Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Silvia V.
#1980448
Help !!

Gisteravond heeft mijn hond een gebakken kippenbotje (van een vleugel of drumstick) in zijn geheel naar binnen geslikt. We hadden gegeten en ze kwam omhoog uit de ligstand en binnen werkelijk 1 seconde pikte ze een botje zo van mijn bord van de tafel en slikte 'm weg. Opende meteen haar bek om het botje te verwijderen, maar hij was al naar binnen. Kon haar natuurlijk helaas niet laten braken, omdat ik dan bang was dat ie alsnog dwars in haar luchtpijp/slokdarm zou komen.
Tja en dan.... Uiteraard geen ontbijtkoek of iets dergelijks in huis  >:(
Dus vreselijk balen en afwachten....

We zijn nu zo'n 17 uur verder en ze heeft zojuist nog wel gepoept. Ontlasting was normaal, maar niet zoveel en vrij hard. Maar dat laatste kan ook komen omdat ze gisterochtend Tinlo Konijn compleet heeft gehad en daar heeft ze meestal wat hardere ontlasting van.
Ze oogt op zich ook gewoon normaal (kwispelt als je haar roept, eet graag wat lekkers) en heeft vanmorgen met smaak haar bak KVV leeggegeten.

Ik vraag me af of het botje nu al in de darmen zou kunnen zitten. Weet iemand hoe lang dit ongeveerd duurt? Maar kan het ook dat ie door het maagzuur enigszins verteerd kan zijn? Uiteraard blijf ik de komende dagen erop letten of ze gewoon kan poepen. En als ze ziek wordt, dan weet ik uiteraard meteen hoe dit komt.
Iemand ervaring ermee of deze botjes vaak in z'n geheel eruit komen of in stukjes? En hoe lang het ongeveer duurt voordat deze botjes er uit (zouden moeten) komen?
Pfffff, zit hier met de zenuwen  :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1980463
Het enige wat ik kan zeggen is dat Joep ook ooit een gebakken kippenbot heeft doorgeslikt en ik heb er niets van teruggezien. Vond het ook doodeng hoor, maar hij heeft er niets aan overgehouden.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1980886
Darky heeft het laatst ook een keer gehad, hij stikte er zowat in en zijn nog met spoed naar de DA geweest.
Gelukkig loos alarm, kon het met mn vingers verder duwen.
Ik heb 4 dagen zijn poep uitgeplozen, maar behalve een marinade kleurige drol, heb ik niks gevonden

Als je hond vers gewend is, zal een keer een kippenbotje niet echt uitmaken, mits heel doorgeslikt
#1980906
[quote="Silvia V."]
Help !!

Gisteravond heeft mijn hond een gebakken kippenbotje (van een vleugel of drumstick) in zijn geheel naar binnen geslikt. We hadden gegeten en ze kwam omhoog uit de ligstand en binnen werkelijk 1 seconde pikte ze een botje zo van mijn bord van de tafel en slikte 'm weg. Opende meteen haar bek om het botje te verwijderen, maar hij was al naar binnen. Kon haar natuurlijk helaas niet laten braken, omdat ik dan bang was dat ie alsnog dwars in haar luchtpijp/slokdarm zou komen.
Tja en dan.... Uiteraard geen ontbijtkoek of iets dergelijks in huis  >:(
Dus vreselijk balen en afwachten....

We zijn nu zo'n 17 uur verder en ze heeft zojuist nog wel gepoept. Ontlasting was normaal, maar niet zoveel en vrij hard. Maar dat laatste kan ook komen omdat ze gisterochtend Tinlo Konijn compleet heeft gehad en daar heeft ze meestal wat hardere ontlasting van.
Ze oogt op zich ook gewoon normaal (kwispelt als je haar roept, eet graag wat lekkers) en heeft vanmorgen met smaak haar bak KVV leeggegeten.

Ik vraag me af of het botje nu al in de darmen zou kunnen zitten. Weet iemand hoe lang dit ongeveerd duurt? Maar kan het ook dat ie door het maagzuur enigszins verteerd kan zijn? Uiteraard blijf ik de komende dagen erop letten of ze gewoon kan poepen. En als ze ziek wordt, dan weet ik uiteraard meteen hoe dit komt.
Iemand ervaring ermee of deze botjes vaak in z'n geheel eruit komen of in stukjes? En hoe lang het ongeveer duurt voordat deze botjes er uit (zouden moeten) komen?
Pfffff, zit hier met de zenuwen  :-\
[/quote]

Tja, ach, die ontbijtkoek, die is eerder verteerd dan dat botje, dus dat je dat niet had zou ik me niet al te druk om maken. Laten braken...ene botje wat zo naar binnen is gegleden zou in principe ook weer zo naar buiten kunnen glijden, maar als je haar wilt laten braken door middelo van zout, dan was dat geen strak plan geweest.

Zoals het nu gaat zou ik zeggen.....wacht rustig af, grote kans dat dat botje toch enigszins verteerd of op een andere manier naar buiten komt. Er zijn al heel veel ongelukjes gebeurd met gekookte kipbotten, maar ik denk dat het procentueel gezien....naar hoeveel er uit prullebakken en van BBQs gestolen wordt het nog meevalt in hoeveel gevallen het fout gaat.
Door Barf
#1980975
Gewoon even in de gaten houden. Ja het kan mis gaan maar als ik naar mijn voormalig zwerfhonden kijk die op vuilnisbelten geleefd hebben en daar alle soort bagger gevreten hebben dan schat ik het risico niet zo hoog in omdat je hond toch aan vers gewend is. Voor alle duidelijkheid ik promoot hier geen gebakken kippenbotten hoor 8)
Door nienk
#1981159
denk ook dat het positief is dat hij het botje in zijn geheel heeft doorgeslikt? ik bedoel, als het een afgebroken stukje was, of als hij er op gekauwd had, dan had je van die scherpe randjes gehad.
#1983795
Jipppppiiiiiiieeeeeeee. Hij is eruit !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben zo verschrikkelijk blij  :D :D :D

Hij zat keurig verpakt in een hoop ontlasting.

Goh, soms kan een mens toch echt blij zijn met een hoop str*nt  ;)

Lieve mensen, allemaal ontzettend bedankt voor jullie medeleven en positieve woorden.
Het heeft me echt ontzettend geholpen !!!

Groetjes van Silvia
Door Nicolette Wildschut-Kamst
#1984075
[quote="Silvia V."]
Goh, soms kan een mens toch echt blij zijn met een hoop str*nt  ;)[/quote]

Hoop doet leven nietwaar  :) Maar fijn dat je weer gerustgesteld bent!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door