Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1982765
Op de een of andere manier gaat het toevoegen van visolie niet goed, slijmerige, stinkende, heel zachte ontlasting.

Ook vis wordt niet met plezier gegeten, het wordt wel beter gegeten als het door het spiervlees gemengd wordt.

Nu dacht ik is het een idee om haring, makreel, zalm gemalen te kopen, te laten ontdooien en in een silicone ijsblokjes houder te doen, als het bevroren is eruit te halen en in een zak te doen, zodat ik er elke dag 1 of 2 blokjes uit kan pakken?

gaat dat werken om het zo in te vriezen? Krijg ik ze er dan wel weer goed uit? (siliconehouder)

krijgen ze dan in verhouding genoeg vis binnen zodat ik geen olie meer hoef te gebruiken? (ze hebben het wel nodig voor hun vacht/huid)

ik lees dat mensen dit met de groetenmix doen maarmet vis nog niet.
Door Patj88
#1982780
Bien schreef: Op de een of andere manier gaat het toevoegen van visolie niet goed, slijmerige, stinkende, heel zachte ontlasting.

Ook vis wordt niet met plezier gegeten, het wordt wel beter gegeten als het door het spiervlees gemengd wordt.

Nu dacht ik is het een idee om haring, makreel, zalm gemalen te kopen, te laten ontdooien en in een silicone ijsblokjes houder te doen, als het bevroren is eruit te halen en in een zak te doen, zodat ik er elke dag 1 of 2 blokjes uit kan pakken?

gaat dat werken om het zo in te vriezen? Krijg ik ze er dan wel weer goed uit? (siliconehouder)

krijgen ze dan in verhouding genoeg vis binnen zodat ik geen olie meer hoef te gebruiken? (ze hebben het wel nodig voor hun vacht/huid)

ik lees dat mensen dit met de groetenmix doen maarmet vis nog niet.
Ik geef dagelijks 250gr zalmmix ook voor Jasco zen vacht.
Hij eet 1.25-1.5kg per dag.
Door cindy5409
#1982823
Senta schreef: Hoi Che!
Helaas is er tegen een sterk geconcentreerde visolie, die een hond echt nodig heeft wil je genoeg doseren, niet zelf tegenop te doseren met verse vis.
In de bijlsuiter van Doils Joints staat ook precies hoeveel vette vis je moet voeren tegen 1 ml doils...Dus je gaat dat nooit redden met een ijsblokje vis.
Als ik het dus goed begrijp heeft vis voeren geen nut???
Gebruikersavatar
Door koekje
#1982876
Ik gebruik ook siliconen vormen. Ik voer geen groentemix, maar de gemalen barf van Ot gaat in muffinsvormen. Na een ruime dag is alles bevroren en kan ik ontvormen en de losse bevroren muffins in een grote zipzak doen. Ik denk dat dit ook echt wel met gemalen vissen en kleinere vormpjes (petits fours of ijsklont) gaat.
Neem wel siliconen dat zeker tegen vrieskou kan en voor het gemak ook in de afwasser. Vormpjes om zelf bonbons te maken zijn hier niet voor geschikt. De ijsklontvormen van de Ikea vind ik te taai van rubber.
Mijn vormen komen van de action, maar ik weet niet of ze ook kleinere maatjes (mini-muffins/petis fours of ijsklont) hebben.

Er is ook een bekend bakmerk (tefal?) dat rode siliconen vormen heeft, dat is ook verkrijgbaar bij Blokker. Die hebben madeleine-vormpjes. Dat zijn kleine cakejes in schelp-vorm. Ook erg leuk om zo je vissen te serveren  :D

@Senta:
TS zegt nergens dat ze vissen/visolie geeft voor gewrichten en botten, maar voor de vacht en huid. Ik merk hier ook aan Sien dat ze met vis (als we gaan logeren krijgt ze dat even niet, wegens snel platte drollen) weinig tot geen schilfers en droge huid krijgt. Ot is wit, dus dat zie je niet zo en die eet toch geen vissen.
Door Bien
#1982896
koekje schreef: Ik gebruik ook siliconen vormen. Ik voer geen groentemix, maar de gemalen barf van Ot gaat in muffinsvormen. Na een ruime dag is alles bevroren en kan ik ontvormen en de losse bevroren muffins in een grote zipzak doen. Ik denk dat dit ook echt wel met gemalen vissen en kleinere vormpjes (petits fours of ijsklont) gaat.
Neem wel siliconen dat zeker tegen vrieskou kan en voor het gemak ook in de afwasser. Vormpjes om zelf bonbons te maken zijn hier niet voor geschikt. De ijsklontvormen van de Ikea vind ik te taai van rubber.
Mijn vormen komen van de action, maar ik weet niet of ze ook kleinere maatjes (mini-muffins/petis fours of ijsklont) hebben.

