Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lupa
#197744
dat bedoel ik nou, karin!!
je geeft carnibest met sperziebonen ,maar de sperziebonen kunnen ook vervangen door andere dingen bv fytomix of je eigen groentes.
waar het om ging is dat er werd gesigurerd dat van brokken met sperziebonen kun je afvallen en dat is dus niet zo.
De combinatie versvlees met groentes daar gaat het om!!
Door K@rin
#197754
[quote="sylvia"]
nou het enige dat je doet is ze te snel laten afvallen omdat ze dus tijdelijk veel te weinig nutrienten krijgen, je kan dit trouwens ook doen met iedere soort groenten, wortel bv.
[/quote]

3 kg in ruim 2 maanden afvallen te veel ??? ???
Paul heeft het over 500 gram per week ........... ::) ::)
Door K@rin
#197767
[quote="Lupa"]
dat bedoel ik nou, karin!!
je geeft carnibest met sperziebonen ,maar de sperziebonen kunnen ook vervangen door andere dingen bv fytomix of je eigen groentes.
waar het om ging is dat er werd gesigurerd dat van brokken met sperziebonen kun je afvallen en dat is dus niet zo.
De combinatie versvlees met groentes daar gaat het om!!
[/quote]

Volgens mij zijn we hier allemaal even eigenwijs ;)

NU doe ik het met sperziebonen+CB, maar met de vorige hond deed ik het met sperziebonen+brokken ......
Het gaat er om, dat je de hond eerst VEEL MINDER voer geeft om af te vallen, namelijk de helft van wat ze eerst kregen ( IK geef er DAN sperziebonen bij om het grootste hongergevoel te dempen, omdat ik het WEL, tussen mijn oren, zielig vind mijn hond uit te hongeren) DAARNA als ze op gewicht zijn, krijgen ze dagelijks MINDER te eten, dan dat ze kregen VOORDAT ze op dieet gingen.
Natuurlijk kun je met van alles en nog wat aanvullen, als dat maar niet aanzet. MIJN PERSOONLIJKE ervaring is nu eenmaal, dat dat met sperziebonen het beste resultaat geeft.
Maar dat kan bij andere honden wel wat anders zijn, dat zul je ZELF uit moeten proberen ........
Je kunt niet voor iedere hond zeggen, je moet dit of je moet dat ........
Iedere hond kan er anders op reageren, netzo als dat iedere hond het anders kan doen op een zelfde soort voer .......... Je kunt daar alleen achter komen door ervaringen van anderen uit te proberen en dan bekijken wat voor jouw hond het geschikste zou kunnen zijn.
Door Lizzy
#197804
Als de hond af moet vallen, zal hij eerst van de brokken af moeten. Hem 70% koolhydraat geven en dan hopen dat hij afvalt: verloren hoop.

Ook vind ik het een buitengewoon slecht idee om hem de helft van z'n brokken te geven, waar toch al zo weinig goede voedingsstoffen in zitten, om vervolgens dit aan te vullen met iets waar ook al geen voedingsstoffen in zitten, namelijk gekookte sperziebonen.

Ik zou zeggen: zet de hond over op een versvlees waar weinig koolhydraten inzitten. En geef nul brokken. Geef ook geen brood, pasta of andere tussendoortjes (behalve hooguit een stukje komkommer of wortel). En geef hem natuurlijk niet de maximale hoeveelheid voer. Goed, waarschijnlijk valt je hond nu al gewoon af doordat je hem van zijn koolhydraatrijke voeding hebt afgeholpen. Je kunt ook zelf gaan samenstellen, zonder koolhydraat. Dan zul je alleen even een spoedcursusje van ons nodig hebben hoe je dat moet doen en hoe je moet overschakelen. Ik weet niet of je dat zou willen? We horen het wel.

Goed, last but not least: is de schildklierwerking van de hond gecontroleerd? Te dikke honden hebben soms een te trage schildklierwerking.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197809
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="sylvia"]
nou het enige dat je doet is ze te snel laten afvallen omdat ze dus tijdelijk veel te weinig nutrienten krijgen, je kan dit trouwens ook doen met iedere soort groenten, wortel bv.
[/quote]

3 kg in ruim 2 maanden afvallen te veel ??? ???
Paul heeft het over 500 gram per week ........... ::) ::)
[/quote]

