Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1981537
Ben ik weleens benieuwd naar . Krijgen ze ook het grotere vleesbot , of toch het wat kleinere vleesbot zoals kippennekjes , karkasjes enz ?

Mijn twee kleintjes eten eigenlijk alles  . Het betekend wel vaker hakken en breken , maar ze zijn  dol op het knaagwerk waarmee ze langer bezig zijn . Favoriet is hier de hazenrug , de jonge ribbetjes van geit ree of lam , konijnenkopjes , wilde eend , en zo,n lekkere bloederige hazenborst , tijdens het peuzelen is het zalig om daar effe met je nek doorheen te gaan  :biggrin2:
En volgende week krijgen ze een geitennekje , eenmaal per week krijgen ze een grotere portie vleesbot
#1981593
Tja het is niet helemaal eerlijk.... Joris weegt 11 kg maar hij eet aan vleesbot:

eendennekken
eendenruggen
kalkoennekken
parelhoenkarkas
hazenruggen en -bouten
konijnkarkas
alles van kip
geitennek en -rib
lamsnek, -staart en -rib

Ree en hert lust hij niet, wil ie alleen achteraan rennen.... ::)

Dus ja ook grotere vleesbotten worden er hier gegeten. Moet er wel bij zeggen dat bij de echte dikke kalkoennekken Joep het dikste stuk krijgt, maar die weegt ook 4 kg meer dan 10 kg....
#1981696
Tom weegt 6 kilo, we zijn nog maar net aan het Barfen, overgestapt van KVV.
Tot nu toe heeft hij op:
Kippenek.
Kippekarkas.
Kippevleugel.
Fazantkarkas (in stukken gehakt omdat het te zwaar is)
Eendenrug.
Eendenvleugel.
Eendennek.
Lamsrib.
Eendagskuiken ???

Ben nog zoekende naar meer soorten.
#1981899
Mickey eet alles  :D  Zij is 8 kilo...

Alles van kip, eend, gans, parelhoen, fazant, haas en konijn
Kalkoennekken, geiteribben, geitenek. Jonge lamskop en lamsribben.
Zalmkop, zalmrug en geite lammeren...

Alleen duif en patrijs lust ze echt niet.
Omdat ze ook nog eens de nodige kiezen mist doet ze er soms heeeel lang over (soms wel 2 uur).
Als ik daar geen tijd voor heb, dan sla ik het even kapot. Maar zelf krijgt ze het ook wel weg, met geduld.
#1981971
Sally weegt 17 kg, maar de katten +/-4, en die eten vrijwel hetzelfde.
Wat ze hier krijgen:
Konijnenkarkas,
Konijnenrug
Konijnenkop (voor de katten lastig, de hond vind het heerlijk)
Kwartels
Hamsters
Cavia's
Kuikens
Eendenruggen
Eendenkoppen
Eendenvleugels
Eendennekken
Kipkarkas
Kippenvleugels
Kippenpoten
Hele kip
Parelhoenkarkas
Parelhoenvleugels
Hele parelhoen
Geitennek
Hele sardienen
#1982088
Barf schreef: Hier hetzelfde, zou ook niet weten waarom niet
De enige reden is dat Tom maar iets van 100 tot 120 gram botvlees op een dag eet, als ik hem een konijnenkarkas geef is hij gelijk voor een hele week klaar ???
In principe voer ik hem alles maar dan dus wel in stukken gehakt van ongeveer een ons of meer omdat hij anders over zijn limiet gaat ;)

Ik zou nog wel eens een lamsnek willen proberen, ik had ook een voorraadje konijn maar dat blieft meneer niet ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door