effecten ziet bij deze pillen t.o.v. de zalmolie die je gebruikt. Houd wel bij de oliecapsules de prijs/inhoud in de gaten, soms lijken capsules goedkoop maar ben je bij de AH binnen 2 weken door je potje heen.
Door K@rin
#198671
Nou weet ik het volgende nog niet ...........
Ik krijg nu namelijk het idee dat:
Visolie is beter dan zalmolie ??

Als dat zo is, WAAROM is visolie dan beter ..... ?
Kun je dan het beste de extra krachtige visolie van de Hema nemen, waar ook borage-olie in zit ?
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 03 nov 2004, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#198675
Ik vrees dat de meningen hier nogal verschillen. Ik ben zelf niet kapot van zalmolie omdat zalmolie wordt gewonnen uit gekweekte zalm (je hebt ook uit wilde zalm maar deze is niet te betalen). Gekweekte zalm is behoorlijk slecht in het nieuws gekomen. Het zou kankerverwekkende stoffen bevatten:

http://www.mngm.nl/voedselveiligheid_ma ... -01-04.pdf

Overigens bevat veel visolie ook zalm, maar omdat het ook olie uit makreel, haring, sardien bevat, neem ik aan dat de concentratie zalmolie kleiner is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#198677
Karin & Pyrs schreef: Nou weet ik het volgende nog niet ...........
Ik krijg nu namelijk het idee dat:
Visolie is beter dan zalmolie ??

Als dat zo is, WAAROM is visolie dan beter ..... ?
Kun je dan het beste de extra krachtige visolie van de Hema nemen, waar ook borage-olie in zit ?
Dat is volgens mij zo omdat zalmolie bijna altijd van zalmen komt die in grote kwekerijen met heel veel dieren op elkaar gekweekt worden, om ze 'gezond' te houden wordt er rijkelijk gebruik gemaakt van div. medicijnen. Visolie komt dacht ik van gevangen vis (heeft z'n hele leventje vrij rond mogen zwemmen).
Er heeft hier een keer een link gestaan over het houden van zalm in kwekerijen, daar werd je niet vrolijk van, maar ben helaas die link kwijt, ga zo wel even zoeken.

Dus ja, volgens mij kun je dan beter de visolie van de Hema nemen, want daar zit OOk nog Borageolie in.
Door laura
#198681
Hou je wel in de gaten dat je zelf dan ook geen zalm eet?

Ik eet zelf zalm, dus ik heb er geen problemen mee dat Tosca zalmolie zou krijgen.
Door Lizzy
#198683
Ik vind dat er nogal een verschil zit in tussen je hond iedere dag zalmolie geven of 1 keer in de week of 2 weken zelf zalm eten..... (en er zijn sites die zeggen dat je maar beter nooit kweekzalm kunt eten....).

(ik eet geen zalm, ben vegetarier).

Overigens is er ook zalmolie, gewonnen uit wilde zalm. Geen idee hoe duur deze is hoor: http://www.lichtwer.nl/product.aspx?product=41
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 03 nov 2004, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#198685
Lizzy schreef: Ik vind dat er nogal een verschil zit in tussen je hond iedere dag zalmolie geven of 1 keer in de week of 2 weken zelf zalm eten..... (en er zijn sites die zeggen dat je maar beter nooit kweekzalm kunt eten....).

(ik eet geen zalm, ben vegetarier).

Overigens is er ook zalmolie, gewonnen uit wilde zalm. Geen idee hoe duur deze is hoor: http://www.lichtwer.nl/product.aspx?product=41
Ik had niet begrepen dat de zalmolie elke dag wordt gegeven..... Tosca krijgt het heeeeeeeeel af en toe... Kun je je ook afvragen waarom eigenlijk :-\.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door