Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjanie
#1977822
Mijn reu (epagneul bleu de picardie, ruim 5 jaar) heeft al tijden een slechte vacht. Geen jeuk, maar wel een doffe vacht en veel dood haar, beetje roosachtige schilfers en dan eigenlijk vooral bovenop zijn rug. Het is een ongecastreerde reu, krijgt vers (zelf samengesteld met pens, lever, hart, vlees, groente en botten en wat extra schapenvet). Hij is heel levendig, jaagt graag, heeft het snel warm en ligt dan liefst in modder of water te drinken/af te koelen. Het ziet er altijd zo sullig uit met die doffe vacht. Borstel hem regelmatig, maar was hem nooit met shampoo!
Heeft ook bloed in de urine waarvoor hij onder behandeling is (homeopathisch). Krijgt nu vitamine/mineralenkuur, arsenicum album en Reinosan (reinigingsmiddel voor de nieren). Gaat wel vooruit maar vacht wordt nog niet echt beter.
Graag suggesties voor de conditie van zijn vacht!
Sjanie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1977837
het in de modder liggen doet ook niet zo veel goed voor de vacht, spoel je dat eraf of laat je het opdrogen en borstel je het uit?
het laatste zou ik nm niet doen....
geef je hem ook vis?
Door nienk
#1977839
zalm toevoegen aan zijn  menu? of zalmolie gaan geven. als je overweegt hem te wassen met shampoo, mijn Reus zijn vacht (schilfers, vet) knapt enorm op van Vet Gold Cream shampoo.
Door Cindy de Wolf
#1977881
Vette vis voeren of eventueel vis/zalmolie toevoegen als hij geen vette vis eet, veendrenkstof, bladgroendragees, zeewier zijn ook goede middelen om de vacht weer up to date te krijgen. Als het kan zou ik je hond ook wat wild voeren (haas, hert) daar zitten ook veel omega vetzuren in.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1977907
Misschien ontgiften met chlorella goed idee?
En teunisbloemolie is goed voor een mooie vacht.
Verder sluit ik me aan bij mijn voorgangers hier boven: visolie, vette vis, omega 3 etc.
Groetjes,
Ineke
Door Sjanie
#1984685
Dank voor jullie suggesties, ik ga zeker met de suggestie van zalm en omega 3 aan de slag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door