Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#1978014
flin schreef: 'n plaatje van 'n vriendinnenkattevoet; gestoken door 'n bij,
3 uur na bijensteek:

Afbeelding
Ik haal even dit oude topic omhoog want ik ben aan het zoeken naar tips...
Tobias loopt hier momenteel rond met zo'n poot zoals op de foto :-X
Hij was buiten, dus ik denk dat hij gestoken is. Heb een poging gedaan om de poot te onderzoeken maar dat laat hij niet toe. Niet omdat het pijn doet maar hij wil geen gedoe aan zijn lijf...Hij loopt gewoon, springt gewoon, doet gewoon..die poot ziet er alleen niet gewoon uit :-X
Iemand tips? Koelen...wachten...spoed naar DA?
Door flin
#1978026
ah, da's de foto van 'n vriendinkattevoet idd
gestoken door een bij waarschijnlijk, geen angel oid te vinden

de volgende dag wast al een end geslonken, de dag daarna bijna weg,

als hij dus  idd gestoken is, niet verzwikt, verstuikt of anders,

mocht 't binnen 1.5 dag erger worden of echt niet willen slinken zou 'k er mee naar de da gaan,

eventueel kun je wat anti-histamine geven

succes
Gebruikersavatar
Door koekje
#1978027
Als hij geen pijn aangeeft en gewoon zoals anders doet en ook genoeg fysiek is, denk ik eerder niet aan een beestensteek oid. Ik zou eerder denken aan een abces dat nog niet helemaal rijp is bv.
Nu naar de dokter lijkt me niet nodig, maar hou het wel goed in de gaten en ga wel als hij pijn gaat aangeven. Je kan natuurlijk wel de dokter bellen voor advies, zou ik ook doen.
Koelen klinkt leuk in theorie, maar is in de praktijk vaak erg moeilijk bij een kat. Ik krijg Sien ook niet gekoeld als ze oververhit is.
Door calimero_a
#1978032
koekje schreef: Ik krijg Sien ook niet gekoeld als ze oververhit is.
Vriendin van mij heeft als het warm is zo'n koelmat (meestal voor honden) in een van de kattenmandjes liggen waar poezel graag gebruik van maakt. Ik weet niet of dat nu misschien een malle poes is, maar voor warme zomers misschien een idee voor kattenmensen?
Door zurca
#1978042
Aangezien er niks mis was, hij naar buiten loopt, 10 minuten later binnen komt en zo'n poot heeft...denk ik toch dat hij door iets is gestoken...
Ik heb net heel zijn poot toch mogen bekijken en bevoelen. Zie geen angel maargoed die kan tussen de haren goed verstopt zitten...maar hij geeft nergens pijn aan. Het is ook heel zijn voetje dat dik is, niet ergens een bobbel ofzo.

Hij ligt nu te slapen, ik ga hem strak in de gaten houden! Poot is iig niet dikker geworden...
Bedankt vor jullie reacties :-*
Door Limpy
#1978135
Mn eerste kat is ook ooit eens door een bij of wesp gestoken, ik zag het gebeuren en wist dus waar de steekplek was, onder dr voorpootje maar er zat ook geen angel in (omdat het nog niet zo zeer deed mocht ik wel kort onderzoeken)
Zij heeft toen ook een dag met een gezwollen klompvoetje gelopen, daarna werd het minder.
Door zurca
#1978475
Zijn pootje zelf lijkt al minder dik, het voetje is nog wel wat dik maar er lijkt verbetering in te zitten.
Verder merk ik niet aan hem, hij heeft net met smaak zitten eten en ligt nu lekker te slapen....hopelijk is het morgen allemaal geslonken en heeft hij een wijze les geleert ;)
Door Limpy
#1978498
Ga daar maar niet van uit...onze poezentroela hobbelde na een week huisarrest weer vrolijk achter vliegzoemers aan  :-\
gelukkig wel nooit meer gestoken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door