Nee dat is zeker niet teveel, maar dat is wel de bedoeling van de sperciebonen even snel wat gewicht verliezen.
Door nisha
#197825
heb al gevraagt of ze niets aan haar schildklier zou hebben,maar dan zou ze nog dikker moeten zijn,ze weegt wel te veel,maar toont niet overdreven dik,bedoel dat haar buik nog strak is heb al honden gezien met overgewicht die een hangbuik hebben en waggelen,dat is bij haar niet het geval.

zal anders een proberen een foto te plaatsen van haar.

woon in belgie en alleen duck en runner is te krijgen hier.

ik ga wel regelmatig naar c 1000,dit is niet zo ver van mij af,en daar zijn dan wel ander merken te krijgen zoals smuldier en nog iets,maar ben de naam daarvan kwijt.

heb een hele tijd geleden vlees gegeven,meestal smuldier of runner 400 gr per dag met rijst ,ze viel toen ook niet af,weegt denk ik al zeker 1.5 jaar tussen de 37 a 38 kg, het probleem aan haar poten zijn sinds een goed half jaar begonnen.

na onderzoek en stellen van diagnose moest ik op die speciale brok,deze zijn heel duur en ben geen voorstander om altijd maar hetzelfde te geven en ze helpen ook niet.

een lightversie heb ik nog niet gevonden,maar er staan wel op de verpakkingen hoeveel vetgehalte erin zit,dus nam meestal met minste vetgehalte.

wat me wel opvalt is dat bv kip met pens veel minder vet bevat dan alleen kip wat ik niet goed begrijp,want dacht dat pens juist wel veel vet bevat en kip erg weinig.

heb ook gelezen dat paardesnijlingen erg weinig vet bevatten,deze kan ik bij ons ook krijgen.

maar hoeveel vlees zal ik moeten geven per dag en als de hoeveelheid erg weinig is,zal ze dan geen tekort hebben aan belangerijke vitamine's en mineralen of zo?

is het niet beter dat ik dan extra suplimenten geef?

sonja
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197844
Het is beslist niet zo dat honden met een slecht functionerende schildklier kompleet tonnetje rond moeten zijn.Ze zijn raar dik op een harde manier ,ze hebben een zwarte verkleuring van de huid op de buik alsof er allemaal meeeters zitten (daar begint het en breid zich dan verder uit) ze zijn stijf in beweging dus geen soepele honden en ze zijn wat kouwelijk aangelegd.
Door nisha
#197849
dat wist ik niet,ze heeft geen zwarte verkleuring op de buik,maar zal het nog eens vragen aan de dierenarts,misschien toch beter eens bloed laten nemen.

sonj
Door Lizzy
#197852
son schreef: ik ga wel regelmatig naar c 1000,dit is niet zo ver van mij af,en daar zijn dan wel ander merken te krijgen zoals smuldier en nog iets,maar ben de naam daarvan kwijt.

heb een hele tijd geleden vlees gegeven,meestal smuldier of runner 400 gr per dag met rijst ,ze viel toen ook niet af,weegt denk ik al zeker 1.5 jaar tussen de 37 a 38 kg, het probleem aan haar poten zijn sinds een goed half jaar begonnen.
Je zou de diverse merken kunnen afwisselen. Ik zou zelf niet alleen maar Runner/Smuldier geven. Overigens moet je dit niet aanvullen met rijst. Want nee, dan valt je hond niet af, want ook dan voer je hem weer puur koolhydraat.

Als ik jou was zou ik beginnen met de complete versies van Duck, Runner en Smuldier aan je hond te geven. En geef daar dus geen rijst bij.
wat me wel opvalt is dat bv kip met pens veel minder vet bevat dan alleen kip wat ik niet goed begrijp,want dacht dat pens juist wel veel vet bevat en kip erg weinig.
Bedoel je in versvlees producten? Het hangt er van af: hebben ze kip met of zonder vel gebruikt en hebben ze pens met of zonder de vetranden gebruikt. En afhankelijk daarvan krijg je dus verschillende vet percentages.
heb ook gelezen dat paardesnijlingen erg weinig vet bevatten,deze kan ik bij ons ook krijgen.

maar hoeveel vlees zal ik moeten geven per dag en als de hoeveelheid erg weinig is,zal ze dan geen tekort hebben aan belangerijke vitamine's en mineralen of zo?

is het niet beter dat ik dan extra suplimenten geef?

sonja
Alleen paardenvlees is niet voldoende.

