Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roef & Hidde
#1977392
onze herplaatser van bijna 9 is nu een maand bij ons en gelijk overgezet op rauw.
hoe heftig kan het ontgiftingsproces verlopen?
james had eerst vreselijk smerige diaree(zwart en stinken!!!!) na 2 dagen was dat gelukkig over en zijn ontlasting is nu normaal.
maar ik merk nu dat de huidklachten erger worden,hij heeft nu zulke rode poten(tussen de kussentjes) dat hij er kreupel door loopt.
ik smeer er calendulan op en het helpt ietsje.
ook vond ik hem sloom vandaag,hoewel hij nu wat monterder kijkt,maar dat zal wel komen omdat het etenstijd is voor de heren ::)
hij heeft natuurlijk jaren brok gegeten dus ik weet dat hij nog een tijdje bezig kan zijn met ontgiften,maar zo heftig?
zijn poten daar maak ik me wat zorgen om en eigenlijk wil ik morgen naar de da toe met hem.
hopelijk komen ze dan niet gelijk met hypoallergeen brok op de proppen :-X
Door Limpy
#1977486
Nou zo ongeveer....
Afbeelding

Okay, tis geen hond maar een kat die zodanig jeukte door ontgiften dat hij zich dus half kaal plukte (met kleine wondjes door het knagen)
Hij heeft er ± 2 mnd zo bij gelopen voor er weer wat donshaar opgroeide, inmiddels heeft hij weer een mooie glimmende zwarte jas aan.
Tuurlijk wilde mijn da hem ook graag op de hypo-allergeen brokjes hebben maar na mijn resolute weigering en een versvoer pleidooi heeft ze besloten dat ik een gezonde dosis koppigheid had die achteraf goed was voor mn kat  :biggrin2:
#1977551
nienk schreef: Reus heeft veel gehad aan Detox comp van Phytonics.

Likt/knabbelt hij veel aan zijn pootjes? Dat zou natuurlijk ook kunnen komen door de stress van de herplaatsing.
het valt wel mee hoeveel hij aan zijn poten knaagt,maar het ruikt vreemd voor ze want roef is niet bij james zijn poten weg te slaan en wil er ook steeds aan likken.
nu smeer ik er calendulan op en laat hij het wel.
Door nienk
#1977568
oh, misschien heeft hij iets aan zijn pootjes wat lekker is? er was geloof ik tijden geleden hier iemand met een hond met een nagelbed ontsteking oid, waar de andere hond ook nogal geinteresseerd in was. wanneer het van het eten/ontgiften zou zijn lijkt het mij niet dat er iets bijzonders aan de poten te merken is voor de andere hond, dat bedoel ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door