Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#1985296
In de winkel heb je gedroogde varkens oren nu dacht ik kan ik die niet zelf maken?
Of is het dan nog steeds giftig?
Als het kan waar haal ik dan varkens oren?
En zo niet wat voor grote oren kan ik dan drogen en waar haal ik die?
Door Martine-Tom
#1985339
Je mag de oren van mijn hond wel....hij gebruikt ze toch niet op dit moment :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:


En nu serieus, geen idee, varken voer ik zelf niet ik geef runderoren of lamsoren die al gedroogd zijn.
Bij versvoer zag ik wel dat je konijnenoren kon kopen volgens mij waren die nog niet gedroogd
Door beesteboelmona
#1985350
martine-tom schreef: Je mag de oren van mijn hond wel....hij gebruikt ze toch niet op dit moment :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:


En nu serieus, geen idee, varken voer ik zelf niet ik geef runderoren of lamsoren die al gedroogd zijn.
Bij versvoer zag ik wel dat je konijnenoren kon kopen volgens mij waren die nog niet gedroogd
Ja die haal ik volgende week ook op.
Maar ik zoek ook grotere oren want zo groot zijn konijnenoren natuurlijk niet
Gebruikersavatar
Door nova
#1985403
giftig is een beetje een verkeerd woord, maar of je  een eventueel aanwezig Ausjesky-virus er mee kunt doden, dat weet ik niet.
Ik  zou het zelf niet doen , er zijn zat andere zaken die goed verkrijgbaar en goed droogbaar zijn. En zónder risico
Gebruikersavatar
Door koekje
#1985417
Dat virus wordt dacht ik veroorzaakt door een bacterie. Bacteriën gaan pas dood bij verhitting van 100 graden. Zover komt je droger niet.
En ik dacht ook hier ergens gelezen te hebben dat varkensvlees niet helemaal lekker verteerd wordt door honden.

In de winkel verkopen ze ook gerookte koeienbotten en brokken. Dat wil je thuis toch ook niet namaken? Ik zou het bij veilige en leuke knabbels houden.
Door beesteboelmona
#1985530
hannabelgje schreef: Het zijn flinke konijnenoren!
Wat is flink?
Een lekkere knabbel voor een grote hond?
Dus zeg maar voormaat volwassen hangoor?
Gebruikersavatar
Door Freggel
#1985561
Het zijn idd flinke nijn-oren. Al hebben die 2 van mij hebben de nijnenoren snel op. Is meer een grote snack, want ze vinden het wel mega-jammie.

Als ik ze echt wat te knabbelen wil geven dan geef ik ze een stuk gedroogde runderkophuid of een bullenpees oid
Door orinake
#1985637
varkensoren zijn geen ramp als je ze geeft als ze uit een aujeszky vrij land komen.
Ik gaf ze vroeger regelmatig als snack, maar tegenwoordig zijn de prijzen schandalig (1.00€ stuk zag ik ze daarstraks liggen) en als ze betaalbaar lijken dan zijn het volgens mij biggetjes geweest en geen varkens ;)
Ik droog nu zelf paarenpezen, runderluchtpijpen kan je ook drogen (die kan je mss vers wel vinden bij je slager)
Gebruikersavatar
Door nova
#1985645
Heb je al eens runderlippen gedroogd die Nadia kan leveren?

DÁT zijn pas lekker  knabbels voor de honden
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1985743
beesteboelmona schreef: Wat is flink?
Een lekkere knabbel voor een grote hond?
Dus zeg maar voormaat volwassen hangoor?
De oren die je volgende week bij mij op komt halen zijn best groot.
Geen oortjes van dwergkonijntjes zeg maar  ;)
Er hangt ook nog een flos vacht aan.Laat je die zitten dan heb je best een grote knabbel , haal je dat eraf en droog je alleen het oor , dan is het een kleine krokante knabbel voor een grote hond en een grote knabbel voor een kleine hond ;)
Door beesteboelmona
#1985749
nova schreef: Heb je al eens runderlippen gedroogd die Nadia kan leveren?

DÁT zijn pas lekker  knabbels voor de honden
Nee die heb ik nog niet geprobeert op dit moment zit ze ook aan de andere kant van het land voor mij. (ze komt uit groningen toch?)
Maar na onze verhuizing is het om de hoek.
Door Nadia
#1985763
beesteboelmona schreef: Nee die heb ik nog niet geprobeert op dit moment zit ze ook aan de andere kant van het land voor mij. (ze komt uit groningen toch?)
Maar na onze verhuizing is het om de hoek.
Neuh, ik kom aan de andere kant van nederland. Limbabwe ;D Lipjes droog ik hier ook graag voor mijn stafje 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door