Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cizsel
#1977955
Ben ik weer  :D

Storm krijgt voornamelijk KIVO compleet. Dit wissel ik af met KIVO vis, Haaksbarf, All Animal en Smuldier. De laatste 4 krijgt hij met veel kleinere regelmaat (1x per week ofzo).

Ik hoor vaak dat honden op KVV op de langere termijn tekorten opbouwen. Dus ik vroeg me af of ik Storm ook dingen als groentes of andere toevoegingen moet/kan geven?? Hij krjigt al dingen als af en toe een eitje, of een stukje komkommer is hij ook gek op :biggrin2:

Hoe doen jullie dat? Geven jullie alleen vlees of vullen jullie dit aan met dingen?

En met welke regelmaat geven jullie vleesbot bij de KVV??
Door bloemetje
#1978002
Tekorten opbouwen  ???. Welnee joh.. Mijn honden zijn bijna 3 en ze staan nog steeds overeind op alleen KVV hoor  :biggrin2:

Je mag gerust eens wat anders geven dat is hartstikke prima. Maar je moet helemaal niks. Vooral omdat jij qua soorten best veel afwisseld.

Ik geef niet vaak vleesbot omdat mijn honden daar niet zo goed mee zijn. Hooguit een keer een kippennek, dat was 't wel.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1978236
Ik geef zo nu en dan ( 2x per week) een groenteprutje bij zn kvv, maar moet eerlijk toegeven dat ie daar heel vaak zn lange blonde neus voor optrekt. :-\ Gekookte groentes lust ie dan weer wel..
En voor de afwisseling barfen we in het weekend.
Door Monoxxide
#1978567
[quote="bloemetje"]
Vooral omdat jij qua soorten best veel afwisseld.

[/quote]

Hoi,

Heb hier even vraagje over.
Met de grote hond hier hebben we dit van het begin gedaan, zij was 10 maanden +- toen we overgestapt zijn naar kvv.Heeft het altijd perfect gedaan op vele KVV's door mekaar.Nu hebben we sinds 4 weken een pupje erbij, is nu 12 weken oud.Deze hebben we vanaf het begin overgezet op DARF kvv (4 diersoorten, de andere vind ik niet hier), daar doet hij het uitstekend op.Nu wilden we ze beide doils joint geven en daar kreeg de kleine erg de diaree van, smorgens doils-hele dag diaree en 6 uur na laatste maaltijd overgeven met veel onverteerde stukjes.Volgende dag darf kvv geen doils en alles was weer in orde.Toen hebben we geprobeert om verschillende merken kvv te geven, degomeat had hij ook diaree van, begint er wat op te lijken dat hij van alles wat anders is dan DARF de diaree krijgt.
Kan hij hier tekorten door oplopen, zeker omdat het maar de 4 diersoorten variant is?
Door bloemetje
#1978810
[quote="Monoxxide"]
Hoi,

Heb hier even vraagje over.
Met de grote hond hier hebben we dit van het begin gedaan, zij was 10 maanden +- toen we overgestapt zijn naar kvv.Heeft het altijd perfect gedaan op vele KVV's door mekaar.Nu hebben we sinds 4 weken een pupje erbij, is nu 12 weken oud.Deze hebben we vanaf het begin overgezet op DARF kvv (4 diersoorten, de andere vind ik niet hier), daar doet hij het uitstekend op.Nu wilden we ze beide doils joint geven en daar kreeg de kleine erg de diaree van, smorgens doils-hele dag diaree en 6 uur na laatste maaltijd overgeven met veel onverteerde stukjes.Volgende dag darf kvv geen doils en alles was weer in orde.Toen hebben we geprobeert om verschillende merken kvv te geven, degomeat had hij ook diaree van, begint er wat op te lijken dat hij van alles wat anders is dan DARF de diaree krijgt.
Kan hij hier tekorten door oplopen, zeker omdat het maar de 4 diersoorten variant is?
[/quote]

Bij Barf is de regel dat je minstens 3 à 4 verschillende diersoorten voert. Dus dit lijkt mij afdoende. Zit er in DARF geen premix? Zo ja, dan krijgt hij helemaal geen tekorten. Bij vele KVV's zoals bijv. Carnibest of Energique is een premix toegevoegd zodat 1 soort ook afdoende is. Natuurlijk is dat niet naar onze maatstaven optimaal voeren maar het kan.

Waarom wilde je de kleine eigenlijk doils joint geven? Dat is toch een soort olie?

[quote="Els en Max"]
Ik geef zo nu en dan ( 2x per week) een groenteprutje bij zn kvv, maar moet eerlijk toegeven dat ie daar heel vaak zn lange blonde neus voor optrekt. :-\ Gekookte groentes lust ie dan weer wel..
En voor de afwisseling barfen we in het weekend.
[/quote]

Wat licht gekookte groente is ook prima hoor!
Door Monoxxide
#1978900
[quote="bloemetje"]


Waarom wilde je de kleine eigenlijk doils joint geven?  
[/quote]

Indy, de oudste (16 maanden) heeft wat last van haar achterpoot.Heb al foto's ervan laten maken en ze kunnen niks vinden.Nu had ik ook een tijdje traumeel aan haar gegeven en het leek beter te gaan.Sinds een week ofzo zie ik dat ze weer last heeft ervan, heb me laten vertellen dat deze olie goed is als ondersteuning en ook voor opgroeiende pups dus gaf het pupje ook maar zijn dosis, vooral omdat hij nog geen vis eet.
Zitten volgens mij ook geen toevoegingen in darf kvv.
Door Lil
#1979354
[quote="Monoxxide"]
Indy, de oudste (16 maanden) heeft wat last van haar achterpoot.Heb al foto's ervan laten maken en ze kunnen niks vinden.Nu had ik ook een tijdje traumeel aan haar gegeven en het leek beter te gaan.Sinds een week ofzo zie ik dat ze weer last heeft ervan, heb me laten vertellen dat deze olie goed is als ondersteuning en ook voor opgroeiende pups dus gaf het pupje ook maar zijn dosis, vooral omdat hij nog geen vis eet.
Zitten volgens mij ook geen toevoegingen in darf kvv.
[/quote]

ik persoonlijk zou een pup wel wat zalmolie geven, maar geen speciale dingen voor het bewegingsapparaat. Mijn mening is dat je geen dingen preventief moet geven. Als een hond iets heeft, geef ik zeker suplementen (kom niet in mijn keuken kijken, het stikt ervan  ::)) maar niet als er niets aan de hand is. Visolie geef ik wel ook aan mijn gezonde hond; het is goed voor haar vacht en ook voor haar bewegingsapparaat met haar gekke gespring en geren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door