Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kayaenwodka
#1976776
Cindy de Wolf schreef: Dat zei ik net ook in een mailtje, Jesse had dit met Rimadyl en dexametason.
dit komt van een ander topic.

Maar mijn vraag is, Kaya plast nu vanaf dec 2010 in huis en tijdens haar slaap.
De gehele dag door.
Heb alles al geprobeerd en zit nu op 2x 3/4 tablet per dag met enurace.
Dit gaat goed alleen druppelt ze nog wel de gehele dag.
Geen volle luiers meer.

Zou dit ook met rimadyl te maken hebben.

Kaya krijgt nu elke ochtend 1 tablet.

Ben wel eens gestopt, maar dan kwam Kaya echt haar mand niet uit en was ze erg stijf.
Ik denk toch dat ik nu een halve per dag gaat geven.

Graag hoor ik jullie mening, voordat ik een halve gaat gebruiken.

Ik gebruiken nu al  bijna 2 maanden mac samule wervels s en wij vinden dat ze daar echt vooruitgaan mee maakt.

Vindt het wel eng om te stoppen met rimadyl, omdat ze al 11 jaar is en ze gebruik het al 9 jaar ongeveer.
Ben wel eens gestopt en dat was geen vooruitgang.
Door Parelridder
#1976855
Rimadyl behoort tot de groep NSAID's (ontstekingsremmers) net als bij mensen aspirine en ibuprofen. Het kan - bij hoge uitzondering - nierproblemen geven. Ik zou de medicatie niet nu verminderen, aangezien ze er veel baat bij heeft, maar voor de zekerheid wel zsm laten onderzoeken of de nierwaarden in orde zijn.
Bij langdurig gebruik van een NSAID is (preventief) een maagbeschermer overigens raadzaam.
Door kayaenwodka
#1977038
Parelridder schreef: Rimadyl behoort tot de groep NSAID's (ontstekingsremmers) net als bij mensen aspirine en ibuprofen. Het kan - bij hoge uitzondering - nierproblemen geven. Ik zou de medicatie niet nu verminderen, aangezien ze er veel baat bij heeft, maar voor de zekerheid wel zsm laten onderzoeken of de nierwaarden in orde zijn.
Bij langdurig gebruik van een NSAID is (preventief) een maagbeschermer overigens raadzaam.
Bedankt vor jullie antwoord.

Kaya heeft al een bloed onderzoek ( in dec ) gehad en urine ( al 2 keer).
Bloedonderzoek was toen goed, nieren, lever, suiker, enz.

Is er ook een onderzoek alleen voor nieren?

mo
Door Parelridder
#1977070
Als ik je goed begrijp zijn ook de nieren in december onderzocht - nav het plassen - en is er geen afwijking gevonden.

Ik lees in hte citaat uit je eerste berichtje dat Jesse van Cindy dezelfde klachten had bij gebruik van Rimadyl en Dexametason. Dexametason kan ik begrijpen, daar gaan ze ook meer van drinken en dieper van slapen. Ik heb hier ook ervaren dat ik ze dan héél frequent moest uit laten en ook wekken tbv een plas. Rimadyl kan ik niet verklaren. Het kan natuurlijk ook z'n oorzaak vinden in de klachten waar Rimadyl voor voorgschreven wordt..
Ik zou niet zo gauw een ontstekingsremmer afbouwen terwijl de klachten waarvoor die gegeven worden nog bestaan, want dan lijdt je maatje pijn. Je kunt wel bij wijze van experiment proberen of een andere NSAID ook goed aan slaat mbt de pijn en het plasprobleem daarmee verholpen is. Ik zou dan denken aan Privicox, die heeft een andere werkzame stof.
Door kayaenwodka
#1977290
bedankt voor jullie reactie.

Kaya wordt in april 11 jaar en ik denk toch maar dat ik het zo hou.
1 tablet per dag, ga niet meer wat anders proberen.

Wel bedankt voor jullie antwoorden, anders zou ik misschien toch afbouwen.
:)

mvg Monique, Kaya en Wodka
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door