Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door eefje
#1976591
Onze poes Sientje is vermist sinds 20maart.
Ze is van het balkon gevallen/gesprongen en sindsdien hebben we haar niet meer gezien.
Ze is niet gewend om voor haar eigen eten te zorgen en buiten te zijn,is erg bang, dus ik vraag me af hoe lang ze het zo volhoud.

En weten jullie misschien,zou ze ongemerkt in een auto mee kunnen rijden door er van onderen in te kruipen(zonder gewond te raken)
Hebben jullie dat wel eens gehoord of niet.
Ik ben zo bang dat we nooit meer wat van haar horen,ook al zou ze bij iemand anders wonen(zoals sommige katten zelf een nieuw huisje zoeken) zou ik het best oke kunnen vinden als ik het maar weet.
Maar deze vragen spoken steeds door mijn hoofd,ik kan haar niet vinden en wat als ze nou ergens weg zit te kwijnen van de honger?
Door Tamomi
#1976619
Oei, wat een nachtmerrie! :(
Heb je haar als vermist gemeld bij Amivedi? http://www.amivedi.nl/
Berichtje gezet op je plaatselijke Buurtlink? http://buurtlink.nl/
Briefjes opgehangen in de buurt?

En last but not least: is ze gechipt?
Wij hadden ruim een jaar geleden een aanloopkatje, en mbv de chip hebben we haar eigenaars kunnen achterhalen.

Heel veel succes en sterkte! Ik duim voor jou en Sientje.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1976642
Niet passief af gaan wachten! De kans dat ze daarmee (en in redelijke gezondheid) terugkomt is namelijk nihil.

Idd Amivedi oproep zetten, alle asiels afgaan met duidelijke beschrijving en flyeren in de omgeving en lokale winkels met duidelijke en recente foto op je flyer. Ook zelf iedere avond (dan is het rustiger en durven angstige katten sneller tevoorschijn te komen) zelf gaan zoeken en roepen.
Ook alle buren waarschuwen en alle dierenartsen in de stad afbellen. Er zijn namelijk genoeg mensen die zelf een gewonde kat (van balkon gevallen en daarna mss in contact gekomen met auto; want dat kent ze niet) naar de dokter nemen.
Als je denkt dat ze ergens zit, maar niet durft te komen, gewoon voer achterlaten en haar op die manier proberen te lokken. Als een andere kat het voer opeet, is dat niet erg. Heb je haar bijna te pakken, dan vangkooi lenen bij het asiel en die wegzetten voor haar als ze te bang is om zelf te komen.
Door eefje
#1976650
alle instanties zijn ingelicht,natuurlijk,tis namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd maar eerder ging ze onder een auto zitten janken en konden we haar er onder vandaan pulliken.
Nu kwamen we er niet direct achter en hebben we haar ook niet meer gehoord.
ze is gechipt,asiels en alles ingelicht,vandaag toch maar flyers gemaakt die ik vanavond ga verspreiden,de buren enz zijn al ingelicht en weten ervan.
DA's heb ik nog niet gebeld maar die controleren allemaal op chip dus dan zouden we gebeld worden want ze zijn ook geregistreerd(wat sommige mensen nog wel eens vergeten)
Eten staat er  en ik ga elke avond door de wijk heen om haar te roepen maar ik hoor haar niet.
Vandaar ook mijn vraag in mijn eerste bericht.
Ik doe alles wat ik kan doen .
Ze is niet gewond van de sprong/val van het balkon,is nl maar een heel laag balkon(nog geen 2m) ,tuurlijk kan ze slecht terecht komen maar ik geloof niet dat dit het geval zal zijn omdat dit niet de eerste keer is(ik weet,het zijn nog steeds aannames)
Als ze geraakt is door een auto had ik haar inmiddels wel gevonden denk ik omdat ze dan niet meer kon springen en wegkruipen word dan in onze buurt erg moeilijk(poorten geheel afgesloten en geen bosjes)
Ik blijf kijken hoor maar waar ik me meer zorgen over maak is dat ze dus verhongert of wellicht helemaal niet meer in de buurt is door meerijden(als dit dus mogelijk is)
Door El budha
#1976745
Wat afschuwelijk!!!
Onze kat is bij mijn ex van 3 hoog naar beneden gevallen. Ik ben 3 dagen door de hele wijk wezen lopen roepen en rammelen met eten. Bleek dat ze een huizenblok naast de flat achterin een tuin lag. Ze was niet van plan om uit de tuin te komen ondanks mijn roepen en rammelen totdat ik een br#kje naar haar gooide en ze toch wel besefte dat ze wel erg veel honger had. Toen had ze erg veel geluk gehad, haar spieren hadden alleen een optater gehad verder had ze helemaal niets.
En ze is vorig jaar een keer ruim 2 en een halve week vermist geweest. Ik heb haar toen aangemeld bij Amivedi en op hyves een oproep aan plaatsgenoten geplaatst. En wederom weer zelf door de wijk gewandeld met een bakje eten.
We hebben haar weer terug gekregen doordat mijn vriend was vergeten om 's nachts de achterdeur dicht te doen..lang leven ADHD ;D
Ze zag er erg goed uit ondanks dat ze zelf voor eten moest zorgen, wel wat afgevallen maar toch.
En nu hebben we een kattenluikje!