Er is ook een bekend bakmerk (tefal?) dat rode siliconen vormen heeft, dat is ook verkrijgbaar bij Blokker. Die hebben madeleine-vormpjes. Dat zijn kleine cakejes in schelp-vorm. Ook erg leuk om zo je vissen te serveren  :D

@Senta:
TS zegt nergens dat ze vissen/visolie geeft voor gewrichten en botten, maar voor de vacht en huid. Ik merk hier ook aan Sien dat ze met vis (als we gaan logeren krijgt ze dat even niet, wegens snel platte drollen) weinig tot geen schilfers en droge huid krijgt. Ot is wit, dus dat zie je niet zo en die eet toch geen vissen.
Senta weet iets meer van mijn honden dan de gemiddelde bp-er  ;) vandaar haar reactie, een van mijn honden is al bijna een jaar kreupel, oorzaak onbekend. Zij "moet" daarom zeker vis bij krijgen, het liefst olie maar goed als ze het niet verdraagd.

ok als julllie denken dat het gaat werken, gaan we het gewoon proberen, ik wilde niet het wiel uitvinden, met achteraf een hoop moeite voor niets... dank voor de tip ik ga eens ff bij action neuzen.

Ik vond nog een paar papieren muffin bakjes, ik ga het daar eerst eens even in proberen met een gram of 25-50 kijken hoe dat gaat ook qua ontlasting.

nog een vraag misschien heeft iemand een idee, als je visolie in capsules geeft gaat dan de afgifte van de olie gelijkmatiger dan wanneer je visolie uit een flesje geeft?
Door Bien
#1983017
@senta, ik had NML visolie, ze kregen allebei 1 theelepeltje visolie per dag. Tis ook vreemd telkens nadat ik het flesje geopend heb wordt de visolie vlokkerig/troebel, en dan hebben ze weer dunne plakkerige ontlasting. Er staat duidelijk op na openen in de koelkast bewaren.....
capsules heb ik nog nooit gegeven, ik wilde het liever zo geven, weet niet waar die capsules weer van gemaakt zijn ivm allergieen.
heb je van doils ook capsules? ik kan ze op internet nergens vinden.

heb je deze: http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresul ... d=11431095 van Hema?
ik wil toch iets bestellen dus kan ik het mee laten komen ;-)

Che eet wel hele vis en ontlasting is ook wel goed, heb ik momenteel geen vis meer liggen maar zal weer eens wat kopen, malen kan altijd nog.
Duna eet absoluut geen vis.
Senta schreef: Klopt wij mailen zo nu en dan met elkaar en hierdoor weten we iets meer van elkaars honden dan de gemiddelde barfplaatser :biggrin2: Zie het als een beetje lotgenoten, beide een hond die kreupelheidsklachten hebben zonder een duidelijke oorzaak.

Bien, wat voor soort visolie gaf je? Doils? En hoeveel gaf je daarvan?
Ik voer tussendoor ook visoliecapsules van de Hema, maar daar zit ook lang niet zoveel in als Doils die echt super geconcentereerd is, bij twijfeldagen geef ik ook liever Doils want het doet wel wat, ook voor de spieren.
Zelf merk ik geen verschil tussen de olie los of in capsules. Donna verdraagd het gewoon goed.

Hoe verdraagt Che gewone vette vis? Gaat ze daar ook van aan de dunne?

Verder vind ik de tip van Koekje een goeie, de siliconen vormen van de action zijn super goed. Ik heb ze in het begin gebruikt voor groentemixen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1983039
Ah, ik was niet op de hoogte van jullie contact onderling en ook niet van de mogelijk noodzaak voor doils. Ik ben daar verder ook niet in thuis.

Papieren muffinvormpjes zijn voor in je ijzeren vorm, om daar het beslag (als je echt gaat bakken) in te leggen. Met gemalen barf-prut gaat dat niet werken. Het wordt nat en doorweekt en vriest daardoor in je portie.
De gewone muffinvormen die ik gebruik (die blauwe van de action) voor Otje gaat per muffin een kleine 100 gram in en dat is dan een hele volle aangestampte barf-muffin.
Door Bien
#1983044
ok duidelijk.

Dus: voor Duna de gewone doils voor Che de arthoses doils.

Vraag waar kan ik deze capsules bestellen?
ik wil graag een keer capsules geven kijken of dat beter gaat.
Door Bien
#1983046
koekje schreef: Papieren muffinvormpjes zijn voor in je ijzeren vorm, om daar het beslag (als je echt gaat bakken) in te leggen. Met gemalen barf-prut gaat dat niet werken. Het wordt nat en doorweekt en vriest daardoor in je portie.
De gewone muffinvormen die ik gebruik (die blauwe van de action) voor Otje gaat per muffin een kleine 100 gram in en dat is dan een hele volle aangestampte barf-muffin.
ow... toch maar even geduld hebben en eerst naar Action gaan... dank je wel Koekje  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door