Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door joy
#19632
Hallo allemaal,
Ik ben ook op zoek naar oplossingen: Mijn golden pup van 9 weken heb ik behandeld met Frontline spray(28 oktober) een dag erna had ze allergische aanvallen. Overal jeuk, aan poten, hoofd en ogen (bovenste ooglid wordt af en toe dik en rood en trekt dan ook weer vrij snel weg)

piepen, hijgen en ik weet zeker dat het niet aan het voer ligt, wat veel mensen denken. Dat krijgt ze al een poosje en toen ging alles goed!

Ik dacht dat frontline veilig was voor pups, als een van de weinige middelen in de handel. Ben ook al 2 keer naar de dierenarts geweest, die constateerd een zeer gezonde pup, geen vlooien, geen oormijt niks van dat alles! Mijn dierenarts heeft ook contact gehad met het "GIFcentrum" om te kijken of er een tegenmiddel was en het bedrijf die de Frontline maakt (in Amstelveen) Geen resultaat, "het kon echt niet aan de frontline liggen" nee nee, maar mijn pup heeft naast zijn gewone eten voor de rest niets vreemd gehad als alleen maar Frontline !!

Ik heb het idee dat het op dit moment wel iets minder aan het worden is, hebben julie misschien nog tips ??

Groetjes Joy
Door Paul_Barte
#19637
Joy,

Dit is ongever de 123ste keer dat ik een dergelijke reactie lees nadat honden behandeld zijn met Frontline.......
Neem maar van mij aan dat het WEL DEGELIJK een reactie is op de Frontline.

Op alle lijsten waar ik lid van ben of op lees is dit item al wel eens aan bod geweest!!!

Je kunt er weinig aan doen en zal wel weer wegtrekken.
Door Leo
#19680
Hallo Joy, welkom op Barfplaats, enne tip: weg met die zooi!
het is je reinste vergif!
Heb je problemen met je pup? ( omdat je dit drastische middel hebt gebruikt? )

Groetjes Leo
Door joy
#19703
Hallo Paul en Leo,

Ja, mijn golden pup heeft een allergische reactie op de Frontline. Ik dacht dat het een veilig middel was.( het staat namelijk ook in de beschrijving dat je er pups en kittens mee kan behandelen.)

Ik heb nog 2 honden en deze hebben er nog nooit last van gehad.

Mijn pup krijgt dus echt van die aanvallen gepaard met jeuk, bijten en schuren enz. Gelukkig wordt het wat minder, maar je schrikt enorm. Niemand wist dat de hond er allergisch op kan reageren. Ook de dierenartsen NIET en zeker niet het bedrijf die dit middel op de markt brengt. Ik ben blij met jullie reacties en gebruik Frontline NOOIT meer !!!

Groetjes Joy
Door sylvia
#19731
weet je waar ik nu even niets van begrijp waarom je op een pup van 9 weken frontline spuit,of welk ander chemische bestrijdings middel.Donna is nu 14 weken en daar heb ik het ook nog niet opgespoten.Maar goed op de bijsluiter staat ook hel ironisch dat het vaak geen allergische reactie veroorzaakt bij de opbrenger (ervoor staat dat je handschoenen moet dragen) en dan staat er nog expliciet in het boekje; het middel is irriterend voor de ogen en kan mogeljk overgevoeligheid veroorzaken bij contact met de huid,draag handschoenen.

ja en de huid van de hond of kat is de plek waar het in gewreven dient te worden.
Door Paul_Barte
#19744
joy schreef: Hallo Paul en Leo,

Ja, mijn golden pup heeft een allergische reactie op de Frontline. Ik dacht dat het een veilig middel was.( het staat namelijk ook in de beschrijving dat je er pups en kittens mee kan behandelen.)

Ik heb nog 2 honden en deze hebben er nog nooit last van gehad.

Mijn pup krijgt dus echt van die aanvallen gepaard met jeuk, bijten en schuren enz. Gelukkig wordt het wat minder, maar je schrikt enorm. Niemand wist dat de hond er allergisch op kan reageren. Ook de dierenartsen NIET en zeker niet het bedrijf die dit middel op de markt brengt. Ik ben blij met jullie reacties en gebruik Frontline NOOIT meer !!!

Groetjes Joy
Normaal gesproken reageren honden ook niet op Frontline maar dat wilt beslist niet zeggen dat ALLE honder er tegen kunnen.
Er zijn genoeg honden die allergisch reageren hoor!!
(meen me zelfs te herinneren dat een hond van Roger, hier op de lijst, ook een allergische reactie heeft gehad.