Mijn tip: Kijk heel goed in de tuinen van de buren en in de bosjes, je kat zal zelf ook erg geschrokken zijn en waarschijnlijk niet reageren op je stem.

Heel veel succes en sterkte, ik zal voor je duimen!
Door eefje
#1976798
we staan dagelijks meerdere malen te turen of we haar zien(bij het sigaretje roken :P ) en ook gaan we naar de hoogste etage van de flat,dan kunnen we in heel veel tuinen binnenkijken.
Ik hoop met de flyer te bereiken dat de mensen even in hun schuur gaan kijken of ze daar niet ergens verstopt zit,voor het geval ze nog niet op de hoogte waren.
nu maar hopen dat ze toch nog ergens in  de buurt is.
Door eefje
#1982200
morgen is het 3wk geleden dat Sientje verdwenen is,we hebben haar niet meer gezien of gehoord.
We hebben een trapje aan het balkon gemaakt en gevoerd voor de deur en op het balkon maar ze komt niet.......
Ik denk dat Sientje bij iemand binnen zit die niet de moeite neemt om even te kijken of ze vermist word en gechipt is........en dat vind ik erg jammer want als ze goed zit mag ze van mij blijven,als ik het maar weet.
ik zal nu altijd blijven zoeken/kijken of ik haar zie. :'(
Door eefje
#1982204
overigens alle instanties zijn dus op de hoogte en ik heb regelmatig kontakt met het asiel.
De da's in de omgeving controleren bij gevonden dieren altijd op chip en nemen dan kontakt op met de eigenaar.
Door Limpy
#1982518
Ow, wat balen zeg dat ze nog steeds niet terug is!
Die onzekerheid is idd zo erg.... :-\

Is het een optie om de zoekstraal wat groter te maken qua asiels en ook verder in de regio te kijken?
De meeste asiels hebben ook een "gevonden-pagina" met foto´s op hun site staan, check die ook een paar keer p/week!
Evt met foto gaan "leuren" bij meerdere asiels of had je dat al gedaan?
Door eefje
#1982684
ik hou dierenasiels.com in de gaten en alle andere i-net sites die gevonden en vermiste dieren registreren ook.
Maar zoals ze in het asiel in de buurt al zeiden,elke kat word gecheckt op een chip en die heeft Sientje dus moeten ze automatisch terecht komen bij me.
Ik zei trouwens 3weken maar het is pas 2weken :-[
Door Loeka
#1982696
Zonder negatief te willen zijn, de chip wordt soms ook wel eens gemist  :-\ Zelf blijven kijken is belangrijk!

Veel sterkte en ook hier draaien de duimen dat ze snel weer boven water is.
Door eefje
#1983005
ik weet het Loeka maar omdat ik haar zowieso als vermist heb doorgegeven via de mail en telefoon kijken ze wel als ze zo'n kat binnenkrijgen bij het asiel(vandaar mijn nogal zelfverzekerde opmerkingen hierover)
Ik heb iedereen niet alleen gemaild maar ook gebeld dus dubbel check zeg maar.
Hopelijk heeft het ook zin.
De buurt is door de flyers in ieder geval alert,werd gisteren gebeld door overburen die een kat hadden gezien met zelfde aftekening maar achteraf was het Sientje niet,deze had geen stipje naast haar neus.
Maar mijn man was gaan kijken en bijna alle buren kwamen even om het hoekje neuzen dus iedereen is weer scherp ;)
Door Limpy
#1983034
Zou toch ook de eigen websites van asiels in de buurt ook bekijken, dierenasiels.com wordt niet door alle asiels even goed bijgehouden en hun eigen websites dan weer wel (sprak ik uit ervaring want werk in asiel)

Misschien een overbodige vraag: maar is haar chip ook daadwerkelijk geregistreerd? Wordt vaak vergeten....
Bij de 2 jongsten moest ik er zelf nl ook actief achteraan om ze te registreren (ze hadden er al 5x vandoor kunnen gaan en dan had ik ze nooit meer terug gehad want mooie raskatten, of juist wel weer omdat ze zo loeien álá siamezen en sommige mensen daar gek van worden  ;D)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door