Als je zelf wilt gaan samenstellen, dan moet je hond van de brokken af en moet je hem aan gaan wennen om geschikte botten te eten (kippennekken). Je moet dan inderdaad magere vleessoorten geven maar daarbij moet je dus ook gepureerde rauwe groentes, orgaanvlees en vleesbotten geven. Dit zou eventueel aangevuld kunnen worden met wat supplementen als visolie enzo.
Door nisha
#197858
heb nog wat staan lezen over voeding op deze forum en gepureerde soepgroenten,dat zegt me wel iets,zelf klaarmaken is precies toch niet zo simpel voor een leek zoals ik,dus ga eerst eens proberen met vlees met weinig vetgehalte en dan een deel groenten,300 gr vlees per dag,zou dit voldoende zijn?

hoop dat ze op termijn eindelijk eens afvalt.

sonja
Door Lizzy
#197864
[quote="son"]

heb nog wat staan lezen over voeding op deze forum en gepureerde soepgroenten,dat zegt me wel iets,zelf klaarmaken is precies toch niet zo simpel voor een leek zoals ik,dus ga eerst eens proberen met vlees met weinig vetgehalte en dan een deel groenten,300 gr vlees per dag,zou dit voldoende zijn?

hoop dat ze op termijn eindelijk eens afvalt.

sonja
[/quote]

Soepgroente is niet geschikt nee, want dat bevat prei en prei is niet gezond voor een hond (ergo, is zelfs schadelijk wanneer je er veel van voert).

Ik denk dat je inderdaad het beste voorlopig even over kunt schakelen naar versvlees van de merken die je kunt krijgen. Ik zou zelf gewoon eerst gewoon versvlees geven en wat minder als aangegeven staat op de verpakking, want dat is standaard eigenlijk teveel.

Als het goed is gaat hij dan wel gewicht verliezen.

Als dat niet gebeurd en als hij veel honger heeft, dan zou je eventueel wat minder vlees kunnen geven en wat groentepuree erbij gaan maken. Maar dan alsjeblieft niet met soepgroentes!

Een groentepuree zou je kunnen maken van bijv. een stengel bleekselderij, courgette, waterkers, andijvie, etc. Dus geen ui, geen prei, niet teveel koolsoorten, geen groentes met zetmeel (omdat dat dik maakt), geen groentes uit de nachtschade-familie. Maak dan een puree met ongeveer 7 verschillende groentes minimaal. Dit kun je in porties verdelen en invriezen.
Door nisha
#199334
sperciebonen met 150 gr vlees heb ik nu al 2 dagen gegeven en het gaat goed binnen.

alleen heeft ze meer honger,maar dat zal ik maar negeren zeker.

bedankt voor jullie antwoorden.

sonja
Gebruikersavatar
Door Nitus
#199392
[quote="son"]


sperciebonen met 150 gr vlees heb ik nu al 2 dagen gegeven en het gaat goed binnen.

alleen heeft ze meer honger,maar dat zal ik maar negeren zeker.

bedankt voor jullie antwoorden.

sonja


[/quote]

Sonja, misschien ten overvloede, maar je geeft toch wel een complete versvlees voeding?
Want als je alleen maar vlees met groentes geeft gaat je hond ernstige tekorten oplopen, hij heeft ook calcium nodig en andere sporenelementen die je allemaal in botten vind. In komplete versvlees voeding zit al bot of een calcium supplement dus dan hoef je je geen zorgen te maken.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 04 nov 2004, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#199399
[quote="son"]
sperciebonen met 150 gr vlees heb ik nu al 2 dagen gegeven en het gaat goed binnen.
alleen heeft ze meer honger,maar dat zal ik maar negeren zeker.
bedankt voor jullie antwoorden.
sonja
[/quote]

Hoi Sonja,

sperziebonen + 150 gram vlees, dat krijgt ze dan toch wel minimaal 2 MAAL per dag ??
Als ik lees dat jij haar zo'n 30 kg wil laten wegen.
Ze mag dan 30X25= 750 gram verskompleet hebben.
Als je daar dan de helft van zou geven, kom ik op 375 gram per dag en dan aangevuld met kruidenmix/sperziebonen/andere groentemix ..........
Laatst gewijzigd door K@rin op do 04 nov 2004, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#199469
[quote="son"]


sperciebonen met 150 gr vlees heb ik nu al 2 dagen gegeven en het gaat goed binnen.

alleen heeft ze meer honger,maar dat zal ik maar negeren zeker.

bedankt voor jullie antwoorden.

sonja


[/quote]
wel erg weinig vlees ???
ik denk dat je wel een minumun van 50% vlees moet houden per dag anders komt hij echt te kort.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door