Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#1973373
Nu heb ik gisteravond in de medische bib. het hele verhaal over hd en vit. c nog eens gelezen en dat sommige honden die te weinig vit. c krijgen dit zouden aanvullen met o.a. gras eten. Die van mij zijn dus ook echte gras eters. Groente mixen gaan er hier niet in dus het zou kunnen kloppen, fruit wel maar dat krijgen ze niet dagelijks.

Kan iemand dit bevestigen dat als ik, op wat voor manier dan ook, extra vit. c zou toevoegen aan het menu dat het gras eten zou minderen of zelfs stoppen ?
Door Esther Q
#1973390
Ik kan dat iig niet bevestigen, maar hier ook enorme graseters. De een wat meer dan de ander. Ik heb geen idee waarom ze dit doen, maar ik vermoed dat ze het gewoon lekker vinden om de een of andere reden, misschien idd omdat het ze iets aan voedingsstoffen oplevert, of het verteringsproces op de een of andere manier bijstaat. Ik laat ze lekker gras eten :)
Eten ze helemaal geen stukje groente of fruit, ook niet zo uit de hand? Heb je al vanalles geprobeerd aan groente? Soms lusten ze een mix niet door 1 ingredient.
Door Lizzy
#1973392
Wacht even hoor, even checken of ik je vraag begrijp: jij wilt weten of het gras-eten stopt als je je honden extra vitamine C geeft? Ik zou zeggen : probeer het uit. Mijn antwoord is nee :biggrin2:. Mijn honden eten wel groentenmix en wel fruit en ook gras :D
Door arnold
#1973438
Oké, Lizzy heeft mijn vraag beantwoord ( en vertrouw ik ook 100 % op  :biggrin2:)
Groente en fruit gaat er slecht in, behalve wat van tafel over is zoals sperciboontjes, wortel, doperwtjes en eigenlijk niets meer. Ze presteren het om de bak leeg te eten en andere groenten / fruit te laten liggen.
Uit de hand willen ze het ook niet behalve de reu een stukje appel en druiven.
Ik dacht dat ze dit "gemis" aanvulde met gras maar dat is dus schijnbaar niet zo.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1977622
Hier eet Baiko gras als hij last heeft van zijn maag of darmen. Volgens mij doet hij dit om het van binnenuit een beetje schoon te vegen. Of is het een tekort aan vezels op dat moment? Ik laat hem in ieder geval lekker zijn gang gaan. Mijn man heeft vanochtend nog zijn billen mogen vegen omdat er een sprietje bleef hangen ;D was hij erg blij mee. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door