Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1976111
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op Barfplaats en heb de beslissing nog niet helemaal genomen om ook over te stappen. Graag zou ik willen weten of Barf ook helpt tegen het altijd op zoek zijn naar eten van mijn hond?

Hij is in huis en buiten altijd bezig met eten. Als wij iets eten is ie er als de kippen bij. En we geven 'm echt niks hoor! Eerst pikte die 't zelfs van 't aanrecht en van tafel. Dit gebeurt nog maar zelden. .... Op straat vind hij altijd de weggegooide boterhammen en bananenschillen. Het is echt super iritant en bijna zielig voor hem: je zou denken dat ie honger heeft. Nu hij nog brokken krijgt heb ik de porties al vergroot. Maar hij moet ook niet te dik worden.

Denken jullie dat dit gedrag zal afnemen wanneer ik overga op Barf? en is het dan beter om hele stukken te geven of gemalen zoals barfmenu. 
#1976128
Welkom!!
Ik kan me goed voorstellen dat je daar knettergek van wordt, vers voeren is geen garantie dat t over gaat
Ik kan me wel voorstellen dat je hond meer voldaan is wanneer hij 1x daags een barf-maaltijd krijgt en dus echt moet kauwen, een volle maag heeft èn dat moet verteren
KVV is gemalen vlees, bot en orgaan dat passeert sneller en geeft beduidend minder [lang] voldoening
#1978160
En toch is mijn barfmonster in huis gestopt met het zoeken naar eten sinds ik hem over heb gezet van brok op barf. Mocht het toevallig op zijn pad liggen wordt  het uiteraard opgegeten. Net als eten wat buiten ligt. Maar hij haalt niet meer de halve keuken overhoop in de hoop dat hij wat vindt. En aangezien wij een open keuken hebben, en hij heel handig is hebben de boel creatief moeten barricaderen en er moest geen kruimel liggen. Hij heeft zelfs een (afgekoelde) frituurpan van de aanrecht getrokken omdat het zo lekker rook  ::) ::)

Inmiddels is dat hele sterkte zoek- en roofgedrag er niet meer. Sterker nog een paar weken geleden vlees op het aanrecht laten liggen, weliswaar in een diepvrieszakje. De volgende ochtend lag het er nog  :D. En zo kan ik meer dingen laten liggen waar hij nu niets meer mee doet, zoals brood.

In principe blijft hij nu van alles af wat "hoog" ligt, bv op de eettafel of het aanrecht. Staat er iets op de salontafel, dan moet je niet eens naar de WC gaan of het is al weg. Niet altijd, maar het is wel opletten. Als hij het niet doet dan zijn partner in crime wel  8)

Maar ja wat voor de 1 werkt......hoeft bij de ander niet. Maar bij ons monstertje heeft barf zeker wel geholpen, maar dan ook wel barf en geen KVV/gemalen
#1978247
Het hielp in zoverre dat die van mij vol zat van de barf, dus geen honger meer had wat hij op de brokken duidelijk wel had. Hij was buiten ook niet bewust meer op zoek naar eten wat hij op de brokken idd wel deed, maar toen hij op barf zat en hij kwam toevallig wat lekkers tegen dan ging dat natuurlijk wel op.
Op brokken jatte hij ook de boterhammen van het aanrecht en dat deed hij op barf niet meer. Dus op de brokken had die van mij iig wel heel erg honger.
Maar wat ik veel positiever vond is dat hij niet het hele jaar meer door haarde, maar alleen in de ruiperiode. Heerlijk
#1978769
Hier werkt het absoluut niet.
Maar daar heeft ook de castratie mee te maken.
Sinds Darky gecastreerd is, wil meneer eten eten eten en jat echt alles wat enigzins eetbaar is.
Hij is nu 2 jaar over op BARF, maar het gedrag is totaal niet afgenomen.
#1978892
De hond van mijn moeder is geobsedeerd door eten en is tijdens het wandelen eigenlijk alleen maar op zoek naar eten, dit heeft haar al twee keer bijna het leven gekost.

En de hond van mijn moeder eet ook barf (al ruim 7 jaar denk ik) en dit heeft niets veranderd.

Mijn honden zoeken niet naar eten, maar als ze een lekkere mensendrol 'tegenkomen' of een gedroogd konijnenkarkas dan wordt dit helaas wel gewoon opgegeten, als ik het niet op tijd merk. Allemaal barfen ze.

Eten zoeken en vinden is heel erg zelfbelonend gedrag en als jouw hond echt op zoek gaat naar eten, dan vrees ik dat dit niet opgelost wordt door barf te geven.
#1978906
Heb er hier ook zo ééne zitten.Geef wel nog geen barf aan hem, maar als er iets op te eten is, wat het ook mogen zijn dan zal het er binnen de 5 sec in gaan.Vraag me af of dat iets te maken heeft met dat hij het kleinste pupje was en altijd redelijk heeft moeten duwen voor zijn eten?
Indy de grote is dan nog zo eene goedzak, die laat alles toe...hij zou bijna het eten uit hare mond eten.Zet ze nu appart maar van zodra de deur open gaat na het eten moet i ook nog even haar bak vakkundig gaan leeglikken.
#1979318
Welkom op BP!

Ik dacht dat alleen Retrievers zo vraatzuchtig waren maar dus niet.... Hier heeft Misty gisteren bij de vijver al het brood voor de eendjes opgegeten. Ze ging door totdat alles op was...

Benjy is ook zo vraatzuchtig maar bij hem helpt het wanneer ik een rammeltje naar hem gooi. Hij schrikt dan en stopt maar Misty is er niet gevoelig voor. Weggaan is de beste optie zodat ze je niet meer zien en stoppen met vreten om naar je toe te gaan. Wel uitkijken dat ze ook echt komen want zo ben ik Benjy eens 15 min. kwijt geweest...
#1985437
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik de conclusie kan trekken dat 't voor de één wel uitmaakt en voor de ander niet. Ik ben nu boeken aan 't lezen over Natuurlijke voeding.
Pff er komt wel een hoop bij kijken. Ik heb er nog niks in gevonden over verandering van gedrag. Maar wie weet.

Groeten Mariska
#1985948
wendy71 schreef: Ik heb RR, die zijn altijd op zoek naar eten haha. :D
Ze eten nu zo'n 4 jaar rauw, zelfsamengesteld.
Dat schijnt voor de meeste retrieversoorten ook wel te gelden. En ik heb van iemand gehoord de dalmatiers ook wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door