Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nisha
#197580
ik heb wat hulp nodig om mijn hond te laten afvallen.

dit moet echt gebeuren,ze weegt 38 kg en is een x mechelaarteefje dat gesteriliseert is,leeftijd 3.5 jaar.

op aanraden van de dierenarts heb ik een tijdje hills RD gegeven,maar ze valt niet af.

als snoep geef ik alleen maar dingen die weinig vet bevatten en wandel 2.5 uur per dag.

ze kan helaas niet zoals gezonde honden veel crossen en achter bal lopen want ze heeft nogal zware HD en artrose,dus alleen wandelingen en zwemmen,af en toe even spelen met andere honden.

omdat ze veel last heeft wil ik haar echt laten afvallen,hoop dan dat ze wat minder last zal hebben van haar heupen als er bv 6 a 7 kg af zou zijn.

wie kan me raad geven,op eigen ondervinding,wil gerust barfen als dit het beste werkt.

sonja
Door Jacqueline74
#197597
Ik zou je zo ie zo aanraden om te gaan barfen of kvv te gaan voeren (misschien doe je dit al maar ga dan vooral zo door). Misschien dat je van kvv de light versie kan proberen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien dat dit helpt.

Jacqueline
Gebruikersavatar
Door sylvia
#197601
Ik zou als eerste overstappen op een kvv en je inlezen om eventueel zelf te gaan samenstellen, daarnaast zou ik voorlopig geen tussendoortjes geven.
Er zijn versvlees merken die een lightversie hebben, misschien is dit ook nog een optie
Door K@rin
#197637
Het enige wat helpt is:
De helft van haar benodige voer (op ideale gewicht) geven en de andere helft aanvullen met sperciebonen ...
Alle dieetvoeren werken ECHT NIET !!!!
Romy van mij is ook te dik .....
Ca. 9 weken geleden woog ze 50,6 kg, na 8 weken dieet, volgens bovenstaand principe, woog ze 47,5 kg.
Ik ga deze maand nog door en dan zal ze denk ik goed op gewicht zijn.
Ze krijgt net als alle andere honden haar koekjes en pensstaafjes tussendoor ............
Door Lupa
#197645
mijn oudste hondje was ook iestjes te dik(2 kilo) ik heb toen in de tijd dat ik brokken gaf ook de helft voer en de andere helft sperciebonen gedaan, nou het helpt dus niks!!!!!
ik ben overgestapt op vers en ik hoefde niet eens na te denken ze is gewoon afgevallen. ik hoef echt niet na te denken over hoeveel ze moet hebben of niet ze komt niet aan.
omdat jou hgond vlink moet afvallen zou ik overschakelen naar vlees met combinatie van fytomix.
als je hond op het ideale gewicht hebt kun je kijken hoeveel voer ze moet hebben.
Ik zou haar snel laten afvallen ivm haar HD en atrose
Door Lupa
#197646
[quote="Karin & Pyrs"]
Het enige wat helpt is:
De helft van haar benodige voer (op ideale gewicht) geven en de andere helft aanvullen met sperciebonen ...
Alle dieetvoeren werken ECHT NIET !!!!
Romy van mij is ook te dik .....
Ca. 9 weken geleden woog ze 50,6 kg, na 8 weken dieet, volgens bovenstaand principe, woog ze 47,5 kg.
Ik ga deze maand nog door en dan zal ze denk ik goed op gewicht zijn.
Ze krijgt net als alle andere honden haar koekjes en pensstaafjes tussendoor ............
[/quote]
dat is toch wel algemeen bekent dat de sperciebonen dieet absoluut niet werkt???? dat is een jojo efect
Door Truus
#197652
Ik gaf de helft van het eigenlijke voer wat Timo mocht hebben en vulde dit aan met Fytomix.
Geen hongergevoel en het afvallen ging langzaam maar het werkte wel.
Nu voer ik op het oog. Ik kijk...wordt hij weer dik dan geef ik minder voer.
Door Truus
#197654
[quote="Lupa"]
[quote="Karin & Pyrs"]
Het enige wat helpt is:
De helft van haar benodige voer (op ideale gewicht) geven en de andere helft aanvullen met sperciebonen ...
Alle dieetvoeren werken ECHT NIET !!!!
Romy van mij is ook te dik .....
Ca. 9 weken geleden woog ze 50,6 kg, na 8 weken dieet, volgens bovenstaand principe, woog ze 47,5 kg.
Ik ga deze maand nog door en dan zal ze denk ik goed op gewicht zijn.
Ze krijgt net als alle andere honden haar koekjes en pensstaafjes tussendoor ............
[/quote]
dat is toch wel algemeen bekent dat de sperciebonen dieet absoluut niet werkt???? dat is een jojo efect
[/quote]
We hebben daar eens een hele discussie met Paul over gehad, maar ik kan het niet meer vinden :-\
Door K@rin
#197655
[quote="Lupa"]
dat is toch wel algemeen bekent dat de sperciebonen dieet absoluut niet werkt???? dat is een jojo efect
[/quote]

Het sperziebonendieet i.c.m. met Carnibest is het ENIGE dat WEL werkt bij MIJN honden .......
Het duurt zeker wel 5 tot 6 weken voordat je resultaat ziet in de vorm van, dat het vel "losser" gaat zitten en daarna zie je je hond slanker worden.
Ik heb het eerst met CB-light geprobeerd --> geen effect
Toen heb ik het i.c.m. kruidenmix geprobeerd --> geen effect
Toen toch maar weer met de sperziebonen en toen begon ik na ca. 5 weken resultaat te zien.
Na deze maand gaat ze weer voor 100% op de CB, maar dan wel ca. 150 gram per dag minder dan wat ze voor die tijd normaal gesproken kreeg ......
Door Lupa
#197658
maar volgens mijn geeft sonja haar hond brokken te eten en als ik dan jou vrhaal lees begrijp ik uit dat je adviseerd haar gewone voer(brokken dus) met sperciebonen.
We hebben inderdaad een hele discussie met paul over gehad, ik zal ook gan zoeken.
Door Truus
#197661
[quote="Lupa"]
maar volgens mijn geeft sonja haar hond brokken te eten en als ik dan jou vrhaal lees begrijp ik uit dat je adviseerd haar gewone voer(brokken dus) met sperciebonen.
We hebben inderdaad een hele discussie met paul over gehad, ik zal ook gan zoeken.
[/quote]
Volgens mij staat het er niet meer op :-\
PAULLLLL waar ben je! :(
Door K@rin
#197676
[quote="Lupa"]
maar volgens mijn geeft sonja haar hond brokken te eten en als ik dan jou vrhaal lees begrijp ik uit dat je adviseerd haar gewone voer(brokken dus) met sperciebonen.
We hebben inderdaad een hele discussie met paul over gehad, ik zal ook gan zoeken.
[/quote]

Vroeger toen ik nog hoofdzakelijk brok voerde (met 1 dag vlees per week) deed ik het met Yara op dezelfde manier, om haar te laten afvallen.
Wanneer je je hond daarna weer hetzelfde gaat geven als voor die tijd, dan is het logisch dat ie dan weer te dik wordt. Je moet ze dan wel wat minder gaan voeren dan dat je gewend was, anders zit het afgevallen gewicht er zo weer bij .........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door