Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#1981337
Heb er al heel wat over gelezen en wil het heel graag in mijn huisapotheek!  :)

Maar, er zijn zoveel verschillende prijzen?  In de apotheerk flesje 200 ml 10PPM 28 euro, op het web zie ik heel uiteenlopende prijzen.
Waar kan ik het beste kopen?

En dan ook, is er ergens een handleiding hoe ik het moet gebruiken voor verschillende aandoeningen?

Heb een teefje dat regelmatig rode oren heeft, heb daar een busje voor van de dierenarts, maar het komt steeds weer terug. Zou het in eerste instantie daarvoor willen gebruiken.  En misschien is het ook wel een goed idee om tekenbeten daarmee te ontsmetten?
Kleine wondjes etc. 

Inwendig weet ik het nog niet zo goed, hoe etc.

Denk je alvast voor jullie reacties.
Door Lizzy
#1981518
kaszi schreef: Heb er al heel wat over gelezen en wil het heel graag in mijn huisapotheek! :)

Maar, er zijn zoveel verschillende prijzen? In de apotheerk flesje 200 ml 10PPM 28 euro, op het web zie ik heel uiteenlopende prijzen.
Waar kan ik het beste kopen?

En dan ook, is er ergens een handleiding hoe ik het moet gebruiken voor verschillende aandoeningen?

Heb een teefje dat regelmatig rode oren heeft, heb daar een busje voor van de dierenarts, maar het komt steeds weer terug. Zou het in eerste instantie daarvoor willen gebruiken. En misschien is het ook wel een goed idee om tekenbeten daarmee te ontsmetten?
Kleine wondjes etc.

Inwendig weet ik het nog niet zo goed, hoe etc.

Denk je alvast voor jullie reacties.
Ik koop mijn zilverwater klik hier en ben daar zeer over te spreken.

Ik gebruik het uitwendig bij ontstekingen en inwendig bij ontstekingen. En ik poets er de tanden van mijn honden mee. Het werkt ontsmettend en is goed om plak tegen te gaan. Ik gebruik het inderdaad ook op tekenbeten.
Door Lizzy
#1982186
WillyP schreef: Hoe gebruik je het om de oren schoon te maken?
In de gebruiksaanwijzing staat 1 druppel per oor, bij oorontsteking. Ik heb het daarvoor eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1982212
WillyP schreef: Hoe gebruik je het om de oren schoon te maken?
Je kan het...bij infecties dagelijks een drup in het oor doen en inmasseren of om schoon te maken iets op een doekje/watje doen en daarmee het oor schoonmaken. Ik gebruik het alleen op de 1ste manier, dus niet om iets schoon te maken. :)
Door kaszi
#1982426
Dank jullie wel.

Dus bij ontsteking 1 druppel elk oor.

Is het misschien ook goed om dagelijks wat door het voer van alle honden te doen? 20 druppels?

Of in het drinkwater? Maar dan weet je niet wie hoeveel binnen heeft.
En het drinkwater wordt wel dagelijks 2 x ververst, maar blijft het goed onder invloed van licht en warmte?
Door Alba
#1982501
Ook hier een tevreden klant van plaza33!

Ik gebruik het bij mijn hond nadat ik de oren heb uitgeplukt (langharig ras, eens per 2 maanden ongeveer pluk ik het haar uit het bovenste deel van de gehoorgang weg). Wij zien echt dat de huid dan sneller weer rustig wordt.
Als ze last heeft van de ogen (bv na veel spelen in los zand), gebruik ik het ook in de ogen, 2 keer per dan 1 drupje en ook dan zien we dat het snel rustig wordt. Ook voor wondjes etc is het super, ook voor jezelf!

Door het drinkwater gaat ook prima, ik wissel in de herfst echinacea en zilverwater af door het drinkwater om de weerstand te ondersteunen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1982508
Hoe krijg ik 1 druppel in zijn oor? vraag ik me af.

Voor zijn ogen is nog een goeie. Hij heeft nu een beetje last van vieze ogen nadat ik hooi en stro hier in het hok had liggen. (Dat is er snel weer uit, en het wordt al wel minder)

Door het drinkwater is ook een goeie, maar hij drinkt vaak juist alleen buiten van het regenwater.
Door kaszi
#1982659
Met een druppelaar. Ik hou die druppelaars van de flesjes altijd bij, is steeds handig.

Onze hondjes worden regelmatig geborsteld (lange vachten) en zijn het ook gewoon om alles te ondergaan. Dus druppel in de oren is fluitje van een cent.

Kan me voorstellen dat het bij onstuimige honden wat minder makkelijk is.

Tja en je kan het moeilijk in het regenwater doen  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1982772
kaszi schreef: Met een druppelaar. Ik hou die druppelaars van de flesjes altijd bij, is steeds handig.

Onze hondjes worden regelmatig geborsteld (lange vachten) en zijn het ook gewoon om alles te ondergaan. Dus druppel in de oren is fluitje van een cent.

Kan me voorstellen dat het bij onstuimige honden wat minder makkelijk is.

Tja en je kan het moeilijk in het regenwater doen ;D ;D

Ja, natuurlijk, had ik nog niet aan gedacht, ik bewaar ook die druppelaartjes.

Ik heb colloidaal zilver die je nog moet verdunnen. Mijn dochter van 10jr 35kg krijgt elke dag twee druppels in een beetje water (tegen blaasontsteking).
Hoeveel verdun ik dit voor in het oor van de hond? Of gewoon ondverdund?
Laatst gewijzigd door WillyP op zo 03 apr 2011, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door faya
#3250194
wel een oud artikel, maar kan het niet vinden op Plaza33, waar kopen jullie het nu en kan dit ook gebruikt worden als oogrduppels?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door