Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#1981367
Tom is nu een week of wat aan het Barfen en hij vind het steeds geweldiger.
Nou valt me wel op dat hoe groter de stukken vlees worden.
Hoe herkenbaarder het is als stuk van een dier zeg maar, hoe meer hij het begraaft ???

Als ik KVV gaf at hij het gewoon op, of niet maar ging er niet mee aan de haal, reepjes vlees ook niet, kippenekken werd al wat aanlokkelijker.
Gister kreeg hij een eendenrug en die heeft hij het hele huis door gezeuld voor ik hem naar buiten dirigeerde.
Vanmorgen pikte hij het kuiken van de kat en dat ligt nu ook ergens onder het gras ofzo. ???

Is het normaal dat ze zo begraverig zijn met prooien, of is het een teken dat hij verzadigd is?
Door Lida. S
#1981398
Die van mij begraven alles wat ze niet zo lekker vinden of als ze het te moeilijk (groot) vinden om op te eten. Ik haal het dan weg, hak het doormidden en geef het ze de volgende dag weer. Als ze het echt niet lekker vinden dan gaat het na twee/drie dagen naar een van de andere honden, maar meestal krijgen ze op een gegeven moment wel honger en beginnen ze er toch maar aan.
Door nienk
#1981431
Reus doet het als zijn eten te groot of te hard is. harde botjes begraaft hij ver weg achter in de tuin in de natte aarde, dat wordt dan na een tijdje lekker zacht en eet hij het alsnog op. (daar begrijpt de baas helemaal niets van, maar als ik het pak of opgraaf, dan begraaft hij het gewoon op nieuw op een plek waar ik niet bij kan) blijkbaar kan dat geen kwaad, hij heeft al meerdere keren een lamsbotje langer dan een week in de grond laten zitten om het vervolgens weer op te eten. niets aan de hand. als het te groot was of zo moeilijk knagen dat hij te moe werd, dan wordt het ergens tussen de plantjes verstopt.

het begraven vind ik ok, hij doet het in de schaduw, in koele aarde. als hij iets onder de plantjes verstopt (hij doet dat ook met recreatie kluifjes) haal ik het afhankelijk van de bederfelijkheid wel of niet weg. een schoon geknaagt botje mag van mij best in de tuin blijven liggen en rawdhides e.d. ook, maar dingen met nog vlees er aan haal ik weg, soms bewaren voor de volgende dag, soms gooi ik het weg.

mijn ervaring is, dat hoe meer ik probeer te zorgen dat hij het niet doet, hoe moeilijker/verder weg hij het gaat verstoppen. dus ik let op waar hij het legt, maar laat hem wel lekker zn gang gaan. wolven/wilde honden doen het ook, bewaren voor slechtere tijden of ze vinden de smaak van aarde en beestje gewoon erg lekker.
Door smulpaap
#1981461
Hier worden door twee van de honden de tandjes van een konijn begraven en soms een oogje . Ze zijn niet zo gek op de tandjes , maar weggooien is ook zonde  :biggrin2:
Verder wordt alles opgepeuzelt en daarna inspectie , mocht er nog iets liggen van de ander ......  ::) Hier vinden ze het wel weer cool om te schudden met prooien .
Door nienk
#1981465
jaaa schudden, duh, natuurlijk. die dingen zijn namelijk helemaal niet dood hoor, wat denken onze baasjes wel niet? dat ons eten dood uit de vriezer komt? kom nou. net als al dat gekke piep spul uit de dierenwinkel, van die paarse met fliebers enzo, of tennisballen. die leven ook! dat moeten wij eerst dood vermoorden, stel je voor dat ze je aanvallen??
Door smulpaap
#1981513
Zo dachten ze hier in het begin dat konijnenkoppen geurige voetballen waren , maar na een paar kopstootjes gingen de tanden er toch maar in .
Door Martine-Tom
#1981669
Ik denk dat het is dat hij én verzadigd was én dat hij niet goed wist hoe hij dat speelgoedding nou moest wegwerken.
Ik heb er vanmiddag eens op zitten kijken, heel voorzichtig hield hij het in zijn bek, tot er wat bloed vrij kwam, toen ineens had hij door dat het voedsel was.
Maar hoe eet je dat? ???
Nouja, hij was er lekker druk mee, en nog, inmiddels is het kuiken diverse malen begraven en weer op gegraven, het mist wat onderdelen en het word nog steeds van hot naar her gesleept.

Volgende keer krijgt hij er 1 als hij echt honger heeft, kijken wat hij dan doet.
Hij kan het overgens prima aan hoor, hij eet ook fazantenkarkas en kipkarkas, een klein kuikentje zou dus geen probleem moeten zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door