Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Senneke
#1979774
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier!  :) Wij hebben een Akita reu' tje van 14 weken oud. Alweer een hoop meegemaakt, hij is geopereerd omdat hij een pensstaafje naar binnen had geschrokt en deze week is begonnen met een maag-darm bacterie.

Nou goed, Daiki kreeg Energique sinds hij bij ons is (8 weken). Vanaf vrijdagavond lust hij deze niet meer. Nu samen met mijn zusje (Biancatje88 op BP) een menu gemaakt. Hij vind het erg lekker! Wat vinden jullie ervan?

Daiki weegt 9,7kg, uitgegaan van 10kg, 5% = 500 gram per dag.

Dinsdag 29-3 Tinlo barfmenu hert 500 gram
Woensdag 30-3 Kiezebrink Lamsmix 500 gram
Donderdag 31-3 All animal kwartel 500 gram
Vrijdag 1-4 Lupa paard compleet 250 gram, Tinlo barfmenu makreel 250 gram
Zaterdag 2-4 All Animal Kip 500 gram
Zondag 3-4 Lupa Vlees compleet 500 gram
Maandag 5-4 Alaska zalm 200 gram, Lupa paard compleet 250 gram, Energique 50 gram
Dinsdag 6-4 Kiezebrink Hazenmix 500 gram
Woensdag 7-4 Tinlo Barfmenu konijn 500 gram
Donderdag 8-4 Kiezebrink fazantmix 500 gram
Vrijdag 9-4 Tinlo barfmenu makreel 250 gram, Haaksbarf rundermix 250 gram
Zaterdag 10-4 All animal eend 500 gram
Zondag 11-4 Lupa Kip/Rund compleet 500 gram
Maandag 12-4 Haaksbarf rundermix 250 gram, Alaska zalm 200 gram, Energique 50 gram

En deze 14 dagen worden dan nogmaals herhaald. De Energique staat erbij omdat we deze nog over hebben en omdat er geen kg verpakking zalm op voorraad was, waardoor ik anders tekort kom voor 28 dagen!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1979815
Ik voer Lotgering en All-animall. Mijn reu weegt 35 kilo schoon aan de haak en eet ook 500 gr. per dag.
Ik ben zelf geen voorstander van zoveel verschillende leveranciers, uit ervaring weet ik dat mijn kieskeur hier binnen no time alleen maar eet wat ie lekker vind en gaat lopen miepen met wat ik hem voorzet.

Qua menu ziet het er wel goed uit.

Ik wens jullie beterschap en hopelijk kan Daiki nu weer gezond pup zijn en lekker genieten.
Door Senneke
#1980030
Bedankt voor jullie reacties!

Heeft Daiki hiermee ook genoeg calcium in zijn voeding zitten? Doordat we verschillende KVV's voeren zitten er tussen die een natuurlijke calciumbron hebben en sommige een toegevoegde calciumbron hebben.

Ben blij dat ik mijn zus heb, die is er al helemaal in thuis!  :) Ik moet nog even het vertrouwen in mezelf vinden om een menu samen te stellen dat helemaal optimaal is zodat hij al zijn voedingsstoffen binnenkrijgt.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1980378
Ik zou even opletten na de dagen dat ie Kiezebrink mixen heeft gehad.
Er zijn honden bij die hier een te harde ontlasting op krijgen, omdat het botpercentage relatief hoog is.
Eventueel kun je  er dan spiervlees bijvoeren. Bijvoorbeeld 400 gram mix + 100 gram spiervlees
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door