Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Arthos
#1978560
[img]Hallo allemaal,

Ik ben Arthos van 1.5 jaar en ik ben een amerikaanse bulldog van 32 kg. Mijn baasje heeft met veel zorg en aandacht een menu voor mij samengesteld. Zouden jullie mij kunnen adviseren of ze goed haar best heeft gedaan? Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Mijn baasje heeft ongeveer 2% van mijn lichaamsgewicht aangehouden. Dit is 660 gram per dag.
De verhoudingen zijn:
50% Vleesbot
25%-30% spiervlees
15-20 % orgaanvlees

In de ochtend krijgt Arthos het vleesbot en in de avond het spiervlees en de organen.

maandag: 330gr kippennek, 165-200 gr paard, 100-130 gr. eendenhart
dinsdag: 330gr eendennek, 165-200 gr. konijn, 100-130 gr. lamspens
woensdag:330 gr. konijnrug, 165-200 gr. rund, 100-130 gr. konijnlever
donderdag: 330 gr. zalmkop, 165-200 gr kip, 100-130 gr. runderpens
vrijdag: 330 gr. kalkoennek, 165-200 gr. eend, 100-130 gr. konijn niertjes
zaterdag: 330 gr. parelhoenkarkas, 165-200gr. sardienen, 100-130 gr. eendenlever
zondag: 330 gr. Kwartelkarkas, 165-200 gr. kangaroe, 100-130 gr. kippenmaagjes

Gedurende de week krijgt Arthos een schep groenten bij zijn eten en ik heb begrepen dat 1 a 2 keer per week een eitje rauw goed was? En volgens mij zit er qua diersoorten (11) ook voldoende afwisseling?

Groetjes Arthos en Natalie
Door Lizzy
#1978625
De afwisseling van het menu is werkelijk subliem!! Alle orgaansoortjes die echt belangrijk zijn: die zitten erin. Kortom, een heel goed menu. Je kunt zien dat baasje met veel zorg en aandacht is bezig geweest met het menu. Mijn complimenten!

Twee keer per week een rauw eitje is inderdaad prima en gezond.
Door Arthos
#1979120
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je reactie! Heb heel veel gelezen en uitgezocht om tot een goed menu te komen. Fijn dat ik het in een keer gesnapt heb!

Volgens mij kan ik de vleesbot misschien in het begin geven met het orgaanvlees? (Om de stoelgang gemakkelijk te laten verlopen?)

Morgen ochtend begint Arthos met Barf. Hij heeft nu 6 weken met veel plezier kvv gegeten. Ben benieuwd hoe hij reageert;O)

Hmm jammer, wilde een foto van Arthos plaatsen. Helaas nog niet gelukt..

Gr. Natalie
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1979211
[quote="Arthos"]
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je reactie! Heb heel veel gelezen en uitgezocht om tot een goed menu te komen. Fijn dat ik het in een keer gesnapt heb!

Volgens mij kan ik de vleesbot misschien in het begin geven met het orgaanvlees? (Om de stoelgang gemakkelijk te laten verlopen?)

Morgen ochtend begint Arthos met Barf. Hij heeft nu 6 weken met veel plezier kvv gegeten. Ben benieuwd hoe hij reageert;O)

Hmm jammer, wilde een foto van Arthos plaatsen. Helaas nog niet gelukt..

Gr. Natalie
[/quote]

Zeker een zeer goed menu!

Over je vraag, ik denk dat je vooral even naar de ontlasting moet kijken.
Voor sommige honden werkt het niet zo goed s'ochtends vleesbot en s'avonds orgaan+spiervlees.
Maar andere kunnen er prima tegen.
Evt kun je het geven idd met wat spiervlees of orgaan in het begin om zo te laten wennen.

Miss heb je wat aan deze topic hoe je een foto plaatst:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,11337.0.html
Door Angela_Bodhi
#1980502
Prima menu. Met de kalkoennek moet je even bekijken hoe dat gaat. Ik geloof dat sommigen hier dit niet geven, omdat het makkelijk zou splinteren (ook rauw)? Geen idee - ik geef het zelf niet.
Door Arthos
#1985160
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Het barfen gaat goed! Het meeste eet hij, wel in iets grotere hapklare stukken.

Soms kijkt Arthos in zijn eetbak en likt er wat aan en weet niet zo goed wat hij ermee moet! Hihi, leuk om te zien. Ik gooi er dan wat heet water overheen zodat de structuur aan de buitenkant iets veranderd.. En dan wil meneer het wel.

Sardienen, kwartelkarkas, hele eendennekken, kippennekken zijn goed gegaan. Grote stukken vlees moet ik hapklaar aanbieden. Hij heeft nog niet door dat hij met zijn tanden door het vlees heen kan bijten;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door