Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanette42
#1980624
Hoeveel KVV zal ik geven aan mijn pups van 6 weken. Ik ben vanaf 4 weken begonnen en bouw het langzaam op naar zo'n 10% per dag, dacht ik zo, nu krijgen ze dus denk ik ongeveer 9% (ze zijn nu 5,5 week). Maar ik vind ze behoorlijk aan de maat. Maar als ze het eten krijgen, lijken het echt uitgehongerde wolven en hebben binnen 30 sec hun bakje leeg. Ze zijn nu dus best mollig. Misschien vanaf 6 weken iets minder gaan geven als de 10%?
Wat doen jullie meestal?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1980643
Die 10% bouw je inderdaad geleidelijk af naar zo'n 8% op 8 á 9 weken. Pups zijn meestal behoorlijk aso wat eten aangaat en dat het schoon opgaat wil dan ook niet zeggen dat ze dan de geeuwhonger gehad hebben. Als je ze te mollig vind, dan krijgen ze in ieder geval niet te weinig en is meer geven dus niet nodig. Als mollig gewoon mollig is, dan vind ik dat persoonlijk ook niet zo'n ramp op deze leeftijd. Ze worden nu actiever en ondernemender en meestal is dat puppyvet dan zo vertrokken. Beter zo, dan schrale pups.
Drinken ze ook nog bij moeders, want dat scheelt natuurlijk ook.
Door Jeanette42
#1980650
Met het afspenen ben ik voorzichtig aan begonnen en dacht ik bouw het langzaam op naar zo'n 10% omdat ze ook nog drinken bij mama, maar dat wordt nu minder. Ik vind ze er lekker mollig uitzien, maar vandaag kwam bv. weer de chipper van RvB en die zei weer van "zo wat een stevige pups zeg voor 5,5 week" en dan ga ik weer denken, krijgen ze niet teveel. Maar inderdaad ze slapen nog aardig wat, dus ze zullen vanzelf wel wat dunner gaan worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1980768
Ga maar op je eigen gevoel af, want sommige mensen zien graag schrale pups, wat in mijn ogen ook weer niet echt lekker is.
Het is bij pups vrij makkelijke bijsturen. Een paar dagen een ander eetpatroon en je ziet al vrij vlot resultaat. Mocht je dus op ene dag denken...ze worden nu wel heel spekkie...dan is dat met een paar dagen minder voer ook zo weer vertrokken.
Chippert was vroeg :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door