Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1985582
Dag allemaal,

Ik heb een menu gemaakt voor een kennis. Zij heeft een stabij: Fenna.
Fenna is bijna 1 jaar en weegt nu ongeveer 21 kilo. Ze mag ietsje zwaarder worden, daarom heb ik 3% van haar gewicht aangehouden.
Ze krijgt 2x per dag te eten. Krijgt al lang KVV en is nu grotendeels over op barf.
Onderstaande gewichten zijn op basis van een week: 3% van 21 kilo = 4410 gram per week

bot
45% = 1980 gram -> 7x 285 gram per week

spiervlees
30% = 1325 gram -> 4x 330 gram per week

orgaan
15% = 660 gram -> 3x 220 gram per week

groente
10% = 440 gram -> 5x 90 gram per week

maandag:
ochtend: kipkarkas
avond: groente, 110 gram lamsnier, 110 gram kippenmaag

dinsdag:
ochtend: konijnkarkas of eendenrug
avond: rundvlees en een ei

woensdag:
ochtend: patrijskarkas/parelhoenkarkas/jonge lamsrib
avond: kip en groente

donderdag:
ochtend: kipkarkas
avond: 220 gram pens en groente

vrijdag:
ochtend: vis
avond: rundvlees en een ei

zaterdag:
ochtend: patrijskarkas/parelhoenkarkas/jonge lamsrib
avond: 110 gram hart, 110 gram lever, groente

zondag:
ochtend: konijnkarkas of eendenrug
avond: rundvlees en groente


Wat vinden jullie? Kan ik dit zo aan haar 'voorschotelen'?
Die 3% kan natuurlijk altijd naar boven worden bijgesteld.

Alvast bedankt voor jullie input!

Judith
#1985608
Ziet er goed uit!
Qua diersoorten tel ik er 8, heel netjes!

Ik persoonlijk zou alleen bij een opgroeiende hond 20% orgaan (10%, 10% ander orgaan) voeren, ze kunnen dit dan nog goed gebruiken met opgroeien  ;)
#1985738
Dit ziet er strak uit, dit menu! Lekker afwisselend ook. Ik ben het met mijn voorgangster eens, je mag als je pens tot orgaan rekent (en ik vind pens orgaan) best 20% orgaan in totaal geven. En dan ongeveer 10% pens en 10% andere orgaantjes.
#1986009
Heel erg bedankt voor jullie reactie!
Ben blij dat ik iets heb geleerd van dit forum  ;D.

Ik heb het % vleesbot verlaagd van 45 naar 40% en het orgaan verhoogd van 15 naar 20%.
Pens laat ik dan 40% geven, omdat ik dit 1x per week geef en als ik 50% van het orgaan% zou geven, dan wordt het zo'n berg.

[quote="May Linn"]
Ziet er goed uit!
Qua diersoorten tel ik er 8, heel netjes!

Ik persoonlijk zou alleen bij een opgroeiende hond 20% orgaan (10%, 10% ander orgaan) voeren, ze kunnen dit dan nog goed gebruiken met opgroeien  ;)
[/quote]

Dit is nog de 'uitgeklede' versie. Fenna heeft ook al geproefd van al het lekkere vlees dat ik voor Diza bij oa Tamara en Jolanda heb gekocht en dat vond ze heerlijk!

Nogmaals bedankt!

Judith
#1988479
[quote="judith vd"]
Heel erg bedankt voor jullie reactie!
Ben blij dat ik iets heb geleerd van dit forum  ;D.

Ik heb het % vleesbot verlaagd van 45 naar 40% en het orgaan verhoogd van 15 naar 20%.
Pens laat ik dan 40% geven, omdat ik dit 1x per week geef en als ik 50% van het orgaan% zou geven, dan wordt het zo'n berg.

Dit is nog de 'uitgeklede' versie. Fenna heeft ook al geproefd van al het lekkere vlees dat ik voor Diza bij oa Tamara en Jolanda heb gekocht en dat vond ze heerlijk!

Nogmaals bedankt!

Judith

[/quote]

Pens is orgaan en dus vind ik dat het een onderdeel moet zijn van 20% orgaan dat je in totaal geeft.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door