Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door weimpie
#1979233
Hallo, mijn honden zijn nu voor de 2e week volledig aan het Barfen en vinden dit erg lekker en leuk !
Maar dan die lever, die vinden we echt niet lekker ( zowel kippen als geiten/ lams lever  :o)
Toen had ik bedacht om de lever heel even in heet water te blancheren, maar ook dit wordt niet gewaardeerd door mijn viervoeters.
Heeft iemand nog een tip voor mij?
Is het uberhaupt nodig om lever te voeren, behalve als laxansia ( of is er alternatief)
Voer nu wel hart en nieren en pens als orgaanvlees.
Hoor graag tips van iemand
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1979245
Lever is wel een belangrijk onderdeel om te voeren, samen met hart en nier zijn dit de belangrijkste organen.
Wat je nog zou kunnen proberen:
- bakken in droge koekenpan en dan steeds een beter meer rauw laten als ze het zo wel eten
- in kleine stukjes knippen en dan mengen met pens en even een paar uur laten staan. Je marineert de lever als het ware in de pens.
- als je een droogmachine hebt, in de oven kan ook op lage tempratuur. Even een paar uurtjes in de droger.
- biologische lever word ook vaker beter gegeten.
#1979248
Hier willen ze ook geen lever als ik het zo voer.
Wat ik doe is lever in kleine stukjes snijden, spiervlees in kleine stukjes en nier in kleine stukjes en mengen.
en dan maken ze er geen enkel probleem van ondanks dat ze de spiervlees en nier er makkelijk uit kunnen vissen
Door pallas
#1979742
Schuetje heet water erbij zodat het rauwe er net af is.
Verder natuurlijk genoeg ander spul erbij leggen en kleine stukjes maken.
May Linn heeft de rest van de tips al gemeld.

Bio is wel veul lekkerder hoor :)
#1979969
Ik maal het orgaan door elkaar en gemalen eten ze het erg goed hier, dan maakt het ze ook niet meer uit watvoor orgaan er in zit. Ik maal dan een kilo nier, kilo lever, kilo maag en een kilo hart van verschillende dieren, verpak het in dagporties en vries het weer in. Gaat heel erg goed. En malen van orgaan heb je gelukkig ook geen spierballen voor nodig.
Door DewiSam
#1979988
Hier ook een zeikjurkje, ik bak het nu in de koekepan, maar dan itt May Linn met een beetje boter.
Als we toch gaan verknoeien dan maar goed he? ;)
Eerder maakte ik ook kleine stukjes en liet die marineren in de pens maar dat werkt niet meer bij Dewi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door