Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door avalon
#198377
Ik zit te piekeren over wat ik straks de puppen moet gaan geven. Het is nog lang niet zo ver, maar moet ik ze nu laten wennen aan brok of alleen kvv?
Het liefst geef ik geen brok, maar als de nieuwe baasjes dat wel gaan doen dan kan het pupje dus wel ziek worden lijkt mij. Dus toch maar beide doen? Pffft moeilijk hoor.
Door jeanne
#198379
ja, inderdaad moeilijk.
alleen het woord brok al.
maar net wat je zegt, het merendeel voert nog steeds brok, dus de kans is groot dat je pups brokjes te eten zullen krijgen :-\
Ik weet het dus ook niet...........................
Door Truus
#198381
Je zou ook versvlees kunnen geven in de hoop dat de nieuwe eigenaren het voedingspatroon overnemen.
Hoe gaat het met de a.s.moeder?
Door danielle1980
#198383
[quote="avalon"]
Ik zit te piekeren over wat ik straks de puppen moet gaan geven. Het is nog lang niet zo ver, maar moet ik ze nu laten wennen aan brok of alleen kvv?
Het liefst geef ik geen brok, maar als de nieuwe baasjes dat wel gaan doen dan kan het pupje dus wel ziek worden lijkt mij. Dus toch maar beide doen? Pffft moeilijk hoor.
[/quote]

hai ik begrijp je probleem,
ook ik heb hier veel info gevraagt en bij fokkers.

dit is wat ik besloten heb,
misschien heb je er wat aan.

wij zijn begonnen met vlees.
dat blijven we ook zeker tot 7 a 8 weken geven
(bij ons gaan ze natuurlijk pas op 10 weken weg,weet niet wanneer dat bij jou is)
we hebben nu geinformeerd bij de kopers wat ze gaan doen,
brokken of vlees,
wel heel duidelijk gezegt dat ze hier alleen vlees krijgen en dat wij dat ook willen,
nu ze merken dat we het echt menen worden ze wel wat enthousiaster. :D
stand bij ons voorlopig
5 pupjes blijven op vlees,
1 gaat naar brokken :'(

we gaan proberen die nog over te halen om vlees te geven,
in ieder geval voor 4 dagen of zo.

maar we gaan dan op 7 a 8 weken s'avonds een handje brokken geven :-X

dat blijven we maar 1 keer per dag doen.
ik vind het belangrijk dat onze pups zolang mogelijk vlees krijgen.
dus meer keer per dag word het niet.

de mensen die brokken gaan geven krijgen voorraad vlees van ons mee,
zodat ze dat zo en zo nog kunnen gebruiken de eerste dagen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 02 nov 2004, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#198387
[quote="Truus"]
Je zou ook versvlees kunnen geven in de hoop dat de nieuwe eigenaren het voedingspatroon overnemen.
Hoe gaat het met de a.s.moeder?
[/quote]

helaas doen mensen niet altijd wat ze zeggen. En als ze gewoon brok gaan geven en het pupje wordt ziek dan heb ik het gedaan. Dat vindt ik dan zo moeilijk. Maar in mijn info ga ik dat wel vermelden hoor. Zet het ook ff op papier, kunnen ze het thuis nog eens nalezen.
Door Elvira
#198392
als je de voedingslijst van de golden retriever club leest, dan wordt daar aangeraden, de pups in het nest alleen KVV te geven en als ze 8 weken zijn of deels brokken tot 3 maanden of alleen KVV. Vanaf 3 maanden tot 4½ maand 6 dagen KVV en 1 dag brokken of half om half. Dit wordt aangeraden voor de darmflora. De methode met alleen KVV wordt aangeraden. Ik kan je de voedingslijst wel mailen. Alleen de hoeveelheden zullen iets minder moeten ;)
Door Truus
#198393
[quote="avalon"]
[quote="Truus"]
Je zou ook versvlees kunnen geven in de hoop dat de nieuwe eigenaren het voedingspatroon overnemen.
Hoe gaat het met de a.s.moeder?
[/quote]

helaas doen mensen niet altijd wat ze zeggen. En als ze gewoon brok gaan geven en het pupje wordt ziek dan heb ik het gedaan. Dat vindt ik dan zo moeilijk. Maar in mijn info ga ik dat wel vermelden hoor. Zet het ook ff op papier, kunnen ze het thuis nog eens nalezen.
[/quote]
Het is een dilemma inderdaad :-\, de vraag is of ze er ziek van worden als de baasjes over gaan op brokken.
Je zou ze ook wat energique mee kunnen geven en zeggen dat ze het bij jou kunnen bestellen....dan hou je ook nog kontakt met ze ::) ;D
Door Jacqueline74
#198413
Gewoon vers blijven voeren en als de nieuwe eigenaren over willen op brokken dan kunnen ze dat zelf gaan regelen. Jij bent voor vers en tja ik zou me aan mijn eigenstandpunt blijven vasthouden.

Jacqueline
Door Lizzy
#198474
Ik zou dus zelf gewoon vers blijven geven om de doodsimpele reden dat dat gewoon het allerbeste is voor de puppies. De nieuwe eigenaren gewoon wat vers mee geven en een handleiding over hoe over te schakelen op brokken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#198487
Ik zou ze ook gewoon vers geven en degene die persee over willen op brokken die kunnen dat rustig over wennen.
Door geer
#198615
Ik zou ook vers geven...da's toch de beste start die je kan geven!

Maar even wat anders, is het niet een idee om nu alvast op zoek te gaan naar serieuze baasjes? Je zou bijvoorbeeld juist kunnen adverteren met het feit dat jouw pupsels een 'verse moeder' hebben en gespeend gaan worden op vers. Ik denk dat je dan meer bewuste mensen krijgt dan wanneer je het pas als de puppenkopers zich aandienen vertelt...
Ik zag laatst nl. een Teckelkennel op Marktplaats (jaja, ik weet het...), die adverteerde JUIST met het feit dat zij hun pups op vers op lieten groeien. Een ding weet ik zeker, als ik, als versvoeder, op zoek was geweest naar een Teckelpup had ik uit 100 puppenadvertenties zeker op deze gereageerd!
Door Lizzy
#198662
[quote="geer"]
Ik zou ook vers geven...da's toch de beste start die je kan geven!

Maar even wat anders, is het niet een idee om nu alvast op zoek te gaan naar serieuze baasjes? Je zou bijvoorbeeld juist kunnen adverteren met het feit dat jouw pupsels een 'verse moeder' hebben en gespeend gaan worden op vers. Ik denk dat je dan meer bewuste mensen krijgt dan wanneer je het pas als de puppenkopers zich aandienen vertelt...
Ik zag laatst nl. een Teckelkennel op Marktplaats (jaja, ik weet het...), die adverteerde JUIST met het feit dat zij hun pups op vers op lieten groeien. Een ding weet ik zeker, als ik, als versvoeder, op zoek was geweest naar een Teckelpup had ik uit 100 puppenadvertenties zeker op deze gereageerd!
[/quote]

Vind ik nou ook!
Door jack
#198897
Wij voeren ook vers en fokken ook met teckels. Wij hebben zo'n advertentie op marktplaats niet nodig.
We hebben genoeg aanvraag voor pups. We proberen de as. eigenaars zover te krijgen dat ze ook vers gaan voeren. In 9 van de 10 gevallen lukt dit. Je moet ze duidelijk maken dat je het beste voor je pups wil .
groeten Jack
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door