Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1977804
Onze Sanne heeft sinds een aantal dagen een wat opgezette vulva. Het is nogal rood, ook eromheen is het rood. Af en toe zie ik wat 'wittigs' eromheen, maak het dan schoon met gewoon water. Ze likt er veel aan, vooral als ze net heeft geplast. Ook de huid van haar buik is iets roder dan anders. Ze heeft veel in het water gelegen de afgelopen tijd, ook in niet al te schoon water. Is alleen schoonhouden voldoende? Misschien kan ik nog iets geven als echinacea, en zoja.. hoeveel? Ik wil niet direct naar de dierenarts rennen, ze is verder uitstekend te pas en eet en drinkt ook prima.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1977819
Je kunt echinea geven, inwendig, maar ook in het watertje waar je het gebiedje mee schoondept.  Hoeveel...hangt ervan af welke soort je hebt. Staat er een dosering op? In de meeste gevallen kun je de kinderdosering of de halve mensen dosering aanhouden.
Door Parelridder
#1978001
vitess schreef: De echinacea moet ik nog halen, dus als er goede tips zijn welke ik nemen kan, heel graag.
Dosering die medewerker van dr. Vogel adviseert voor honden: "Ik adviseer om de normale Echinaforce tabletjes te geven (glazen potje 80, 200 of 350st). Dosering is 2x daags 1 tabletje. Bij 28 kilo het dubbele".
Gebruikersavatar
Door choopy
#1978090
vitess schreef: Dank je, dan ga ik haar dat geven. Sanne is overigens gesteriliseerd.
Zelfs dan kunnen ze nog een baarmoederontsteking krijgen.
Zijn bij haar de eierstokken weggehaald of alles?? Of alleen eileiders doorgehaald??
Ook als er een heel klein randje is blijven zitten, kan dat soms nog voor problemen zorgen.
Komt niet heel vaak voor, maar heb het tijdens mijn stage 2x gezien dat een teef die volledig gecastreerd was nog een baarmoederontsteking kreeg.

Hou haar in de gaten of ze gewoon levendig blijft, blijft eten en drinken en geen koorts krijgt.
Door vitess
#1978284
Dank je, ik ga het zeker goed in de gaten houden. Mijn vorige twee honden hebben beide baarmoederontsteking gehad dus ik weet waar ik op moet letten. Al schijnt het ook zonder duidelijke symptomen te kunnen verlopen..
Eetlust is zeker aanwezig, getuige de konijenoren die ze nu aan het wegwerken is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door