Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elizaw
#198562
Hallo allemaal,

Het gaat goed met Jairo/kvv, eind van de week gaan we naar Bibi. Nu halen wij daar kvv nl de bibimix en de natuurmix.
Ik zal daar wel vragen wat het verschil tussen beiden is, maar aan jullie vraag ik: kan je deze twee soorten door elkaar geven? Ik bedoel, bv 's ochtends de een en 's avonds de ander?
Of kan ik beter een paar dagen de een en dan een paar dagen de andere soort geven?
Ben erg benieuwd hoe Jairo het hier op gaat doen ::) ::)

Groetjes,
Bep
Door Audrina
#198569
Ja hoor, dat kan je rustig doen, 's ochtends de ene soort en 's avonds de ander. Zo lang je de soorten maar niet door elkaar gaat prakken en tegelijkertijd geeft is er niks aan de hand. ;)
Door Truus
#198589
Wat fijn dat het zo goed gaat, dat is toch weer een hond met gezonde voeding ;)

Het is geen probleem hoor, dat kun je gerust doen.

Afwisseling is juist goed en ik denk dat Jairo dat wel prima vindt.
Succes!
Door Francisca
#198600
Fijn dat het goed gaat. ;)
Ik geef ook de mix om en om. Ik vind het fijn dat mijn hond nu niet altijd hetzelfde hoeft te eten. :D
Door Jacqueline74
#198684
[quote="RuBep"]
Hallo allemaal,

Het gaat goed met Jairo/kvv, eind van de week gaan we naar Bibi. Nu halen wij daar kvv nl de bibimix en de natuurmix.
Ik zal daar wel vragen wat het verschil tussen beiden is, maar aan jullie vraag ik: kan je deze twee soorten door elkaar geven? Ik bedoel, bv 's ochtends de een en 's avonds de ander?
Of kan ik beter een paar dagen de een en dan een paar dagen de andere soort geven?
Ben erg benieuwd hoe Jairo het hier op gaat doen ::) ::)

Groetjes,
Bep
[/quote]

Waarom haal je alleen deze twee smaken?
Door Elise
#198689
[quote="Audrina"]
Ja hoor, dat kan je rustig doen, 's ochtends de ene soort en 's avonds de ander. Zo lang je de soorten maar niet door elkaar gaat prakken en tegelijkertijd geeft is er niks aan de hand. ;)
[/quote]

Waarom mogen de verschillende soorten niet door elkaar worden geprakt trouwens?
Door Audrina
#198694
Nou, of het niet mag weet ik niet. Maar omdat allebei de soorten helemaal compleet zijn, verstoor je misschien de verhoudingen als je het door elkaar prakt.
Door Elise
#198695
[quote="Audrina"]
Nou, of het niet mag weet ik niet. Maar omdat allebei de soorten helemaal compleet zijn, verstoor je misschien de verhoudingen als je het door elkaar prakt.
[/quote]

ok duidelijk. Ik kom namelijk soms niet helemaal uit met de CB en dan gooi ik er ook weleens een andere smaak doorheen, zodat het genoeg is.
Door Audrina
#198697
Ja, doe ik ook wel eens. Maar dat is zo af en toe maar een keertje en dan maakt het niet zoveel uit. Maar als je elke maaltijd 2 smaken door elkaar prakt, krijgt ie misschien teveel van het 1 en te weinig van het ander en daar gaat ie dan op de lange termijn toch last van krijgen. :-\
Door Ineke
#198727
Toch snap ik dat niet helemaal.

Kompleet is toch kompleet, dan kan je toch geen tekorten krijgen als je twee komplete maaltijden door elkaar geeft?

Ik lees het wel vaker hoor, maar heb dit nooit begrepen.

Kan iemand mij dit eens uitleggen dan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#198731
[quote="RuBep"]
Hallo allemaal,

Het gaat goed met Jairo/kvv, eind van de week gaan we naar Bibi. Nu halen wij daar kvv nl de bibimix en de natuurmix.
Ik zal daar wel vragen wat het verschil tussen beiden is, maar aan jullie vraag ik: kan je deze twee soorten door elkaar geven? Ik bedoel, bv 's ochtends de een en 's avonds de ander?
Of kan ik beter een paar dagen de een en dan een paar dagen de andere soort geven?
Ben erg benieuwd hoe Jairo het hier op gaat doen ::) ::)

Groetjes,
Bep
[/quote]

