Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#1976848
Kan je met een droogautomaat ook kauwsnacks voor grote honden maken?
en als je er vleesbot in stopt gaat dit dan niet splinteren of wordt het niet verhit in een droogautomaat?
Onze pup (16 wk)  komt volgend weekend namelijk en uiteindelijk zal hij zo`n 70 cm worden.
en bijvoorkeur maak ik zelf kauwsnacks voor hem.
Kan dat met een droogautomaat of verwacht ik er teveel van?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1976870
Ik heb een grote labrador en maak vrijwel alle snacks zelf. :) Hij vind vooral pensrepen errug lekker en voor runderlippen, eendenekken (duurt wel lang met drogen) en konijnen-oortjes mag ik hem ook wel storen in zn schoonheidsslaapjes.
Door beesteboelmona
#1976871
Deesje schreef: ik heb een hond (64cm) en die vindt runderlippen en gedroogde witvisfilet erg lekker, niet heel erg groot maar wel voldoende..
en kan hij daar ook flink op kauwen?
Of is het meer een koekje voor hem?
Door Antonia
#1976929
Naar mijn idee moet je vleesbotten niet drogen. Ook bij drogen is er sprake van verhitting en dat verandert de structuur van het bot. Het wordt harder en scherper.

Ik heb een zeer grote hond (Ierse Wolfshond) en ik gebruik de droger regelmatig. Ik droog kleine snackjes die ik kan gebruiken bij de opvoeding en training van mijn honden (stukjes long, lever, tong en spiervlees) en iets grotere snackjes die ze krijgen na de laatste plasronde voor de nacht (luchtpijp, vleugeltjes, voetjes, pensstaafjes). Mijn honden krijgen geen recreatiebotten, dat vind ik niet nodig. Ze krijgen vleesbotten als onderdeel van hun menu en daar kunnen ze lekker op kauwen.
Gebruikersavatar
Door nova
#1976985
gedroogde runderlippen zijn een heerlijke snack voor grote honden.
Kijk even: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,83877.0.html, en evne scrollen , en je ziet plaatjes van gedroogde lippen, en je kunt nog bestellen  ;)
Vleesbotten droog ik zelf niet, en kleine botjes zoals kippenekken blijven erg vettig, ook gedroogd.
Verder droog ik eendenvoetjes, die zijn droog ook erg lekker.
En daarbij wordt ik steeds handiger, eendenvoetjes is 4 stukjes geknipt zijn een heel handig om in kleding te steken, ze zijn gort droog. Een kleine beloning om een hond  bij je te roepen  :)
Door orinake
#1976989
Hier rottweilers (ook geen kleintjes dus)
Ik droog kippenhartjes/maagjes - Konijnenlong/hart/niertjes - Eendenvoetjes - Verschillend spiervlees (de runderlippen zijn zeer geliefd) verder droog ik ook paardenpezen die zijn ook geliefd ;)
De kleine dingen zoals hart/long/maag/niertjes zijn eerder beloningen tijdens trainingen.
De runderlippen/paardenpezen/eendenvoetjes zijn te groot voor tijdens de training en die geef ik thuis als knabbel
Door BubbaBling
#1977078
Hier heb ik kleintjes, maar ik weet dat de variatie in het drogen zeer groot is  ;)
Zulke grote dingen als van die lange runderpezen gaat helaas niet lukken, maar zoals de anderen hiervoor al noemen kan je erg veel drogen waaronder ook snacks waar ze wat langer mee doen dan hap slik.
s6
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1977616
Ik droog de vissenvellen als kauwsnackje. Hij doet er niet echt lang over, maar hij heeft wel even lekker wat te kauwen. En het echte knaagwerk krijgt hij toch wel dagelijks tijdens zijn dagmenu. Ik wil volgende keer als ik bij de slager bestel bullepees meebestellen. Deze zijn nog vers en ga kijken of ik ze net zo als de visvellen kan drogen. Ook die runderlippen vind ik wel wat, ga dat toch ook eens proberen.
Door ulla
#1978267
Je kan long en witte vis in grote stukken snijden en drogen,en als je pup wat ouder is kan je jonge ribben geven,heel kippetje,niet gedroogd uiteraard.
Dan heeft hij wat te kauwen. :)
Door Veerle-scrappyToo
#1979588
Ik lees mee want ik zoek eigenlijk toch ook een groot kauw"ding" om te geven.  Tot nu toe was het grootste wat ik zelf gedroogd heb grote snedes runderhart,luchtpijp, kopvlees, konijnenvlees, paard(spiervlees) en konijneoren. Probleem is dat dat bij Nena altijd maar 5 minuten of zelfs niet eens zo lang duurt  :-\
Kant en klaar gedroogde bullepezen deed ze toch iets langer over maar ze mag even geen rund.  Bovendien vroeg ik me ook steeds af of daar niets extra aan toegevoegd werd bij het drogen.  En ons Nena reageert allergisch dus...zo extraatjes willen we kost wat kost vermijden.
Enfin, ik volg dus mee, zou zelf willen proberen om verse pezen te drogen en dan in een cirkelvorm in de droger zodat ze groter, langer kunnen gemaakt worden zodat ze er langer mee kan bezig zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door