Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1979470
Anti histamine. Maar of je het samen mag geven heb ik geen idee van. Ik weet van 'mensen' wel dat ze ceterizine of loratidine gebruiken vor hooikoorts oid en dat homeopatisch nog eens ondersteunen zonder problemen. Maar bij honden geen idee...
#1979562
Tristan had een vlooienallergie. Toen het een keer heel erg was en hij zich helemaal een slag in de rondte krabde van de jeuk heb ik hem loratadine gegeven omdat ik hem niet wéér aan de heftige middelen wilde. Hij kreeg toen al een tijdje Puur Jeuk. Beide middelen niet in overleg met de Da.  :-[ :D
Kan niet zeggen dat ik denderend verschil merkte toen ik met de loratadine begon. Hij heeft het een dag of 3 gehad en toen ben ik gestopt.

Misschien toch even overleggen met de Da?  Sterkte!  :bigarmhug:
#1979567
Ja heb de DA gebeld, ik kan na 4 uur weer bellen wat het beste is.
Ik denk persoonlijk dat het wel kan omdat PP homeopatisch is.
Maar ja, dan denk ik weer, je geeft juist PP waar de stoffen in zitten en cetirizine die probeert dat juist te bestrijden.
Dus mss dat dat lastig is.
Maar ik wacht af.
#1979903
BubbaBling schreef: Heb net weer gebeld en het moet gewoon bij elkaar kunnen  ;)
Nu hopen dat t werkt, want t laatste wat ik wil is prednison  :-\
Nee, dat was ook waarom ik begon met de loratadine, omdat ik geen pred. meer wilde. Ik hoop dat het helpt!  :-*

Hoe zwaar is jouw hond en hoeveel mag je geven?
#3036970
-Annemarie- schreef: Nee, dat was ook waarom ik begon met de loratadine, omdat ik geen pred. meer wilde. Ik hoop dat het helpt!  :-*

Hoe zwaar is jouw hond en hoeveel mag je geven?
Beste annemarie,

Dit topic is al van een paar jaar geleden, maar ben benieuwd of de loratadine enig resultaat heeft gehad bij jouw hond?

Misschien zij. Er inmiddels ook ervaringen van andere mensen hier?
#3038495
Ik heb Kaatje ook een anti histaminicum gegeven tegen jeuk/allergie klachten, maar bij haar deed het niks.
Sterker nog, ze kreeg ook in die tijd angstaanvallen buiten. Of dat komt door de anti histamine weet ik niet..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door