Het verschil tussen die 2 is dat de ene meer pens bevat dan de ander.
Persoonlijk zie ik er geen probleem in om beide soorten door elkaar te geven/prakken enz.
Ik zie er echter ook geen voordeel van.
Door Bounty
#198747
Bibimix is toch voor de minder actieve hond?
Ik dacht dat je het kon vergelijken met CB light.
Ik heb vandaag alle soorten Bibi gehaald ;D
Door Elizaw
#198759
[quote="JaDi74"]
[quote="RuBep"]
Hallo allemaal,

Het gaat goed met Jairo/kvv, eind van de week gaan we naar Bibi. Nu halen wij daar kvv nl de bibimix en de natuurmix.
Ik zal daar wel vragen wat het verschil tussen beiden is, maar aan jullie vraag ik: kan je deze twee soorten door elkaar geven? Ik bedoel, bv 's ochtends de een en 's avonds de ander?
Of kan ik beter een paar dagen de een en dan een paar dagen de andere soort geven?
Ben erg benieuwd hoe Jairo het hier op gaat doen ::) ::)

Groetjes,
Bep
[/quote]

Waarom haal je alleen deze twee smaken?
[/quote]

Ik haal twee soorten omdat ik deze tip heb gekregen van Lupa. Ik had nl gevraagd welke smaken compleet voer ik het beste mee kan nemen bij Bibi vandaan?? Zie topic"vers vlees hoeveel" Zij/hij adviseerde de bibi en natuurmix ::)
Omdat ik weet van de brokken dat de ene soort voor pups/jonge/oude honden is en een ander soort weer voor erg active honden of met huidklachten enz enz.

Jij gaat me nu toch niet iets anders vertellen hè...anders raak ik de kluts kwijt ;) ;)


Groetjes,
Bep
Door Ineke
#198845
Mijn idee is: hoe meer variatie hoe beter.

In de natuur krijgen pups ook niet iets anders dan de ouderdieren. Slechts half voorverteerd. Toch?

Ik heb alle 'smaken' geprobeerd en zelfs CB.
Mufasa eet na veel ellende met niet en slecht willen eten alleen Bibimix.
Bas eet na dezelfde ellende alleen Duck.

Tja, als de honden zelf niet willen varieren, waar blijf ik dan? Ik geef liever één soort wat ze met smaak eten, dan vaiatie met lange tanden.
Kompleet is toch kompleet?
Ze zien er prima uit. De ontlasting is goed. Bij mijn weten missen ze niets.

Maar persoonlijk zou IK liever varieren ;)
Laatst gewijzigd door Ineke op wo 03 nov 2004, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#199933
[quote="RuBep"]
[quote="JaDi74"]
[quote="RuBep"]
Hallo allemaal,

Het gaat goed met Jairo/kvv, eind van de week gaan we naar Bibi. Nu halen wij daar kvv nl de bibimix en de natuurmix.
Ik zal daar wel vragen wat het verschil tussen beiden is, maar aan jullie vraag ik: kan je deze twee soorten door elkaar geven? Ik bedoel, bv 's ochtends de een en 's avonds de ander?
Of kan ik beter een paar dagen de een en dan een paar dagen de andere soort geven?
Ben erg benieuwd hoe Jairo het hier op gaat doen ::) ::)

Groetjes,
Bep
[/quote]

Waarom haal je alleen deze twee smaken?
[/quote]

Ik haal twee soorten omdat ik deze tip heb gekregen van Lupa. Ik had nl gevraagd welke smaken compleet voer ik het beste mee kan nemen bij Bibi vandaan?? Zie topic"vers vlees hoeveel" Zij/hij adviseerde de bibi en natuurmix ::)
Omdat ik weet van de brokken dat de ene soort voor pups/jonge/oude honden is en een ander soort weer voor erg active honden of met huidklachten enz enz.

Jij gaat me nu toch niet iets anders vertellen hè...anders raak ik de kluts kwijt ;) ;)


Groetjes,
Bep
[/quote]

Ons werd toen we bezig waren met omschakelen aangeraden om alle smaken af te wisselen, tevens af en toe een schaaltje yoghurt, kwark, fruit, zelf wat samenstellen. Zodat je nooit een zeur van een hond kan krijgen.

Wij hebben vorige bestellen de natuurmix, lam/rijst, kip/rijst en bibimix besteld. Helaas vond hij de bibimix niet zo lekker dus met de nieuwe bestelling hebben we deze laten vervalen.

Dus tja ik zou je aanraden om alle smaken te proberen en kijken wat je hond het lekkerste vind.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door