Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dizzy
#1986513
Ik was met Dizzy op de hondencursus vanavond. Op een gegeven moment viel het me op dat ze zich zo goed gedroeg. Lekker zitten op haar matje en niet veel aandacht voor de andere honden. Tot ik begon te twijfelen of ze wel goed in orde was. Ik ging een eindje met haar lopen en ze liep heel erg sloom. Ik ben toen maar naar huis gegaan. Thuisgekomen kwam ze met heel veel moeite uit de auto en bleef ze in de gang staan en wilde niet verder lopen.
Ik begon te twijfelen aan een maagtorsie, omdat duitse doggen daar toch gevoelig voor zijn.
Heb toen toch maar de dierenarts gebeld, op haar advies temperatuur gemeten en die bleek 40,5 graden. Ze is ook continue aan het trillen. Van de dierenarts moet ik nu even niks doen en morgenochtend weer meten. Als het dan boven de 39 is, dan moet ik weer contact met haar opnemen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind het zo zielig voor de kleine meid, ze is nog maar 6 maand. Ik blijf vannacht bij haar op de bank slapen.
Laatst gewijzigd door Dizzy op do 07 apr 2011, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1986524
heeft ze pas nog ontlasting gehad ?
en wil ze niet eten?

als je het vannacht niet vertrouwd , een dierenarts bellen .
Door Dizzy
#1986525
Voordat we naar de cursus gingen heeft ze ontlasting gehad.
Ze krijgt haar eten tijdens de cursus. In het begin heeft ze wel gegeten. Ik denk dat ze 2/3 van de hoeveelheid heeft gegeten. En dat ze zich opeens niet meer lekker voelde. Ze slaapt nu lekker, maar ik hou het in de gaten.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1986526
zolang ze niet onrustig is , braakneigingen heeft en een dikke opgezette  maag heeft denk ik dat het wel mee valt ..... hou dr ff in de gaten  ;)

succes
Door nanne
#1987045
Ach wat sneu!! Zijn jullie de nacht goed doorgekomen? Ben je er al achter wat het is waardoor ze zich zo slecht voelde?

Heel veel sterkte, ik hoop dat ze gauw weer opknapt!
Door Dizzy
#1987105
We zijn de nacht redelijk doorgekomen. Eigenlijk is de koorts het enige waar Dizzy last van heeft. Ze braakt niet, heeft geen diarree en ze eet gelukkig goed. Ze was continue erg warm vannacht en ademde zwaar. Vanochtend was de koorts nog steeds boven de 39 graden. Vanmiddag naar de DA geweest, die haar heeft onderzocht. Ze kon niets typisch ontdekken, behalve een zompig buikje (weet niet precies wat ik daaronder moet verstaan). Ze heeft een koortsverlagende injectie gehad en antibiotica mee naar huis.
Ze heeft vandaag de hele dag geslapen, maar ik denk dat de injectie nu in werking is. Ze is al wat fitter en is lekker aan het spelen.
Morgenochtend weer terug naar de DA. Ze wilde haar weer zien voor het weekend.
Door Dizzy
#1987113
Bedankt allemaal. Ik hoop ook dat het snel over is. Ben best aan het sukkelen met haar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door