Mocht het uit de hand lopen dan kan een pilletje claretine waarschijnlijk wonderen verrichten.

Waar me wel de broek van afzakt is de reactie van de fabrikant altijd. Zij weten inmiddels donders goed dat er honden zijn die dit middel niet verdragen (het is en blijft gif natuurlijk!!).........
Door Lupa
#19745
ik heb dit al een keer vertelt ;D
ik heb zelf gezien een hond behandeld met frontline de volgende dag was er een kale streep op de nek, precis waar frontile pipetje er op gedaan was.
De plek was gewoon kaal, als of je het geharst had.
Door roger
#19858
<<Er zijn genoeg honden die allergisch reageren hoor!!
(meen me zelfs te herinneren dat een hond van Roger, hier op de lijst, ook een allergische reactie heeft gehad.<<

Absoluut, en ik weet zeker dat het aan de frontline lag.
Was als ik me niet vergis april vorig jaar, rode huiduitslag vooral in de liesstreek , die opkwam enkele dagen na het toedienen.
Ik had in de frontline direkt geen erg, en na 3 weken zwakte de reaktie af.
Vermits je volgens gebruiksaanwijziging elke 4 weken moet toepassen , en dat had ik ook gedaan, kwam het weer terug ongeveer na een week, veel heftiger .

Volgens de da. waar ik het product gekocht had kon het ook niet zijn, maar toen ik een tijdje later zijn collega , van dezelfde dierenkliniek erover sprak gaf die het wel toe dat het meer voorkwam, zijn antwoord was, tja , het is ten slotte fipronil een insectiside dat de basis is!
Ik heb dan drie goei tekentangen gekocht en nooit meer dat spul gebruikt.

Waarom drie? omdat ik er meestal moet achter zoeken en ik dan drie kansen heb om er één te vinden.

Gr.
Roger.
Door Helen
#19862

Er zijn genoeg honden die allergisch reageren hoor!!
(meen me zelfs te herinneren dat een hond van Roger, hier op de lijst, ook een allergische reactie heeft gehad.

Hond van Helen ook, maar dan van Scalibor.


groetjes Helen
Door Luc
#19896
roger schreef: gaf die het wel toe dat het meer voorkwam, zijn antwoord was, tja , het is ten slotte fipronil een insectiside dat de basis is!
Meer over fipronil op:
http://www.beyondpesticides.org/infoser ... pronil.htm

Ik kwam op deze link via de Beardie UK list waar een link stond naar volgende story over een Bearded Collie:
http://www.angelfire.com/mi4/mistycool/ ... aInfo.html

Groetjes
Luc
Door Irma1
#19898
Ook mijn dalmatier Mica, heeft allergie gekregen van Frontline spray, echt troep voor de meeste honden dus! Hij kreeg er overal bultjes van.
Door avalon
#19929
roger schreef:
Ik heb dan drie goei tekentangen gekocht en nooit meer dat spul gebruikt.

Waarom drie? omdat ik er meestal moet achter zoeken en ik dan drie kansen heb om er één te vinden.

Gr.
Roger.
moet je ze niet bij elkaar leggen ;D ;D ;D

Ik gebruik dit soort rotzooi ook nooit meer na een slechte ervaring bij mijn beide honden. Ook vlooien en tekenbanden krijgen ze bij mij niet om. ( hier heeft onze setter enorme uitslag van gehad, die was na een week zowat kaal waar die band zat en deze zat erg los want die kon met gemak over het hoofd afgedaan worden). Mijn honden hebben nog nooit vlooien gehad, terwijl ze gewoon de trimsalon in komen als er honden met vlooien zijn. Mochten ze vlooien krijgen was ik ze met teatree shampoo waar ik een paar druppeltjes eucalyptus aan toe heb gevoegd ruikt heerlijk en de vlotjes houden hier niet van die vallen bewusteloos van de hond zo kan ik ze door het putje spoelen. En teken tja voor ik naar het bos ga krijgen ze wat teatree spray over hun vacht ook weer wat eucalyptus, lemongras en geranium (etherishe olie) toegevoegd, mochten ze er dan toch een teekje meenemen dan wordt de tekentang erbij genomen, wondje ontsmetten met teatree en klaar zijn ze weer.
Door joy
#19945
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn oproep. Ik dacht nogwel dat ik de enige was met dit probleem.

Bedankt, gelukkig gaat het nu heel goed met mijn pup!

Groetjes Joy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door