Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#198263
Bas is al weer tijden (=weken) aan het kwakkelen. Zijn ogen zijn nu zo'n twee maanden ontstoken (van licht ontstoken tot knalrood en weer terug), nu is zijn rechter oor behoorlijk ontstoken, zijn linker een beetje. De schilvers op zijn lijf willen ook niet weg (is geen mijt).

Ik ben met hem naar een homeophaat geweest en heb nu voor de tweede keer spulletjes die zijn algehele weerstand op moeten krikken maar het slaat niet echt aan.

Morgen krijg een homeopathisch middel (weet de naam ff niet) om Bas wat meer te draineren in de hoop dat zijn organen wat meer gaan werken; het idee hierachter is dat hij in het verleden zoveel gif en andere rotzooi heeft gehad dat zijn organen wel een tik hebben gehad.

Anyway, iemand nog tips??? Ik wordt er een beetje moedeloos van, krijg af en toe de kriebels of er misschien toch iets uitgezaaid is.... want dit duurt allemaal al zo lang en niets lijkt echt te werken. Het is niet dat het nu zo ontzettend vreselijk is maar gewoon dat ik hem er niet doorheen krijg.
Door Helen
#198265
Ivonne schreef: Bas is al weer tijden (=weken) aan het kwakkelen. Zijn ogen zijn nu zo'n twee maanden ontstoken (van licht ontstoken tot knalrood en weer terug), nu is zijn rechter oor behoorlijk ontstoken, zijn linker een beetje. De schilvers op zijn lijf willen ook niet weg (is geen mijt).

Ik ben met hem naar een homeophaat geweest en heb nu voor de tweede keer spulletjes die zijn algehele weerstand op moeten krikken maar het slaat niet echt aan.

Morgen krijg een homeopathisch middel (weet de naam ff niet) om Bas wat meer te draineren in de hoop dat zijn organen wat meer gaan werken; het idee hierachter is dat hij in het verleden zoveel gif en andere rotzooi heeft gehad dat zijn organen wel een tik hebben gehad.

Anyway, iemand nog tips??? Ik wordt er een beetje moedeloos van, krijg af en toe de kriebels of er misschien toch iets uitgezaaid is.... want dit duurt allemaal al zo lang en niets lijkt echt te werken. Het is niet dat het nu zo ontzettend vreselijk is maar gewoon dat ik hem er niet doorheen krijg.
Jeetje, wat vervelend Yvon. Misschien dat een ontgiftingskuurtje zou helpen. En kleine dingetjes als iedere dag ff vit C. Regelmatig een lepel rauwe honing. Brandnetel thee werkt ook zuiverend. Dus dat ipv water geven of misschien ietsje over zijn voer gieten.
Wat mijn ervaring trouwens is, is dat Balou heel erg opknapt van vastendagen. Ik zie aan haar dat het echt reinigt. Misschien dat dat voor Bas af en toe ook een optie is.

Succes met Bas!!
Laatst gewijzigd door Helen op di 02 nov 2004, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#198282
Hier loopt ook een meneer met een new foundlander die huid problemen heeft. Hij heeft hem geschoren zodat zijn huid meer lucht krijgt. Ik weet niet wat voor eten hij geeft, maar misschien is Energique Speciaal iets voor hem. Ik ben er erg mee gebaat en Benji ook met zijn huid probleem. Dit kwam bij hem alleen door iedere week andere brokken bij zijn vorige baasje.

Sterkte Anneke ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#198304
het homeopathise middel dat ik morgen op ga halen heeft een drainerende / ontgiftende werking.

Verder heb ik Bas al een tijd Vit C gegeven maar zonder effect :-\

Die rauwe honing en de brandnetel vind ik nog wel een idee ;) zal ik gaan kopen (ik wilde toch al naar de reformwinkel).

Anneke: Bas krijgt nu ongeveer anderhalf jaar al Carnibest ;D en hij is hier al zo ongelofelijk op vooruitgegaan ;D. Scheren is in mijn ogen totaal geen optie voor Bas .... maar... dank je wel voor het meedenken!
Door Audrina
#198373
Potje anti-oxidanten van de paardendrogist misschien? Heeft bij m'n ouwe teef Tess van dik 11 ook wonderen gedaan. ;) Is wel vrij aan de prijs :o maar het helpt wel en je hebt er niet veel van nodig.
Door Helen
#198384
O schiet me net te binnen. Geef je ook af en toe probiotica? Om de opname van voedsel in zijn darmen te ondersteunen. Ik ben zelf probiotica fan nl. Heb ik in een andere topic ook geschreven. Bij Balou werkt het niet alleen bij dunne poep, maar ook erg goed tegen poep eten en ik heb het idee dat als ik probiotica geef dat ze sowieso minder poept, dus misschien nog meer uit haar eten haalt??? Dat is misschien het beetje extra dat Bas nodig heeft.
Door Ordell
#198386
Ivonne schreef: ;) ik hoop het ook maar weet zo langzaamaan niet meer wat te bedenken
Probeer aan de kefir-bloemetjes te komen en maak zelf pro-biotics kwark. Niets heeft zoveel probiotics, dus weerstandverhogers, dan Kefir... ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#198391
Bas krijgt 2x per week vuile pens en met regelmaat yoghurt met die bacterien.

Oke, ik zal op zoek gaan probiotica dingen en dat er extra bij doen... wie weet.

Ik weet dat er ergens een topic over geschreven is maar waar koop ik kefir bloempjes? Ik denk dat Bas erg gelukkig wordt van een lekker bakkie kwark ;D
Door avalon
#198398
New foundlader scheren helpt niet, dat kan ik je wel vertellen. scheren zou alleen een optie zijn als je hem moet insmeren met een creme of zo. schilfers is gewoon een dode huid. Er zijn ook mensen met roos hoor. Heeft Bas er last van? Van de schilfers bedoel ik dan. In de vormvan jeuk of zo. Misschien heeft hij baad bij een wasbeurt met shampoo tegen schilfers. Hoewel ik deze ook niet altijd optimaal vindt hoor. Maar scheren zou ik nooit doen, bij mij in de salon komt een newfy die vanwege huidproblemen kaal moest. Het ziet er dus niet uit. Binnenkort komt hij weer, ik zal dan wel eens een foto maken. Hij was na een wasbeurt wel zowat alle schilfers kwijt, mede dankzij de waterblazer.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#198404
nee, het jeukt hem niet. Er zit een plek midden op zijn rug en een op zijn staart. Kom ik aan zijn rug bij die plek dan reageert ie wel.

Ik heb niet de indruk dat Bas een droge huid heeft, die schilvers zitten ook niet over zijn hele lijf. Hij heeft ook wat rare verkleurinkjes op zijn buik zitten.

Dus al met al weer een raar verhaal.

En nee; scheren zal ik nooit doen, heb ik ook niet gedaan toen hij om de dag met Ectodex gewassen moest worden. Ben veel te bang dat de vacht niet goed terug komt (hoewel hij ondertussen zo'n beetje de helft van vacht door operaties kwijt is geweest ::))
Door margreet
#198409
Ach Yvonne het zit ook niet mee bij jullie hè.
Geef die grote beer maar weer en grote knuffel vanuit Vlaardingen hoor.
En een dikke kus voor jou :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#198415
Truus schreef: O jee, is onze knuffelbeer weer aan de sukkel Ivonne :-\

Geef Bas maar een lekkere knuffel en sterkte :-*
Yep, is zo'n gebed zonder eind met hem :-\ ik zal jouw en de knuffel van Margreet doorgeven (vind ie altijd fijn).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door