Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1981748
Jara heeft gister haar eerste zuiglam (doodgeboren lammetje) gekregen.

Het begin was een beetje vreemd, maar uiteindelijk was het toch wel lekker...
http://www.youtube.com/watch?v=RZHKzAWqlLs
http://www.youtube.com/watch?v=LWA-pCETorQ
http://www.youtube.com/watch?v=5uvU9zWlSjg


Afbeelding

mag ik niet naar binnen???
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jara op vr 01 apr 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1981864
Dian schreef: heb ik ook Connie :-\ :-X :-[
Gaat mij net zo en zit me de hele avond al af te vragen waarom. Ik eet vlees, mijn honden eten vlees.
Heb heel wat lammetjes geboren zien worden, lammetjes opgetrokken die het zonder moeder moesten doen.
Nieuw leven, voorjaar en respectloos gaan door mijn hoofd.
#1981869
Ik mag dit wel  :)
Liever dan dat die lammetjes "weggegooit" worden.
Zo heeft hun veels te korte leven toch nog nut gehad.
Nu wil ik natuurlijk ook nog foto's zien van lieve springende lammetjes in weiland, als tegenhanger  :biggrin2:
#1981873
May Linn schreef: Ik mag dit wel  :)
Liever dan dat die lammetjes "weggegooit" worden.
Zo heeft hun veels te korte leven toch nog nut gehad.
Nu wil ik natuurlijk ook nog foto's zien van lieve springende lammetjes in weiland, als tegenhanger   :biggrin2:
Afbeelding

Daar heb je wel gelijk in May linn. Ik bedoel als het diertje dood geboren is...het dan gewoon weggooien is ook niets. En zo'n diertje wordt echt niet begraven natuurlijk maar gaat gewoon met de destructie mee. Ik zelf zou dit niet kunnen trouwens. Maar goed, Raiko is al doodsbang voor een zalmkop  :biggrin2: dus dat gaat bij ons ook niet op gelukkig..
#1981888
May Linn schreef: Ik mag dit wel  :)
Liever dan dat die lammetjes "weggegooit" worden.
Zo heeft hun veels te korte leven toch nog nut gehad.
Nu wil ik natuurlijk ook nog foto's zien van lieve springende lammetjes in weiland, als tegenhanger  :biggrin2:
Ik zeg ook niet dat je een dood lammetje niet als voeding mag gebruiken.
We hebben nu eenmaal vlees consumerende huisdieren.
Het gaat mij om de etische grens van je hond vlees aanbieden zoals het bv bij de slager ligt,ten op zichte van gewoon maar een volledig dier in de tuin gooien en scheur het maar aan stukken...... :-\
#1981890
Mmmm, deze is dood geboren en anders naar destructie gegaan. Ik zie ethisch niet zoveel verschil tussen zo'n lammetje klein maken en/of een pens klein maken. Het is allebei dood dier, maar omdat een pens geen oogjes heeft is dat blijkbaar wel erg leuk voor het betere sleur en trekwerk en dit niet. Verder ben ik een ei, mijn honden ook, dus hoef ik hier zo'n ding niet aan te bieden, want verderndan wat reanimatiepogingen gaan ze ook niet komen.

Omdat ik dit wel een barfreportage vind denk ik dat hij beter op z'n plaats is in de barfhoek. :)
#1981893
Wat is hier dan zielig aan?
Tis toch niet doodgebeten door desbetreffende hond maar een natuurlijke dood gestorven?
Topicstarter waarschuwde zelfs nog voor de tere kinderzieltjes onder ons   ::)
En wat is het verschil tussen een intakt of volledig geslacht dier? Wat hypocriet allemaal zeg.... zelf eet ik zo goed als vegetarisch en als er al een lap vlees op mijn bord komt is het zeker biologisch  ;)
#1981894
En stel nou......je loopt met je hond een gezellige wandeling te maken.Het is mooi weer en er zijn veel mensen buiten.
Je komt langs een weiland en ach jee ......er ligt een lammetje dat zojuist is overleden.
Je hond steekt een paar bananen in zijn oren,springt over het slootje en begint smakelijk aan het lammetje te vreten.
Dat mag ie thuis ook dus........
Ik denk dat ik er niet blij mee zou zijn als het mijn hond was,en de omstanders gaan het je ook niet in dank afnemen.

Mij zal het niet gebeuren want mijn hondjes zijn gelukkig niet aan hele prooien gewend.
#1981904
tieneke schreef: Wat is hier dan zielig aan?
Tis toch niet doodgebeten door desbetreffende hond maar een natuurlijke dood gestorven?
Topicstarter waarschuwde zelfs nog voor de tere kinderzieltjes onder ons   ::)
En wat is het verschil tussen een intakt of volledig geslacht dier? Wat hypocriet allemaal zeg.... zelf eet ik zo goed als vegetarisch en als er al een lap vlees op mijn bord komt is het zeker biologisch  ;)


Het is helemaal niet zielig en dat zegt ook niemand. Het lammetje is waarschijnlijk dood geboren. Wat mij stoort is de ethische kant.
Dit lammetje zal nooit geslacht worden.
Dat het zo nut heeft vind ik kort door de bocht. Teveel vet aan vlees wordt ook vaak in de kliko gegooid.
Het gaat hier totaal niet om tere kinderzieltjes, maar om algemene normatieve ethiek. Ook met dode dieren kun je respctvol omgaan.

Vraag me ook af waarom ts dit fotografeert en plaatst, wetende dat het sommigen zal shockeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door