Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yalla
#197856
Even een vraag voor een klant van me:

Teckel, half jaar, kreeg Eukanuba-brokjes. Sinds twee maanden krijgt ze ook BIBI. Hond is 'cold turkey' overgegaan, maar krijgt diarree van alleen BIBI. Eigenaar heeft het een week aangekeken, maar ontlasting blijft dun. Nu is ze weer begonnen met 's morgens brokjes en 's avonds BIBI en nu is de ontlasting wel goed. Natuurlijk wil ze af van de brokjes, maar wat te doen?
De diarree kwam gelijktijdig met het wisselen van tanden. Of dat er mee te maken heeft weet ik niet, maar de eigenaar vertelde dat kinderen ook diarree krijgen als ze wisselen..... :-\

Wie helpt ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197859
ja honden kunnen ook diaree krijgen van het wisselen, bij honden met staande oren vallen die ook nog om, en sommige honden kunnen ook overall zich ziek voelen van het wisselen.
Door Peet
#197894
Bizar? ???
Bij de laatste portie Bibi die ik heb opgemaakt (2 weken geleden), kreeg Beau enorm de dunne...het duurde wel 4 dagen! Maar ik dacht dat het een virusje was....Misschien iets in de samenstelling?

Dit was trouwens de eerste keer, normaliter bevalt Bibi prima.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#197925
Als die teckeleigenaar haar hond eens wat geleiderlijker overzet op Bibi? Bijvoorbeeld door het eerst licht te koken en dat afbouwen in een week of 2? Misschien gaat het dan wel goed, het wisselen heeft er volgens mij niets mee te maken in dit geval want dan zou haar hond ook op brokjes diaree moeten krijgen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197937
Nee maar het kan wel zijn dat het toevallig net zo tegelijk kwam met het overzetten , en dat de diaree dus niet over is gegaan door de brokjes maar dat het gewoon over is gegaan punt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#197942
[quote="sylvia"]
Nee maar het kan wel zijn dat het toevallig net zo tegelijk kwam met het overzetten , en dat de diaree dus niet over is gegaan door de brokjes maar dat het gewoon over is gegaan punt.
[/quote]

;D Ja, da's natuurlijk ook nog een mogelijheid.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197957
[quote="Nitus"]
[quote="sylvia"]
Nee maar het kan wel zijn dat het toevallig net zo tegelijk kwam met het overzetten , en dat de diaree dus niet over is gegaan door de brokjes maar dat het gewoon over is gegaan punt.
[/quote]

;D Ja, da's natuurlijk ook nog een mogelijheid.
[/quote]

ja, alles is mogelijk ;D
Door Helen
#198005
Ik zou er enkele dagen een capsuletje darmbacterien bij gooien. Dat werkt hier als een trein!!
Door yalla
#198007
[quote="Helen"]
Ik zou er enkele dagen een capsuletje darmbacterien bij gooien. Dat werkt hier als een trein!!
[/quote]

Leg eens uit, wat bedoel je?
Laatst gewijzigd door yalla op di 02 nov 2004, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#198035
[quote="yalla"]
[quote="Helen"]
Ik zou er enkele dagen een capsuletje darmbacterien bij gooien. Dat werkt hier als een trein!!
[/quote]

Leg eens uit, wat bedoel je?
[/quote]
probioticcapsules neem ik aan
Door yalla
#198043
[quote="sylvia"]
[quote="yalla"]
[quote="Helen"]
Ik zou er enkele dagen een capsuletje darmbacterien bij gooien. Dat werkt hier als een trein!!
[/quote]

Leg eens uit, wat bedoel je?
[/quote]
probioticcapsules neem ik aan
[/quote]

O ja ik snap 'm. Hiervoor kun je dus ook gewoon Fytomix gebruiken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#198044
[quote="yalla"]
[quote="sylvia"]
[quote="yalla"]
[quote="Helen"]
Ik zou er enkele dagen een capsuletje darmbacterien bij gooien. Dat werkt hier als een trein!!
[/quote]

Leg eens uit, wat bedoel je?
[/quote]
probioticcapsules neem ik aan
[/quote]

O ja ik snap 'm. Hiervoor kun je dus ook gewoon Fytomix gebruiken.
[/quote]
ja of vuile pens
Door Lizzy
#198063
Ja, hoewel gebleken is dat de hoeveelheden probiotica in capsules veel hoger is. En, omdat er toch veel van de goede bacterieen de darm niet bereiken, zou ik zelf voor capsules probiotica kiezen.
Door yalla
#198067
[quote="Lizzy"]
Ja, hoewel gebleken is dat de hoeveelheden probiotica in capsules veel hoger is. En, omdat er toch veel van de goede bacterieen de darm niet bereiken, zou ik zelf voor capsules probiotica kiezen.
[/quote]

Oké capsules en dan toch full-time overgaan op BIBI?
Door Francisca
#198071
Met probiotica fulltime over op BiBi. Even doorzetten, Mika heeft er ook lang over gedaan om stevige ontlasting te krijgen.
Diarree kan ook van het wisselen komen, baby's die tandjes krijgen hebben ook vaak diarree. Ook kinderen die wisselen hebben wel eens diarree, eentje hier tenminste wel.
Gewoon ff volhouden denk ik. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door