Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yalla
#197398
Vandaag heb ik even een vergelijkend warenonderzoek gedaan van een aantal KVVs en kwam tot de volgende conclusie:

Wanneer je een hond hebt die 20 kilo weegt, dan heb je de volgende hoeveelheden nodig met daarbij de volgende prijs (uitgaande van de aanbevolen hoeveelheid zoals op het pak vermeld wordt):

Rodi Compleet Lam en Rijst: 900 gram = € 4,28
Energique nr. 1: 400 gram = € 1,67
Duck Lam en Rijst: 450 gram = € 1,53
Bibi Lam en Rijst: 400 gram = € 0,90

De eerste drie artikelen zijn bij Pet's Place gekocht; BIBI is gebaseerd op de kiloprijs die ik reken bij verkoop.

Als mensen dit lijstje willen aanvullen, dan graag. ;)
Door Peet
#197404
Pfoe...die Rodi is behoorlijk aan de prijs!
Voor mij het bewijs dat het de moeite waard is om bij Bibi of CB bij de grootverbruikers "mee te liften".
Door Audrina
#197495
CB natuur:
Normale prijs €1,18 voor 400 gram
Grootverbruik €0,92 voor 400 gram

CB Lam rijst:
Normale prijs €1,40 voor 400 gram
Grootverbruik €1,04 voor 400 gram
Door Jokie
#197564
uhm 900 gram Rodi is dus 3 dozen nodig in kopen en dan kost het mij geen E4,28 maar E2,67

Maar dan niet gekocht bij de dure DW pet's place
maar bij de jumbo (zelf de gewone super de boer zou goedkoper zijn) ;)
Door K@rin
#197783
[quote="gonny"]
rodi kost bij Konmar 1,09 per 400 gr.
[/quote]

Bij Dirk v.d. Broek kostte de Rodi Kompleet (400 gram) € 0,89.
Dat was eind vorig jaar/begin dit jaar toen dat het enige was, dat Joey wilde eten.
Door Lizzy
#197807
Kweet niet maar volgens mij gaat er iets niet goed met de Rodi in dit onderzoek.

Volgens de tabel die op de Rodi website staat heeft een hond die 20 kilo weegt 6 schijven nodig. 1 schijft weegt 100 gram. Praten we dus over 600 gram en niet over 900 gram.

In een paar antwoorden daarop hebben we het ineens over 400 gram Rodi per dag voor een 20 kilo wegende hond en de daarbij behorende prijs. Maar volgens mij is dat dus niet correct.
Door Lizzy
#197908
[quote="sylvia"]
Ik geloof dat die 400 gram genoemd wordt omdat in de pakjes 400 gram zit, dus je koopt het per 400 gram vandaar de prijs per 400 gram
[/quote]

Aha! Ja OK, ik snap het. Maar als je een vergelijkend warenonderzoek doet, is het dan niet gemakkelijker als iedereen met dezelfde uitgangspunten werkt?

(hond weegt 20 kilo, moet xx gram eten en kost xx)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197912
[quote="Lizzy"]
[quote="sylvia"]
Ik geloof dat die 400 gram genoemd wordt omdat in de pakjes 400 gram zit, dus je koopt het per 400 gram vandaar de prijs per 400 gram
[/quote]

Aha! Ja OK, ik snap het. Maar als je een vergelijkend warenonderzoek doet, is het dan niet gemakkelijker als iedereen met dezelfde uitgangspunten werkt?

(hond weegt 20 kilo, moet xx gram eten en kost xx)
[/quote]
ja dat is wel handiger ;D
Door yalla
#197928
[quote="Lizzy"]
[quote="sylvia"]
Ik geloof dat die 400 gram genoemd wordt omdat in de pakjes 400 gram zit, dus je koopt het per 400 gram vandaar de prijs per 400 gram
[/quote]

Aha! Ja OK, ik snap het. Maar als je een vergelijkend warenonderzoek doet, is het dan niet gemakkelijker als iedereen met dezelfde uitgangspunten werkt?

(hond weegt 20 kilo, moet xx gram eten en kost xx)
[/quote]

Ik kan het nu niet nakijken, maar ga dat vanavond thuis wel doen. Het kan zijn dat ik een denk- of rekenfout heb gemaakt maar de vergelijking is gebasserd op de hoeveelheid die een hond van 20 kilo nodig heeft. Dus als je een pak koopt van 400 gram en je hond heeft 900 gram per dag nodig, doe je de prijs maal 2,25.....toch? En bij een verpakking van 1 kilo en je hebt 500 gram nodig, doe je de prijs door de helft. Dat snap ik ook nog wel (ben dan ook sinds een paar dagen niet meer blond ;D)
Laatst gewijzigd door yalla op di 02 nov 2004, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#197953
[quote="Lizzy"]
http://www.rodipetfood.nl

En dan: Voedingsaanbeveling
[/quote]

Nou daar staan drie voedselaanbevelingen voor diverse leeftijden: 11, 9 en 6 schijven (zoals ook op het pak vermeld overigens). Het gemiddelde daarvan is 8,666666 dus dat rond ik af op 9. De schijven zijn 100 gram per stuk, dus 900 gram per dag.
Door Lizzy
#197956
Nou, zou je dat zo doen? Want dan moet je dat ook doen voor de andere merken want daar moet je de pup ook meer voeren als de volwassen hond.
Door Lizzy
#197961
Trouwens, kijk je bij Bibi diervoeding, dan moet een hond van 20 kilo 560 gram per dag eten. En onderin staat dat een pup 50% meer moet. Dus een pup van 20 kilo (zoals je ook bij Rodi hebt gekeken) moet dan 1120 gram per dag eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door