Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1979721
Chico heeft nu echt een probleem, gister heeft ie met zijn geren zijn voorpoot geblesseerd. Hij zit nu in de puppyren, die er nog staat. Vanaf een uur of 12.00 gaat er bij hem een knop om. Vooral als wij in huis lopen en hij ziet ons in de keuken, dan gaat ie door het luik heen als een speer en rent rondjes in de tuin. Vervolgens blijft ie ons vanaf buiten door de raampjes van de keukendeur in de gaten houden. Zodra ik maar een stap richting keukendeur doe, gaat ie met gillende sirene zijn circuit op.
Vroeger heeft ie hierdoor een heupluxatie opgelopen en ook wel eens een schouderblessure, nu dus weer. Mede omdat het terrein niet vlak is, ze graven zelf gaten in de tuin, tja.
Ik zat al een tijdje te denken om hem iets te geven waardoor ie rustig wordt, iemand een idee?
Oh ja, extra beweging maakt bij hem niets uit, vorige week ging ie nog achter de konijnen aan, denk maar niet dat ie moe was, thuis was ie weer net zo gek. Hij wordt 3 juni 12 jaar.
Alle tips zijn welkom, gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1979924
Als je hem echt rustig wilt houden kun je hem Arnica montana van VSM geven tegen verstuikingen en kneuzingen. te verkrijgen bij vrijwel iedere drogist. Of als je hem langere tijd rustig wilt houden Rust Compositum van Groene Os.

Of als je niet aan de al dan niet homeopatische geneesmiddelen wilt, kan je denkspelletjes met hem gaan doen. Geef hem een kong, of van die Nina spelletjes.
Door vagebond
#1980195
Goed idee, ik ga van de week direkt kijken voor een kong. Rust comp. heb ik in huis, even de dosering nakijken. Voor zijn pootje geef ik m traumeel en rhustox. Hij geeft geen kick trouwens. Raar, hij ontlast m wel. Groetjes Ingrid
Door vagebond
#1980833
Dan wordt ie vernielzuchtig, we hebben net verbouwd. De teckels kunnen niet meer op de bank nu. De oude bank was niet meer herkenbaar als zijnde bank :-\ Het lijkt wel of ie oneindig energie heeft.
Chico had m gewoon half opgevroten. Het rode leer kwam er gewoon vanachter weer uit. Hij kan ook langdurig dwangmatig likken. Allemaal meestal halverwege de dag.  Vanavond heeft ie al rustcomp. op. Morgen ga ik voor een Kong kijken. Die spelletjes lijken me ook leuk.
Hij is vandaag al weer meegeweest, je ziet wel dat ie wat ontlast, maar als ie loopt, zie je haast niets. Terwijl hij hier binnen loopt te kreupelen.
Gr. Ingrid
Door nienk
#1980838
inderdaad geestelijk bezig houden. en voor zijn gek moment lekker lang met hem gaan wandelen, zou ik zeggen. als hij geen energie meer heeft, dan hoef hij het ook niet kwijt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door