Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1983259
Sinds een aantal dagen likt Boomer veel aan haar vulva.
Ze is 9 oktober voor het laatst loops geweest en daar zat tot nu toe 12 maanden of 9 maanden tussen.
Ik dacht eerst dat het misschien een blaasontsteking was maar haar ph was goed.
Nu geef ik haar sinds een paar dagen al echinea forte van Bloem en het likken lijkt wat minder.
Maar toen ik net wilde kijken zaten de haren om de vulva vastgeplakt aan de vulva.
Het is wit/helder van kleur en stinkt niet.

Wat zou dit kunnen zijn?!
Baarmoederontsteking zo lang na een loopsheid!?
Of het begin van een nieuwe loopsheid maar dan wel heel vroeg?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1983383
Dat klinkt als vaginites als het wel gaat stinken moet je even naar de da. Heel veel vooral jonge teven hebben dit met name na de loopsheid
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1983604
MarijeEnBoomer schreef: Met de zoekfunctie kwam ik op schoonmaken en een weerstandverhogend middel geven.
Verder nog iets wat ik kan/moet doen?!
Nee, weinig. Ja, in de gaten houden dat het niet verkleurd en gaat stinken.  Kan best dat het een vooraankondiging is van een nieuwe loopsheid.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1984495
de haren lijken zwart van kleur!
Maar dit kan ook viezigheid zijn wat eraan blijft plakken doordat het nat is  :-\
Heb het net schoongemaakt met gekookt water met tea tree olie.
Dat leek gevoelig!
Maar das opzich ook weer logisch  ;)
Door Lizzy
#1984629
Wat een gedoe he, bij die wijven, loopsheden, vaginitis en angst voor baarmoederontstekingen.... Ik las laatst dat iemand haar hond co-enzym Q10 geeft tijdens en na de loopsheid omdat de weerstand zo'n enorme opduvel krijgt. Ik denk dat ik dat ook aan Biscuit ga geven. Is in en uitwendig zilverwater ook geen goed idee?
Door Alba
#1984697
Ik zou zeker zilverwater proberen bij Boomer.

Alba is momenteel ook loops, ik ben al begonnen met een scheut framboosblad-thee door haar water te doen (denk maar niet dat ze die gedroogde blaadjes opeet hoor ::)) zodat ze dat gewend is als de loopsheid over is en het leek me ook tijdens de loopsheid wel goed. Aan het eind ga ik ook weer Puur Schijnzwanger geven.
Die Q10 klikt wel logisch om erbij te geven, maar ze krijgt ook al omega-3 capsules (vis is vies), chlorella (ben aan het opbouwen, nu 2 hele per dag) en een paar keer per week probiotica. Toch maar even kijken straks.
Door nanne
#1985351
Hoi! Mijn hond heeft dit ook gehad, als pup, en dat was af en toe wat geel/groenig. Als je bij de DA hebt uit laten sluiten dat het een blaasontsteking is o.i.d. dan kun je dit behandelen met homeopatische druppeltjes nl. PUUR van UTERO, dit is tevens bij de dierenarts te verkrijgen en kan dus helemaal geen kwaad. Eigenlijk is het bij onze hond daarna vanzelf overgegaan. Maar wel belangrijk is dat je even uitsluit dat er iets anders aan de hand is en dat kan met een simpel urineonderzoekje. Ik zou even uitkijken met zilverwater...heb er ook wel eens over gedacht maar als ik dat google dan krijg ik ook hele negatieve berichten hierover.

Sterkte en beterschap met Boomer.
Door vitess
#1985591
nanne schreef: Als je bij de DA hebt uit laten sluiten dat het een blaasontsteking is o.i.d. dan kun je dit behandelen met homeopatische druppeltjes nl. PUUR van UTERO, dit is tevens bij de dierenarts te verkrijgen en kan dus helemaal geen kwaad.

Ik zou even uitkijken met zilverwater...heb er ook wel eens over gedacht maar als ik dat google dan krijg ik ook hele negatieve berichten hierover.
Je zal waarschijnlijk Utero van Puur bedoelen?
En ik denk juist dat zilverwater wel goed gebruikt kan worden. Onze Sanne had vorige week ook wittig vocht, plakkerig en continu likken. Ik heb haar echinacea forte gegeven en gereinigd met zilverwater en er is niks meer te zien. Ook het likken is voorbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door