Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angela_Bodhi
#1980729
Katten mogen ook niet vasten en eten vaak elke dag compleet (dus spiervlees, orgaanvlees en vleesbot), terwijl je bij honden soms nog wel eens over een hele week het vleesbot, spiervlees en orgaanvlees kunt verdelen.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1980874
Angela_Bodhi schreef: Katten mogen ook niet vasten en eten vaak elke dag compleet (dus spiervlees, orgaanvlees en vleesbot), terwijl je bij honden soms nog wel eens over een hele week het vleesbot, spiervlees en orgaanvlees kunt verdelen.
Als ik hier de kat een elke dag een compleet menu moet geven zijn de onderdeeltjes (vleesbot, spiervlees en orgaan) wel heel erg klein. Ik geef mijn kat van 3kg 100gr per dag. En dat verdeel ik in de ene dag ong.  vleesbot met spiervlees en de andere dag vleesbot met orgaan. Het lijkt veel op de hond, maar veel minder en veel kleiner, geen groente en geen pens (maar daar kan mijn hond ook niet tegen, dus die krijgt ook geen pens en weinig groente. Diersoorten zijn ook hetzelfde, maar dan de kleinere delen of juist geen bot ervan.
Door Lonaa
#1980878
Angela_Bodhi schreef: Katten mogen ook niet vasten en eten vaak elke dag compleet (dus spiervlees, orgaanvlees en vleesbot), terwijl je bij honden soms nog wel eens over een hele week het vleesbot, spiervlees en orgaanvlees kunt verdelen.
Katten mogen inderdaad niet vasten, maar iedere dag compleet krijgen ze hier NOOIT.

De ene dag vleesbot, de dag erop spiervlees, en dan weer vleesbot.
Om de 2 dagen krijgen ze wat orgaan.

Wie wat van de orgaan eet, en wie hoeveel eet iedere dag, dat zoeken ze maar lekker zelf uit.

En dat gaat prima.
Door Anne in Zweden
#1980923
Mijn barfkater is een miep, dus die krijgt compleet andere (lees: duurdere) hapjes: eendagskuikens, muizen, kwartels. Daarnaast gemalen konijn - de enige vleesbotsoort die hij lust - en lamshart, biorundernier en paarden/biokalkoenlever. O ja, hij lust ook gedroogde eendenborstfilet... ::) Kortom, de honden eten à la carte, de kater dagelijks vijf Michelin-sterren... :biggrin2:
Door hannabelgje
#1980978
De katten eten hier redelijk hertzelfde, maar inderdaad geen pens, alleen bij smuldier compleet. Ze lusten wel pens. Ze eten ook geen grotere botten zoals geitennek en ribben of konijnenkopjes.
Bij mij eet alles iedere dag compleet zowel de honden als de katten.
Door Leonike
#1980997
Ze eten bij mij ook, op de pens en groente na, hetzelfde.
Ik haal er per dag altijd vleesbot+spiervlees uit, en dan afwisselen orgaan en groentemix.
Op de dagen dat de hond groentemix krijgt, krijgen de katten yoghurt of ei (evt. in donsjas).
Ik heb het voordeel dat (even afkloppen) zowel de hond als beide katten alles, maar dan ook echt alles, lusten.
Door Martine-Tom
#1981363
Bij mij eten ze in beginsel ook hetzelfde.
Ik heb zelfs 1 kat die ook pens eet ???
Alleen met muizen en kuikens was ik van plan die alleen voor de katten te houden maar toen ik vandaag de kat voor het eerst een kuiken wilde geven ging de hond er mee vandoor :biggrin2:
(Om het in mijn bed te gaan begraven...dat was dan weer even wat minder >:()

Maar ze eten eigenlijk hetzelfde, hond is ook niet zo groot dus komt ook niet veel verder dan vleugels en kippenekken en dat kunnen de katten ook wel hebben.
En idd de katten eten geen groente, ik heb er dan 1 die graag meloen eet maar dan houd het wel weer op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door