Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#1981680
Lang gelden dat ik hier geweest ben, maar zit er even doorheen.
Tara onze bordeauxdog van 7 jaar, zwalkt soms , ze lijkt dan wel dronken, net of haar voorhand en achterhand even niet samengaan en dan valt ze net niet om. En zo loopt ze dan weer normaal, haar achterhand is niet zo heel goed bespierd, maar dat was het probleem niet volgens de da. (haar achterhand is nooit echt superbespierd geweest)
Ben net naar de da gegaan, maar die weet het ook niet, ze trekt haar kop niet scheef en flitst niet met haar ogen.
Als het na het weekend niet minder is of over, worden we doorgestuurd naar Gent, maar ben zo bang dat we haar nu al kwijt raken.
De da had het ook over degeneratie van iets bij haar, dat zeg maar haar zenuwen niet doorgeven aan haar achterhand dat daar iets fout gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee of met Gent?
Door Dami
#1982580
Na het stukje van DM te hebben gelezen hopen we natuurlijk dat ze dat niet heeft!
Het is ook niet zozeer dat ze zwalkt, maar meer dat ze wankel loopt soms, en soms zo dat ze haar evenwicht niet kan bewaren.

Maar een tijdje terug tilde ik haar achterkant een stukje op en piepte ze, toen dachten we van schrik, maar nu beginnen we te denken van pijn in haar rug.
Gisteren is ze omgevallen toen ze in haar mand wilde stappen, om daarna omhoog te komen en te gaan liggen, weer omhoog te springen en weer normaal gaat lopen.
Soms stopt ze voor haar mand, en dan wacht ze even, om dan in haar mand te ploffen.
Ook hoe ze poept is de laatste maanden anders, ze zet haar linkervoorpoot zo dat ze er goed kracht mee kan zetten en dan komt er eerst een dubbele drol op elkaar (zeg maar een homp waarvan je denkt hoe krijgt ze dat er in godsnaam uit) en dan gewoon een normale eraan vast achteraan, net of het eerste deel opgehoopt heeft gezeten, en dit is niet eenmalig, dit is nu altijd.

Het moeilijke is waar heen te gaan, want ze word waarcshijnlijk doorgestuurd naar een neurloog, maar in Utrecht en Gent mag je er niet bijblijven als ze bv MRI gaan doen ofzo, dat wil ik mijn meisje ook niet aan doen dat ze alles alleen moet ondergaan, dus ja wat is wijsheid??
Laatst gewijzigd door Dami op zo 03 apr 2011, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danja
#1983379
Wat naar, het is erg je hond zo te zien zonder dat je er wat aan kan doen. Mijn hondje had flauwtes net niet omvallen, erg wankel op haar benen zij heeft een insulinoom aan haar alvleesklier. In Utrecht mag je erbij blijven tot ze onder narcose zijn, dan moeten ze de weg naar de mri in slaap alleen volgen. We zijn netjes behandelt, maar ik vindt het al gauw een testcentrum, daar ze Danja wilde opereren, maar DSA in amsterdam begon er niet aan omdat ze uitzaaiingen heeft, Utrecht sprak dit tegen. Ben op mijn gevoel afgegaan en heb de operatie afgewezen. Nu genieten we 2 jaar van haar, wel een zorge kind, maar met medicijnen en diabetes eten gaat het goed.

Heel veel sterkte
Groetjes Anneke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door