Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eertje
#1978362
Nu ben ik al een tijdje uit de kattenscene en dus ook met barf en kvv, maar een vriendin van mij heeft een blaaskat. Nu is mijn vraag of zo'n kat van het b*k*ndieetvoer af kan blijven en in plaats daarvan kvv gaan geven?
Door mirdj
#1978465
Ja hoor, geen probleem. Ik vind de blaasbrokken veel te vet en met 1 kater die al dik werd door er alleen maar naar te kijken was ik daar heel snel klaar mee. Ik heb hier 2 plaskaters die het allebei heel goed doen op kvv en tegenwoordig op zelf gemalen. Ik geef wel nog steeds appelazijn om de urine iets te verzuren. Ik durf dit niet af te bouwen ondanks dat ze allebei al een jaar of 2 gruisvrij zijn. Ik was net in de fase van overgaan toen Max z'n amputatie heeft gehad (3 jaar geleden) en toen hij weer thuis was heb ik hem cold turkey over gezet. Snoepie heeft alleen blaasontsteking gehad en bij hem heeft het langer geduurd voor hij over was. Sindsdien hebben ze allebei nog 1 keer blaasontsteking gehad, maar dat kan iedere kat over komen.
Door Limpy
#1978466
Ik denk dat de meeste blaaskatten beter af zijn op kvv of barf dan dieetbrokken/blik omdat ze dan meer vocht binnenkrijgen en dus beter doorspoelen!
Door Kimb1991
#2063624
Mijn kat had ook blaasproblemen.
Zodra ik hem brokken geef heeft hij er meteen last van en gaat hij 10x naar de bak zonder dat er wat uitkomt.
Hij krijgt nu alleen maar KVV en dit gaat perfect hij heeft nooit meer ergens last van.
Dus ik ben zeker een voorstander voor KVV voor katten met blaasproblemen.
Sowieso vind ik het een vreemd idee om een kat met blaasproblemen een speciale brok te geven.
Vaak hebben dat soort katten juist meer vocht nodig, dus ik KVV een veel betere oplossing, in brok zit amper vocht.
Door Stippelpoes
#2063681
Ik heb ook Indra met haar blaasgruis overgezet op kvv (Bandit blaasdieet). Bevalt tot nu toe prima! Haar vacht was altijd vrij droog en plukkig, en haar huid was wat schilferig. Ik dacht altijd dat dat bij haar hoorde. En nu is het opeens weg! Haar vacht is gladder en staat niet meer zo open.
Ook begint ze eindelijk weer een goed gewicht te krijgen. Ze was op haar toppunt 5,3 kilo, want ze werd enorm dik van die blaasgruisbrokken. Vanochtend bij de da woog ze 4,7!  :) Er moet nog wel een paar ons af, maar ze ziet er al veel beter uit. Ook geen plasklachten meer gemerkt. Ze plast nu ook veel meer dan toen ze nog brokken at. Toen plaste ze vaak maar 1x per dag, geen wonder natuurlijk dat ze dan blaasontsteking krijgt.
Door Eertje
#2072604
Ook jullie bedankt voor de reakties. Ik ga eens bij haar informeren hoe het daar met haar staat. Heb ze een tijdje niet gesproken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door