Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#19795
Brutus z'n staart hangt al een dag of twee op half 6. Normaal gesproken zwiept zijn staart de hele dag heen en weer, maar blijkbaar heeft hij zijn staart geblesseerd. Nu dacht ik aan een eenvoudige blessure (hij heeft hem hard tegen de deur aan gezwiept ofzo) maar nu lijkt het vanmorgen alsof er een knikje in zit!!!

Wij zijn eigenlijk een beetje bang dat zijn staart gebroken is!!!

De vraag is nu: kunnen gebroken staarten gerepareerd worden? Ik heb namelijk ook wel gehoord dat dit niet kan en men tot amputatie van dit gedeelte moet over gaan? (nee he...., zal toch niet waar zijn...)

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#19801
Het kan ook zijn dat er een staart wervel uit het gelid is .......

Jeetje jullie zitten wel in pech hoek zeg,laat even wat weten als je terug bent.
Door sylvia
#19803
jakkie heb die link van ink ook even bekeken,hopenlijk is dat het niet. :o :-\
Door ine
#19811
Jeetje, Lizzy, wat een pech weer!!
Ben héél benieuwd, hoe het verder gaat!!
Sterkte voor jullie allemaal!!!
Door Lupa
#19815
we hadden ooit er over dat was cold tail?
ine help het stond in de labrador blad
Lizzy succes!!
Laatst gewijzigd door Lupa op za 01 nov 2003, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#19822
Hoi allemaal, we zijn net weer terug. Brutus heeft inderdaad een gebroken staart. Ondanks dat het een enkelvoudige breuk is, moeten we maandag naar Crama in Rotterdam omdat er mogelijk een pen in moet. Zijn staart is nu gespalkt. Als we mazzel hebben, is zijn staart in drie weken genezen met spalk. Als we pech hebben, moet hij geopereerd worden. Als we nog meer pech hebben, moet zijn staart gedeeltelijk geamputeerd worden.

Ik ga nu ff balen......

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#19825
Lizzy schreef: Hoi allemaal, we zijn net weer terug. Brutus heeft inderdaad een gebroken staart. Ondanks dat het een enkelvoudige breuk is, moeten we maandag naar Crama in Rotterdam omdat er mogelijk een pen in moet. Zijn staart is nu gespalkt. Als we mazzel hebben, is zijn staart in drie weken genezen met spalk. Als we pech hebben, moet hij geopereerd worden. Als we nog meer pech hebben, moet zijn staart gedeeltelijk geamputeerd worden.

Ik ga nu ff balen......

Groetjes, Lizzy
Ik weet ff niet wat te zeggen Liz :-\ ik ga even met je mee balen en duimen ,ik ga mijn duimen in de knoop duimen dat brutus gewoon straks met drie weken een genezen staart heeft.
Door Paul_Barte
#19826
Dat heeft ie weer mooi versiert...hoe krijgt hij het toch telkens voor elkaar zeg ???

We zullen maar weer gaan duimen Lizzy. Misschien gaat het allemaal wel meevallen maar je bent er weer mooi klaar mee >:(
Door crutz
#19827
kl*te zeg,
maar niet om je te ontmoedigen,
zorg dat hij echt zn staart niet weer kan stoten, dat vertraagd de genezing heel erg

heb het meegemaakt met de hond van de buren
10 cm van het puntje af gebroken, maar tijdens de genezing (spalk) toch een paar keer gestoten, de breuk was uiteindelijk wel genezen, maar de huid ging niet meer dicht (was door het stoten soort van open geschuurd)
einde van het verhaal was inderdaad amputatie van 15 cm :(

Laat je het ff weten hoe het maandag bij Crama gegaan is?
Door ine
#19829
Jemig, L en L, wat een kl*te zooi!!
Ook hier worden de duimen kapot gedraaid voor Brutus en jullie!!!
Héél veel sterkte en denk erom..... hoe vervelend ook, het is z'n staart en gelukkig niet levensbedreigend!!!
Liefs :-* :-* :-*
Door Lupa
#19830
tjejtje wat erg zeg,
hoe is het gebeurt?
ik wens jullie heel veel succes met de genezing.
Door qyan
#19835
he kl... lizzy! sterkte met brutus, knuffel voor brutus en ook wij duimen met je mee dat de starat niet geamputeerd hoeft te worden!
gr wendy en een lebber van qyan
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door